Openoffice.org traag met laden bestanden

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee ik ga niet zeuren dat Oo.o langzaam is.
Waarover dan wel :?
Onder systeem load (compilen ofzo) duurt het soms minuten voordat een simpel (text/spread) bestand geopend is. In idle toestand opent hetzelfde bestand in seconden.
Vermoedelijk komt dat door het gecomprimeerde Oo.o-bestandsformaat, dat veel cpu-cycles nodig heeft bij het openen van een file. Echter, een blik op top laat zien dat het openen van een bestand niet meer dan een paar procent van de cpu-cycles opeet.

Renicen van Oo.o, zelfs naar -15, levert geen meetbare versnelling op bij het openen van een bestand. Het renicen van de overige cpu-hongerige processen naar +15 levert óók geen winst op.

Het probleem doet zich voor met 2.6 vanilla en met ck-sources, met as en met cfq schedulers. Daarom sluit ik eigenlijk uit dat het een kernel-issue is.

Maar wat dan :?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

AlterEgo schreef op 15 september 2004 @ 20:45:
Het probleem doet zich voor met 2.6 vanilla en met ck-sources, met as en met cfq schedulers. Daarom sluit ik eigenlijk uit dat het een kernel-issue is.
Bij mij is zou dat juist argwaan scheppen. Je zou zeggen dat de ck patches hier juist een performance verbetering opleveren, maar ze zijn minder stabiel van aard dan de stock kernels.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoeveel geheugen heb je in dat ding? OOo vreet geheugen alsof 't een Ben&Jerry's ijsje is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op 15 september 2004 @ 23:54:
Hoeveel geheugen heb je in dat ding? OOo vreet geheugen alsof 't een Ben&Jerry's ijsje is.
512MB ought to be enough for everyoneTM 8)7