Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pricewatchknoeiers?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Algemene vraag:
Ik zie een product in de pricewatch wekenlang zeer goedkoop aangeboden staan bij een shop die het product niet eens verkoopt. De pricewatchdatum is steeds die van vandaag. Dan vraag ik mij af: wie vult bijna dagelijks die foute vermelding in? Is het de shop zelf, of een geschifte tweakert?

Ik kom dat regelmatig tegen.
Eén voorbeeld: pricewatch: AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W, Boxed)
Ik kijk elke keer weer, maar de goedkoopste aanbieder heeft deze athlon al weken niet meer in hun prijslijst staan. Hun site wordt volgens mij bijna dagelijks geactualiseerd. Als de vermelding nou een maand geleden was gedaan was het te begrijpen, maar hij is van vandaag.

Wie vult dit zo in, en waarom?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de shop uit jouw voorbeeld gemaild en kreeg zojuist idd het bericht dat deze momenteel niet leverbaar is. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dat heeft te maken met de koppeling van de database van de shop en die van de Pricewatch. De update van deze prijzen gebeurt dagelijks. Wanneer wij de koppeling niet verbreken wordt het prooduct dagelijks aan de pricewatch toegevoegd.

Onjuiste prijzen, productnamen en bedrijfsnamen kun je aan ons in de backend doorgeven via de Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/edit.gif icoontjes of via de links in de update-kolom.

Wanneer je daarbij aangeeft dat dit al de derde vierde keer is, gaan wij naar de DB-koppelingen kijken en waar nodig deze verbreken.

• pven
  • Niet online
Dit betekent dus eigenlijk dat de leverancier van de prijzen (de shop) zit te 'prutsen'?

Verwijderd

ahhh net zoals de hercules radeon 9700 pro die pcl nog voor ong. 350 aanbied. ben bij pcl geweest en gevraagd of ze die kaart echt hebben, ze zeiden van niet en het zou uit de pricewatch worden gehaald. dat is nog altijd niet gebeurd. ik heb toen de mailadres meegekregen van diegeen die voor pcl de prijzen bijwerkt en tot op heden geen antwoord...

lang verhaal maar om de TS ff duidelijk te maken. die winkels "prutsen" idd maar wat

edit: goh ze hebben hem eindelijk eruit gehaald. ben op een gegeven moment opgehouden met checken...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het genoemde bedrijf heeft nog steeds actuele maar foute meldingen in de pricewatch staan: bijvoorbeeld pricewatch: AMD Athlon XP 2600+ (S-A, 1.92Ghz, 512KB, 333MHz FSB, 68W, Boxed)
Deze shop is trouwens niet de enige.

Het kan nog erger: als een van de goedkoopste met een product vermeld staan in de pricewatch, en het product óók op de site aanbieden, terwijl je het niet eens kunt leveren - wat je pas hoort als je ze erover mailt.
Volgens mij is dit een bewuste tactiek van zo'n shop: je bestelt vijf dingen, waarvan er twee niet leverbaar zijn, maar zij hebben wel drie dingen aan je kunnen slijten. Achteraf had je beter bij een ander bedrijf kunnen bestellen, die wél een eerlijk voorraadoverzicht heeft, want je bent nu twee keer 15 euro verzendkosten kwijt. Met die 30 euro meerprijs had je het misschien wel gewoon in een winkel kunnen kopen.

Ook zo iets: ze adviseren je een ander model, welke duurder en slechter is. De barton is uitverkocht, maar we hebben de nieuwe sempron voor u. Grrrr! :(

Het komt er op neer dat de Pricewatch niet echt bruikbaar is - vooral niet met uitloopmodellen. Die shops knoeien maar wat aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:41:
Het kan nog erger: als een van de goedkoopste met een product vermeld staan in de pricewatch, en het product óók op de site aanbieden, terwijl je het niet eens kunt leveren - wat je pas hoort als je ze erover mailt.
Volgens mij is dit een bewuste tactiek van zo'n shop: je bestelt vijf dingen, waarvan er twee niet leverbaar zijn, maar zij hebben wel drie dingen aan je kunnen slijten. Achteraf had je beter bij een ander bedrijf kunnen bestellen, die wél een eerlijk voorraadoverzicht heeft, want je bent nu twee keer 15 euro verzendkosten kwijt. Met die 30 euro meerprijs had je het misschien wel gewoon in een winkel kunnen kopen.
uuuh... ik had begrepen dat dat niet ons probleem was? dus de 2e verzendkosten komen voor hun rekening... ZIJ kunnen niet leveren dus uh...? zo gaat dat toch meestal?

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 20:08:
[...]

uuuh... ik had begrepen dat dat niet ons probleem was? dus de 2e verzendkosten komen voor hun rekening... ZIJ kunnen niet leveren dus uh...? zo gaat dat toch meestal?
Nee: die tweede keer verzendkosten is omdat je het dan bij een andere shop moet bestellen.

Verwijderd

pven schreef op 17 september 2004 @ 20:22:
Nee: die tweede keer verzendkosten is omdat je het dan bij een andere shop moet bestellen.
aaah... ikke snap

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Nog zo één: pricewatch: Albatron GeForce 6800 Ultra 256MB DDR2

De prijs van de Albatron 6800 Ultra is bij CompTech World 579euro. Toch verandert er iemand (waarschijnlijk van de winkel zelf) de prijs steeds naar 472euro. Dit klopt helemaal niet, want dat is de prijs van de Albatron 6800 GT (staan allebei op de site). Kan iemand hier iets aan doen, het begint behoorlijk iritant te worden om het elke keer te moeten verbeteren...

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Er staat nu toch ook €579,- :?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, omdat die prijs is aangepast door Tyranium. Ik heb daarnet de koppeling verwijderd, zodat als het goed is deze prijs niet weer verkeerd in de PW terechtkomt. Ik zou het, evenals mijn collega's, erg op prijs stellen als je deze fouten gewoon via de geëigende weg meldt, dat is via het Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/edit.gif-icoon die achter iedere prijs staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat 2500+ en 2600+ Barton's gecheckt.

De meeste bedrijven hebben ze niet meer in het assortiment, maar staan er dus nog wel mee in de pricewatch-lijst - ook als die vermelding door henzelf actueel gekoppeld is aan hun webshop. Als deze Barton's wél vermeld staan op de shop-sites staat er vaak "niet leverbaar" o.i.d..
Als er staat "op voorraad" o.i.d., en je mailt enkele shops of dat echt klopt melden ze dat hij niet op voorraad is - en passen ze soms snel hun webshop aan.

Knoeiers!

Het melden van deze fouten is trouwens een dagtaak. :(

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien dit topic in een opsomtopic "Hoe fout de shops wel submitten" dreigt te veranderen gaat het topic dicht.

Voor het overige zie Harm hier even boven.
Harm schreef op 18 september 2004 @ 22:26:
Ja, omdat die prijs is aangepast door Tyranium. Ik heb daarnet de koppeling verwijderd, zodat als het goed is deze prijs niet weer verkeerd in de PW terechtkomt. Ik zou het, evenals mijn collega's, erg op prijs stellen als je deze fouten gewoon via de geëigende weg meldt, dat is via het [afbeelding]-icoon die achter iedere prijs staat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.