Toon posts:

[pcmcia] asus Asus WL-107G of Asus WL-100G?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een pcmcia kaartje aanschaffen zodat ik met mijn laptop, verbinding kan maken op het nieuwe draadloze netwerk van mijn school.
Thuis werk ik gewoon nog met een netwerkkabel dus vanwege beperkt gebruik ben ik niet van plan een dure kaart aan te schaffen.

Ik heb momenteel een Asus WL-107G in bestelling. Ik heb gehoord dat dat geen perfecte kaart is maar hij is wel goedkoop.
Nu zie ik echter dat je voor 8 euro meer een Asus WL-100G kan kopen. Maar ik zie eigenlijk helemaal geen verschil tussen die kaarten op de externe antenne van de 100G na.

Wat is wijsheid?

Verwijderd

zolang je XP gebruikt werkt alles meer dan prima, met de wireless zero config service. Maar als je een ander OS gebruikt pak een andere kaart! De Asusutlities zijn nl zo brak als het maar kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xp gebruik ik 'gelukkig' ja. Maar weet iemand nou het verschil tussen deze 2 types?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan onderkennen dat de Asus WL-107G een "brakke" kaart is. In combinatie met m'n 3com AP had ik bijna geen ontvangst, zelf als ik er heel dichtbij stond. Ook op andere AP's was de ontvangst slechter dan andere wlan kaarten. Ik heb 'm daarom ook geruild voor een Dlink kaartje, dat het stukken beter deed.

Ik weet niet hoe de WL-100G presteert, maar ik raad de WL-107G af...

[ Voor 5% gewijzigd door Gardocki op 16-09-2004 21:02 ]

They made me do it.

Verwijderd

ik weet aleen dat mijn d-link kaartje supper werkt en net wat er gezegd wordt aolang erxp gedraaid wordt werkt het allemaal super