Na de installatie kan ik geen verbinding meer maken met andere machines in m'n LAN. Ook pingen gaat niet meer. Internetten gaat wel gewoon goed vanaf alle machines. Ik heb al heel wat instellingen van de Windows firewall geprobeerd, en zelfs helemaal uitgeschakeld, maar er blijft blijkbaar toch iets wat de onderlinge communicatie blokkeerd. Iemand die hetzelfde heeft ervaren? en een oplossing weet?
Heb je wel nog een goed ip-adres? Wat is de configuratie van je LAN, statisch of dynamisch ip?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Alle machines hebben dynamische adressen. Ook geprobeerd ze te releasen vanuit de router en middels ipconfig weer nieuwe lease aanvragen, dat werkt prima. Eerder ook nooit problemen gehad. Kan btw de router wel gewoon pingen vanaf alle machines. Het lijkt wel een rechtenkwestie, volgens mij die XP SP2 vuurmuur, maar kan niet echt veel in de settings wijzigen, en als compleet uizetten al niet helpt??
Heeft niemand anders dit probleem nog ervaren, dat computers binnen eeen LAN niet meer met elkaar kunnen communiceren na xp SP2 update?
Instellingen opnieuw toegepast in router en pc's en absoluut geen probleem met XP-SP2.
Alles ff goed nalopen!
Alles ff goed nalopen!
Ik zit met een soort gelijk probleem.
Ik heb thuis een chello verbinding die met de eerste pc verbinding maak naar het internet, nu hangt mijn pc via een hubje aan de eerste pc (de gateway dus) om verbinding te maken met het internet.
dit heeft altijd prima gewerkt tot 2 dagen geleden. In eens kan ik geen verbinding met het internet meer maken maar heb nog wel netwerk verbinding. Maar omdat mijn pc erg sloom was heb ik xp er opnieuw opgezet met xp service pack geslipstreamed (welke vanavond opnieuw gaat), de windows firewall uitgezet.
maar nu krijg ik niet eens meer een automatisch IP-Adress. Als ik het IP-Adress handmatig instel werkt het netwerk weer wel maar het internet werkt ook niet. als ik de wizzard op de gateway probeer uit te voeren geeft hij aan dat het niet voltooid kan worden.
Hoe ga ik dit oplossen?
Ik heb thuis een chello verbinding die met de eerste pc verbinding maak naar het internet, nu hangt mijn pc via een hubje aan de eerste pc (de gateway dus) om verbinding te maken met het internet.
dit heeft altijd prima gewerkt tot 2 dagen geleden. In eens kan ik geen verbinding met het internet meer maken maar heb nog wel netwerk verbinding. Maar omdat mijn pc erg sloom was heb ik xp er opnieuw opgezet met xp service pack geslipstreamed (welke vanavond opnieuw gaat), de windows firewall uitgezet.
maar nu krijg ik niet eens meer een automatisch IP-Adress. Als ik het IP-Adress handmatig instel werkt het netwerk weer wel maar het internet werkt ook niet. als ik de wizzard op de gateway probeer uit te voeren geeft hij aan dat het niet voltooid kan worden.
Hoe ga ik dit oplossen?
Het pingen van een andere machine in het netwerk m.b.v het ip-adres gaat wel. Maar gebruik ik de hostname, dan meldt ie dat de nam niet gevonden kan worden. Wanneer ik het in de HOSTS file zet, kan ik de hostname wel pingen. Bljkt dus ergens een DNS probleem te bestaan? Kan dit in de router zitten? Ik zit zelf te denken aan SP2, maar zou niet weten waar het zit?
Wel ik heb het zo even bij mij opgelost: bruggetje bouwen tussen 1394 verbinding en reguliere lanverbinding. Toen herkende andere comps die ene meteen.
Tot SP1 gebeurde dat automatisch, maar zorgde soms voor problemen. NU gaat dat niet automatisch meer.
Ik heb te weinig verstand van de materie om het op een andere manier op te lossen. Het werkt, verder zeg ik gewoon een wees gegroetje voor het slapen gaan.
Tot SP1 gebeurde dat automatisch, maar zorgde soms voor problemen. NU gaat dat niet automatisch meer.
Ik heb te weinig verstand van de materie om het op een andere manier op te lossen. Het werkt, verder zeg ik gewoon een wees gegroetje voor het slapen gaan.
Pagina: 1