Na de blijde boodschap te hebben gehad van Acouse dat ik toestemming had voor een CiP ben ik meteen begonnen@het topic 
Allereerst de specs:
Chieftec DA-01BD (Big)
Enermax 460w
DFI Infinity
Athlon XP-m 2600+
1 GB Bh5 (dit komt volgende week)
Asus x800pro vivo Flashed naar x800xt Platinum edition
Maxtor 120gb 8md cache liquid+20Gb maxtor 2mb
Koeling:
Cpu: Watergekoeld door Alphacool NexXxos Xp
Videokaart: Stock cooler (binnenkort Water)
NB: Thermalright nb-1 met fan @5v
SB: Zalman nb32 met 4cm fan@5v
CCFL's:
4x 10cm blauw ( in case)
2x10cm rood (in deurtje)
1x 30cm rood ( in front)
1x 30cm blauw (in case)
waarschijnlijk ook nog 1x30cm rood onder case.
Waarom Contrast?
De naam Contrast heb ik gekozen omdat ik in en buiten mijn case zoveel mogelijk een blauw/rood contrast te houden.
Er komt dus rood licht aan de buiten/onderkant en binnenin blauw licht.
Om dit contrast verder door te zetten aan de binnekant is mn mobo rood (kwam toevallig zo uit
) en heb ik mn enermax 460w rood gesleeved.
Nog een contrast zit verwerkt in de case, ik heb mijn chieftech bigtower (ja alweer
) namelijk zwart gespoten.
Chieftech vond dat die kleur zwart was, maar vergeleken met écht zwart van mijn iiyama 19" is het grijs. Dat vond ik niet mooi en dus heb ik de case compleet zwart gespoten/geverft.
Tot nu toe gedaan
*Onderste hdd bay eruit gehaald, daar komt het reservoir van mijn wc te staan.

Foto is beetje overbelicht mjah, ik ben niet zon held met foto's, je ziet iig dat de onderste hdd bay weg is.
*Zelf een window gemaakt dmv een dremel kloon.

*In de bovenkant van de case een gat gemaakt waar de fans komen die op de radiotor liggen.

Niet echt mooi zo, maar dit is nog maar alpha ophanging van radiator, de fan shroud die je ziet wordt zwart en er komt rvs gaas over.
*Ccfl's ingebouwd, ook in voorkant.
Deze zaten erin voor de paintjob maar zijn er nu nog uit vanwege nieuwe plaatsen bepalen enzo.
Pics komen dus nog...
*Deurtje middenstuk uitgezaagt, wou ik eerst plexi indoen met 2x rode 10cm ccfls erachter maar nu komt er rvs gaas voor ipv het plexi (Dit heb ik nog niet in handen, mijn vader neemt het zsm mee van zijn werk)

Dit is het dus in beta stage met plexi, is er nu allemaal weer uit vanwege het gaas.
*Spiegel onderin mn case gelegd.

*Een ander frontje (van mn chieftech dus) op mn zalman fancontroller gemod

Dit frontje is dus nog niet zwart, moet ik nog ff spuiten.
*Alles dus zwart gespoten

Alle onderdeeltjes zwart

Nog een keertje, let niet op het vuil/stof wat op de dingen ligt

Case in elkaar, nog zonder bovenkant en zonder reservoir/radiotor.
*De kabels van mijn enermax 460w gesleeved met rode cablesleeve, dit rood is om het contrast rood/blauw verder te verwerken binnen de case.

Duidelijk denk ik
To Do
*Ledfans installeren
*zelf glowfeet maken
*handgreepjes aan de kast maken
*Rvs gaan in het onderste front doen ipv die *luchtmondjes* die daar standaard zitten
*Goede ophanging maken voor de radiotor
*Meer kabels sleeven (zoals van de front leds enz, ook wat van de ccfl's)
*Ander reservoir voor mn wc
*Andere (krachtigere) pomp voor mn wc
*Inspiratie opdoen uit andere mods om eventueel op een andere/betere manier toe te passen
*nieuwe ideeen bedenken om uit te voeren
*Misschien (waarschijnlijk) een lcd inbouwen
*boven window de tekst 'Contrast' uitdremelen, en daarvan de helft rood verlichten en de helft blauw.
To Be continued!
Toestemming van acouse
Allereerst de specs:
Chieftec DA-01BD (Big)
Enermax 460w
DFI Infinity
Athlon XP-m 2600+
1 GB Bh5 (dit komt volgende week)
Asus x800pro vivo Flashed naar x800xt Platinum edition
Maxtor 120gb 8md cache liquid+20Gb maxtor 2mb
Koeling:
Cpu: Watergekoeld door Alphacool NexXxos Xp
Videokaart: Stock cooler (binnenkort Water)
NB: Thermalright nb-1 met fan @5v
SB: Zalman nb32 met 4cm fan@5v
CCFL's:
4x 10cm blauw ( in case)
2x10cm rood (in deurtje)
1x 30cm rood ( in front)
1x 30cm blauw (in case)
waarschijnlijk ook nog 1x30cm rood onder case.
Waarom Contrast?
De naam Contrast heb ik gekozen omdat ik in en buiten mijn case zoveel mogelijk een blauw/rood contrast te houden.
Er komt dus rood licht aan de buiten/onderkant en binnenin blauw licht.
Om dit contrast verder door te zetten aan de binnekant is mn mobo rood (kwam toevallig zo uit
Nog een contrast zit verwerkt in de case, ik heb mijn chieftech bigtower (ja alweer
Chieftech vond dat die kleur zwart was, maar vergeleken met écht zwart van mijn iiyama 19" is het grijs. Dat vond ik niet mooi en dus heb ik de case compleet zwart gespoten/geverft.
Tot nu toe gedaan
*Onderste hdd bay eruit gehaald, daar komt het reservoir van mijn wc te staan.

Foto is beetje overbelicht mjah, ik ben niet zon held met foto's, je ziet iig dat de onderste hdd bay weg is.
*Zelf een window gemaakt dmv een dremel kloon.

*In de bovenkant van de case een gat gemaakt waar de fans komen die op de radiotor liggen.
Niet echt mooi zo, maar dit is nog maar alpha ophanging van radiator, de fan shroud die je ziet wordt zwart en er komt rvs gaas over.
*Ccfl's ingebouwd, ook in voorkant.
Deze zaten erin voor de paintjob maar zijn er nu nog uit vanwege nieuwe plaatsen bepalen enzo.
Pics komen dus nog...
*Deurtje middenstuk uitgezaagt, wou ik eerst plexi indoen met 2x rode 10cm ccfls erachter maar nu komt er rvs gaas voor ipv het plexi (Dit heb ik nog niet in handen, mijn vader neemt het zsm mee van zijn werk)

Dit is het dus in beta stage met plexi, is er nu allemaal weer uit vanwege het gaas.
*Spiegel onderin mn case gelegd.

*Een ander frontje (van mn chieftech dus) op mn zalman fancontroller gemod
Dit frontje is dus nog niet zwart, moet ik nog ff spuiten.
*Alles dus zwart gespoten
Alle onderdeeltjes zwart
Nog een keertje, let niet op het vuil/stof wat op de dingen ligt
Case in elkaar, nog zonder bovenkant en zonder reservoir/radiotor.
*De kabels van mijn enermax 460w gesleeved met rode cablesleeve, dit rood is om het contrast rood/blauw verder te verwerken binnen de case.

Duidelijk denk ik
To Do
*Ledfans installeren
*zelf glowfeet maken
*handgreepjes aan de kast maken
*Rvs gaan in het onderste front doen ipv die *luchtmondjes* die daar standaard zitten
*Goede ophanging maken voor de radiotor
*Meer kabels sleeven (zoals van de front leds enz, ook wat van de ccfl's)
*Ander reservoir voor mn wc
*Andere (krachtigere) pomp voor mn wc
*Inspiratie opdoen uit andere mods om eventueel op een andere/betere manier toe te passen
*nieuwe ideeen bedenken om uit te voeren
*Misschien (waarschijnlijk) een lcd inbouwen
*boven window de tekst 'Contrast' uitdremelen, en daarvan de helft rood verlichten en de helft blauw.
To Be continued!
Toestemming van acouse
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0