Toon posts:

8 Gb schijf limiet van bios

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bios alleen deze kan met de huidige versie niet meer als een 8 Gb schijf aan. En er moet een 45 Gb schijf op aan gesloten worden.
Bios = American Megatrend DMI versie is 2.0

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20

Arno

PF5A

Op vrijdag 29 december 2000 10:59 schreef Smazy het volgende:
En er moet een 45 Gb schijf op aan gesloten worden.
Heb je al eens gekeken op de website van AMI voor een update (www.ami.com/support/download.cfm) of de website van de harddisk leverancier voor een bootmanager ??

edit:

URL werkte niet goed :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 18:54

Garrett

Watercooler

kijk dit probleem had mijn vriendin dus ook, slecht een pentium 225 mmx en dus ook een ouwe bios :(

maar ik had nog een controller liggen, een ATA66 en dan kun je dus wel grotere harddisken aansluiten, no problem, zij had een 10gb gekocht en die werkt feilloos
wat zal zo'n controller kosten? nog geen 100 piekies waarschijnlijk... ga eens kijken in de (betere) computerwinkel

Suc6

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op die van ami staat de onze er niet bij en op de site van ibm kon ik ook al niet te veel vinden. Op kantoor is wel een bootmanager alleen daar heb je weinig aan hier thuis.

Verwijderd

Topicstarter
ga eens kijken in de (betere) computerwinkel
Een (betere) computerwinkel hebben we niet maar wel een handje vol elektronicawinkels. Heb je in dat achtergebleven west-friesland.

• Arno
  • Laatst online: 09:20

Arno

PF5A

Kijk anders eens op http://www.ami.com/support/bios.html voor een overzicht van OEM leveranciers van moderborden, kan wel eens de oplossing zijn :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik even doen dan laat ik het weten maar andere reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom.

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Welk mobo zit erin ?

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

Verwijderd

Topicstarter
Dat weten we dus niet maar ik zal er proberen achter te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is onze mobo een lx440, kan dat?

• *discostar*
  • Niet online
Wat je nodig hebt is een diskmanager van ontrack. Quantum en Seagate hebben als het goed is speciale versies, maar die werken alleen als er een Q.. of S.. schijf in zitten.
Geloof dat je bij Ontrack wel een algemene versie kan downloaden (9.x ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ibm schijf dus dat zal geen problemen geven.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt een diskmanager nodig die op de bootschijf geinstalleerd moet worden. (ja, dat betekend dat ie opnieuw geformateerd moet worden). Ontrack is er zo'n eentje, maar ik denk dat je het beste op de site van de fabrikant even kunt kijken...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
de schijf is nog niet geformateerd dus dat is geen probleem en die ouwe moet ook leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die van www.ontrack.com halen ofzo.

Verwijderd

Als je nou eens ergens een trial version van SiSoft Sandra probeert te downloaden; die vertelt je precies wat er allemaal voor onderdelen in je PC zitten. Aan de hand van die gegevens kan je dan misschien achterhalen wat voor mobo je hebt en dus welke Bios.

• *discostar*
  • Niet online
Ik heb ff voor je gezocht, DiskmanGo op deze site:

http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm

Verwijderd

Desnoods nog zo'n Promise Ultra IDE add-on controller pci-kaartje halen, dan heb je meteen 2 ide kanalen extra.
Deze kaart heeft een eigen bios dat schijven tot 128GB herkent.

Verwijderd

Topicstarter
Als je nou eens ergens een trial version van SiSoft Sandra probeert te downloaden
Dat had ik al gedaan en ik ben er achter gekomen en alles werkt nu perfect :D.
Pagina: 1