[sharing] winxp <--> win98

Pagina: 1
Acties:

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 10:56

TheFruitNerd

iets met fruit

Topicstarter
Ik weet dat vergelijkbare topics al weet ik veel hoe vaak langs zijn gekomen, maar helaas wordt ik er niet wijzer uit.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 pc's. Eentje met winxp en eentje met win98. Deze pc's zijn met elkaar verbonden dmv een sweex adsl router. Alle twee de pc's kunnen internetten etc. Ze kunnen de router en elkaar ook netjes pingen.
Maar nu komt het probleem. De winxp bak, kan de win98 bak netjes benaderen en de gedeelde bestanden bekijken. De win98 bak daarentegen, kan de winxp bak niet benaderen. Hij ziet m wel, maar wanneer je met de verkenner m wilt benaderen wordt de toegang geweigerd. Een popup verschijnt waarin uitgelegd wordt dat de win98 bak geen rechten tot de winxp bak heeft.

Ik heb verschillende topic en de FAQ bekeken, maar ik kom er maar niet uit.
- Ik heb het Guest account aan staan
- Ik heb de user van de win98 bak toegevoegd
- Ik heb de firewall uitgezet (zowel eigen als van winxp zelf)
- Ik heb sharing aan staan (...)
- NetBIOS staat aan

Ik heb geen idee wat er verkeerd staat.
Hopelijk jullie wel ;)

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Werkt het wel als je het met het IP-adres probeert?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maak onder XP de netwerk diskette aan en voer die uit op het 98 systeem. Waarom dit niet in de FAQ staat weet ik ook niet.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
wat voor bestandssysteem heb je lopen op die win XP?

NTFS of Fat32 ?

win98 kan namelijk geen ntfs patities lezen, maar denk dat over de login gaat

[ Voor 37% gewijzigd door coller op 15-09-2004 23:57 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Win98 kan ook niet omgaan met 'uitgebreide bestands- en printernamen', zorg dat die lekker simpel blijven, dus met weinig karakters en spaties en dergelijke. Anders ziet 98 de share of printer gewoon niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Turkish op 16-09-2004 00:02 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

coller schreef op 15 september 2004 @ 23:56:

NTFS of Fat32 ?

Dit is niet waar.. Win98 kan een andere computer (in een netwerk) met een ntfs partitie wel lezen. Maar een een hd met een NTFS partitie in een win98 bak laten draaien wil idd niet. Win98 vind het dan gewoon niet O-)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Heb je de wizard 'netwerk instellen' in XP geprobeerd?

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 10:56

TheFruitNerd

iets met fruit

Topicstarter
pven schreef op 15 september 2004 @ 22:35:
Werkt het wel als je het met het IP-adres probeert?
Ook wanneer ik het ip adres probeer te benaderen krijg ik een mooie pop-up met de mededeling dat ik geen rechten tot de bron heb.
coller schreef op 15 september 2004 @ 23:56:

NTFS of Fat32 ?

Het zou niet uit moeten maken of het NTFS of FAT32 is. In een netwerk maakt het niet uit wat voor indeling je gebruikt. Een windows machine kan via het netwerk ook een Mac map of een linux map bekijken.
Turkish schreef op 16 september 2004 @ 00:01:
Win98 kan ook niet omgaan met 'uitgebreide bestands- en printernamen', zorg dat die lekker simpel blijven, dus met weinig karakters en spaties en dergelijke. Anders ziet 98 de share of printer gewoon niet ;)
De map en printernamen heb ik korter dan 8 tekens gehouden. Maar dan nog zou het niet de rechten tot de pc mogen weigeren.
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 00:12:
Heb je de wizard 'netwerk instellen' in XP geprobeerd?
Nee, heb ik nog niet geprobeert, maar als ik weer thuis ben even kijken of het wat uit maakt. Vanuit de winxp bak kan ik namelijk wel op de win98 bak, maar andersom niet.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

SImple FileSharing op die XP bak al uitgezet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Maak een netwerk diskette in XP, draai die wizzard op 98. Zorg dat je bestanden geshared staan en zodat iedereen in het netwerk ze kan lezen. herstart je computer ff 1 keer. Kijk in je werkgroep of hij de computer ziet. Zo niet refresh ff. Daarna moet je de gesharede hd kunnen vinden. Hij moet sowiezo de map gedeelde bestanden kunnen vinden. Als hij dit niet doet heb jij ergens een fout gemaakt. Als dit niet werk schrijf ff stap voor stap wat je hebt gedaan dan kan ik je misschien helpen

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik zit met hetzelfde probleem. Zo'n beetje alles al geprobeerd, maar ik blijf "toegang geweigerd" zien. Zelfs de shared map die standaard in windows XP staat, geeft geen toegang.

VIa win XP kan ik overal inkomen, alleen vanaf Win 98 dus niet.

Verwijderd

Kijk eens of bij - systeembeheer - lokaal beveiligingsbeleid - toewijzing van gebruiksrecht - optie: lokaal aanmelden weigeren misschien nog het gast account staat.

Haal dit maar eens weg dan werkt het waarschijnlijk wel.

Verwijderd

correctie, ik bedoel eigenlijk bij de optie: toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren gast account weghalen.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Die staat er al niet tussen. Dat is het dus niet
Pagina: 1