Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL]USB aansluiten op onderkant print

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar niets gevonden (google, tweakers,....niets).
Maar ik heb een printje (zie onder) waarvan ik de USB(b) poort van moet gebruiken, ik heb al geprobeert de poort van het printje af te halen maar zonder sloopwerk lukt dit niet (maar dat is het probleem niet opzich.
Ik moet een doorgeknipte usb kabel hierop aansluiten.
Het kleuren schema heb ik al:
PinNameCable colorDescription
1VBUSRed+5 VDC
2D-WhiteData -
3D+GreenData +
4GNDBlackGround

Heet gaat om deze maar dan de female:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/usbbm.gif

Hier de onderkant print:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/w.leegwater/tweakers/print.jpg
Zo heb ik de foto genomen:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/w.leegwater/tweakers/printge.jpg

Dus welke draad moet ik waar op de print aansluiten

Verwijderd

Algemeen:
Zet je multimeter op 1 pin aan de buitenkant en op 1 soldeereilandje en je weet het ;)
Tip: voor dergelijk werk voldoet een budgetmetertje van de bouwhandel prima.

In deze situatie:
Die pennen zitten gewoon in L-vorm vanaf de stekker naar de print ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 00:06 ]

Verwijderd

Is het vierkante eilandje niet pin 1? :? het lijkt me een beetje onzin om pin 2 te markeren op de print.. Maar een multimeter kan het op zeker vertellen immers meten is weten!

Heb je geen multimeter kan je gewoon een lampje en een batterij gebruiken (mocht je 5 Euro voor een multimeter te duur vinden..)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:07:
Is het vierkante eilandje niet pin 1? :? het lijkt me een beetje onzin om pin 2 te markeren op de print.. Maar een multimeter kan het op zeker vertellen immers meten is weten!

Heb je geen multimeter kan je gewoon een lampje en een batterij gebruiken (mocht je 5 Euro voor een multimeter te duur vinden..)
Dat vierkantje is idd pin 1, de kans dat dat niet zo is, is kleiner dan dat je een jackpot wint.

Wat je anders zou kunnen doen is op bv farnell.com of maxim-ic kijken of ze die dingen verkopen, en dan even in de datasheet kijken hoe het zit (houdt dan rekening met spiegelbeeld omdat je naar de onderkant kijkt)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:07:
Niet Doen! Als je perongeluk 2 verkeerde draadjes pakt jas je wel even 6V, 500mA ofzo door de schakeling waar die 2 pinnetjes aanhangen! Er is een redelijk grote kans dat de electronica dat niet grappig gaat vinden, en je zoektocht naar de juiste pinout overbodig geworden is :X
In andere woorden: Geef liever een paar euro uit aan een el cheapo multimeter, meet nog es een stuk fijner ook.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog