P4 -> P4 upgradeprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb vandaag een Pentium 4 3,2 Ghz (800 Mhz FSB, 512 kb cache) gekocht, ter vervanging van dezelfde processor, maar dan op 2,8 Ghz geklokt. Toen ik deze wilde installeren, merkte ik dat de "oude" processor een andere achterkant heeft dan de nieuwe: de oude heeft 12 (waarschijnlijk) weerstandjes aan de achterkant, terwijl de nieuwe er 30 heeft, in 6*5 opstelling.
Nu zijn mijn vragen: Komt dit door de kloksnelheid? Kan ik deze met een gerust hart installeren?
Ik heb niet heel veel verstand van computers installeren, maar ik let wel op dat ik niet alles weer opblaas (zoals met de printer dus ;( ), vandaar.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Als 't ding dezelfde aantal pinnen heeft (lees 478 stuks) en jouw bord kan FSB800 aan is er niks aan het handje. Wat voor bord heb je eigenlijk 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Het is eigenlijk zoals met alle hardware,

past het?
Ja, aanduwen dan (cpu uitgezonderd die valt er van zelf in)
Nee, niet doen nieuw slot zoeken

Dus als het past kan je hem er gerust in doen dan is hij voor dat socket gebouwd en zal hij ook werken. De weestandjes zullen met een andere core te maken hebben, denk ik :)

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Abbadon schreef op 15 september 2004 @ 21:40:
Als 't ding dezelfde aantal pinnen heeft (lees 478 stuks) en jouw bord kan FSB800 aan is er niks aan het handje. Wat voor bord heb je eigenlijk 8)7
Het is een P4C800-E Deluxe van Asus... Ik weet dat van de verpakking. O-)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Dat gaat dan wel lukken :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Asus heeft een uitstekende support site :) Daarin kun je terugvinden of de CPU überhaupt op het mobo geplaatst kan worden. Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke processors kan ik allemaal op mijn mobo prikken?" en volg dan het linkje naar Asus. De rest wijst van zichzelf uit :Y)

• Abbadon
Hiero directe link: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx vul even socket type in (S478) en daarna mobo type en je weet 't. Ding kan die cpu met gemak aan. Volgende keer zoals BalusC zegt eerst even zelf kijken ;)

Overigens, een upgrade van een 2.8 naar een 3.2GHz P4, ik hoop dat het je niet veel gekost heeft want dat schiet nou niet écht enorm op 8)7 Anyway, je hebt je antwoord welke je dus zelf ook met gemak had kunnen vinden. Succes :)

• Abbadon
Oh ja, sinds je aangeeft er weinig van te weten, denk ook om je BIOS versie, zoals je op bovenstaande site kunt zien heb je minimaal BIOS 1016 nodig, flash die er eerst even in (wanneer je nog niet op dat level zit) alvorens je die nieuwe P4 van je d'r in prikt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.