Haupage TV tuner linux server -> tv streamen over netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik heb een Haupage PCI tv tuner kaart over, eigenlijk wil ik dit ding in m'n linux smurver stoppen en dan via het netwerk TV streamen zodat ik op mijn laptop of welke pc dan ook tv kan kijken...

Kan dit uberhaupt ? ik heb nog geen software kunnen vinden..

IP Rocks

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, wat ik wel weet is dat je dan wel met z'n allen naar dezelfde zender zult moeten kijken. Je kunt niet allemaal naar een andere zender kijken.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wordt wel een filnke belasting van het netwerk, ik denk te.... (tenzij je een 1Gb LAN hebt).

Verwijderd

http://www.videolan.org/

Misschien heb je hier wat aan.

Verwijderd

Even rekenen, PAL = 720x576
Bits per pixel = 24 (R=8,G=8,B=8)

720x576*24=9953280 bits per plaatje (2 scans vormen een plaatje, immers interlaced.)

9953280 bits /8 = 1244160 bytes

1244160 bytes / 1024 = 1215 kB ??? per plaatje ongecomprimeerd? Kan iemand dit controleren?

En dan nog 25 plaatjes per seconde, dus 25 x 1215kb = 30375 kB per seconde ruwe data.

Als ik dan die plaatjes afzonderlijk zou comprimeren, dan zit ik geschat op 320 kB per seconde aan netwerk transfers.

Ik zou zo'n programma wel kunnen maken voor wereldwijd over het internet,,maar daar bestaan al genoeg alternatieven voor dat zou verspilde moeite zijn.

Probeer is windows media encoder te zoeken...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
Ik gebruik videolan om mijn PVR250 (MPEG2 output) via het netwerk naar de laptop te streamen. Over een 54G draadloos netwerk gaat dat prima. Soms een kleine hickup, maar dat ligt meer aan videolan dan aan het netwerk :)

[ Voor 4% gewijzigd door eborn op 15-09-2004 22:18 ]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
dat ene kanaal is geen probleem, het ozu echter wel prettig zijn als ik het kanaal kon veranderen.. Wat betreft het berekenen van de bandbreedte zal het wel meevallen.. compressie technieken zat..

IP Rocks

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

redguy schreef op 16 september 2004 @ 09:40:
dat ene kanaal is geen probleem, het ozu echter wel prettig zijn als ik het kanaal kon veranderen.. Wat betreft het berekenen van de bandbreedte zal het wel meevallen.. compressie technieken zat..
Als je een beetje creatief bent met (bijvoorbeeld) php en een scripie die je kaart van kanaal veranderd kan je ook overal vandaan je tuner op een ander kanaal zetten.

Mistakes are proof that you are trying...

Verwijderd

Ik stream soms een mpeg stream van een divX over een 11mbps netwerk op volledige resolutie zonder haperingen naar een slome pc die divx/xvid niet snel genoeg kan decoderen en dat werkt perfect :)
Momenteel wil ik ook mijn PCTV Rage streamen over het wlan netwerk op die manier. Dit wil ik bereiken met de ffserver die meegeleverd wordt met ffmpeg en on the fly encoderen naar mpeg en dan aan de andere kant met vlc bekijken. Een andere tvzender selecteren door simpelweg in te loggen met ssh en dan het v4lctl setchannel <kanaalnaam>, dit laatste werkt echter alleen met video 4 linux 2 op een 2.4 kernel, als je een 2.6 kernel hebt is het ook geen probleem aangezien die geleverd wordt met v4l2.

Het enige probleem dat ik nog moet oplossen is dat ie het geluid van de line-in grabt van mijn geluidskaart en een bruikbare clientpc zoeken om het op te testen, dus wachten op mijn powerbook :P (andere pc is niet van mij)
De capaciteit van het netwerk hoef jeje geen zorgen over te maken zoals ik al zei ik krijg een mpeg stream in voldoende kwaliteit eroverheen gepompt :) Ik was echter wel gebonden aan 1024mbps mpeg videokwaliteit omdat de pc waar ik het heen streamde begon te haperen met een hogere kwaliteit omdat de cpu het niet kreeg geregeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 11:14 ]

Pagina: 1