Ik weet dat vergelijkbare topics al weet ik veel hoe vaak langs zijn gekomen, maar helaas wordt ik er niet wijzer uit.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 pc's. Eentje met winxp en eentje met win98. Deze pc's zijn met elkaar verbonden dmv een sweex adsl router. Alle twee de pc's kunnen internetten etc. Ze kunnen de router en elkaar ook netjes pingen.
Maar nu komt het probleem. De winxp bak, kan de win98 bak netjes benaderen en de gedeelde bestanden bekijken. De win98 bak daarentegen, kan de winxp bak niet benaderen. Hij ziet m wel, maar wanneer je met de verkenner m wilt benaderen wordt de toegang geweigerd. Een popup verschijnt waarin uitgelegd wordt dat de win98 bak geen rechten tot de winxp bak heeft.
Ik heb verschillende topic en de FAQ bekeken, maar ik kom er maar niet uit.
- Ik heb het Guest account aan staan
- Ik heb de user van de win98 bak toegevoegd
- Ik heb de firewall uitgezet (zowel eigen als van winxp zelf)
- Ik heb sharing aan staan (...)
- NetBIOS staat aan
Ik heb geen idee wat er verkeerd staat.
Hopelijk jullie wel
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 pc's. Eentje met winxp en eentje met win98. Deze pc's zijn met elkaar verbonden dmv een sweex adsl router. Alle twee de pc's kunnen internetten etc. Ze kunnen de router en elkaar ook netjes pingen.
Maar nu komt het probleem. De winxp bak, kan de win98 bak netjes benaderen en de gedeelde bestanden bekijken. De win98 bak daarentegen, kan de winxp bak niet benaderen. Hij ziet m wel, maar wanneer je met de verkenner m wilt benaderen wordt de toegang geweigerd. Een popup verschijnt waarin uitgelegd wordt dat de win98 bak geen rechten tot de winxp bak heeft.
Ik heb verschillende topic en de FAQ bekeken, maar ik kom er maar niet uit.
- Ik heb het Guest account aan staan
- Ik heb de user van de win98 bak toegevoegd
- Ik heb de firewall uitgezet (zowel eigen als van winxp zelf)
- Ik heb sharing aan staan (...)
- NetBIOS staat aan
Ik heb geen idee wat er verkeerd staat.
Hopelijk jullie wel
- de zon schijnt altijd wel ergens -