Toon posts:

[Bootloader]WinXP & Fedora 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op het moment mijn eerste eigen fedora installatie aan t uitvoeren en nu heb ik een probleem met de standaard bootloader van fedora (GRUB).

Ik weet dat hierover in de search zeeeer veel over te vinden is maar van alle topics die ik heb bekeken heb ik mijn antwoord/oplossing nie kunnen vinden.

Het probleem,

Ik heb op 1 hdd nu op een NTFS partitie WinXP (al 23 weken :P ) en ik had al ruimte vrijgehouden voor een installatie van een linux distro.
Nu heb ik op die overige ruimte met de fedora cd een partitie aangemaakt (swap) en een partitie (ext3 gekoppelt aan "/")
In het configuratie scherm heb ik gekozen voor WIndows XP als standaard boot.

Na de installatie te hebben afgerond en de pc geherstart is (jawel zonder cd en floppys erin ;) ) Zie ik alleen:
code:
1
GRUB _

Die _ is een knipperende cursor, mijn pc boot niet verder, zowel niet in windows xp en niet in fedora, ik zat al wel te denken aan een complete reinstall ook van win xp maar dat kan niet want er zijn bestanden aanwizig die ik graag wil bewaren ivm studie.
Weet iemand waardoor dit probleem is ontstaan en hoe te verhelpen?

Verwijderd

Hmm, dat is vreemd. Dat betekent dus dat er bij het installeren van de bootloader is fout is gegaan. Boot eens in rescue mode met die fedora CD en post de inhoud van /boot/grub/menu.lst?

Verwijderd

Topicstarter
mja, heb knoppix nu gedownload en ga kijken of ik daar wat mee kan herstellen

Verwijderd

Topicstarter
Knoppix hielp weinig, snap er de fuck van :p Zal nu ff kijken hoe t met die cd gaat en dan naar menulst kijken....

Mja, met die rescue modus kan ik /boot niet vinden....in knoppix zag ik die wel (ja van de mnt hda2) maar daar kan ik hem nie openen (staat een slotje bij, zelfde geld voor grub.conf)

Met een win98 diskette fdisk /mbr helpt ook niet, dan ben ik van grub af maar heb ik nog geen andere bootloader om....
en ik heb een originele winxp cd maar daar kom ik niet verder dan een zwart scherm na:
"Windows is bezig met het controleren van uw configuratie"

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de snelle kick, maar ik zou vanavond nog graag t probleem willen verhelpen zodat ik mijn studie kan vervolgen...

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
als mijn grub stuk is laad ik idd knoppix, mount ik de drives ergens, doe ik chroot /mnt/drive

en dan grub verder installeren, wat snap je niet van knoppix, spreekt toch voor zich? hij start alles automatisch op.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb besloten dus de hele boel maar te formatteren, nu heb ik net alles al kunnen backuppen behalve mijn docs and settings (hdd in andere pc erbij gedrukt) Dus deze moet ik maar ff via het netwerk met knoppix naar pc2 sturen, nu kan ik in knoppix wil in die dir lezen, maar hoe maak ik verbinding in knoppix met een shared folder op een windows pc?

Verwijderd

smbmount //COMPUTERNAAM/DIRNAAM /PATH/TO/MOUNTPOINT -o username=ACCOUNTNAAM_SERVER

Verwijderd

Topicstarter
Eeuh waar staat /PATH/TO/MOUNTPOINT voor? De rest snap ik :) Mara dat nie

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
de dir waar je je smbshare wilt mounten, iets zoals /mnt/smb ofzo dus...
Pagina: 1