[XP] Theme + desktop customize Tools

Pagina: 1
Acties:

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Er zijn verschillende tools om je desktop en theme voor XP te veranderen. Nou wil ik zelf ook een eigen theme maken en een uitgebreide desktop (o.a. ala OS-X) maar nu kom ik op een vraag. Welke tool kan ik daar het beste voor gebruiken.

Je hebt o.a. desktopX, Object Desktop, style xp, windowsblinds, enz.

Maar welke moet je nou gebruiken? Kun je ze allemaal naast elkaar gebruiken zonder dat het problemen oplevert? Bevatten ze spyware? Moet het ook geinstalleerd zijn/worden als je je eigen gemaakte theme bij iemand anders wilt gebruiken?
Of moet ik gewoon een programma kiezen en die gebruiken, zonder dat ik weet wat ik met een ander programma kan? (of later wisselen) :?

Wie kan mij met deze vragen helpen :)

let the past be the past.

Verwijderd

Je kan op de sites van de makers heel veel info vinden over wat de mogelijkheden zijn van hun proggies!

En wat je ook zou kunnen doen is gewoon proberen, daar kom j altijd wel een heel eind mee! ;)

Ik heb zelf Style XP gebruikt en daar was ik wel tevreden over, werkt lekker.

Ook is Aston Shell een leuke optie!

Succes!

Verwijderd

Als je alleen een theme wil gebruiken heb je geen speciaal programma nodig. Alleen die ene uxtheme.dll patch zodat je onofficiele themes kan gebruiken.

Verder heb je dus themes en visual styles. Themes kunnen ook met een wallpaper en een iconset komen, visual styles niet. Themes zijn te veranderen via rechterklik op bureaublad -> Display Properties -> Themes. Er is ook een tab genaamd Appearence, waar de visual style is te veranderen.

Mijn favo Visua+ Style: http://themexp.org/previe...page=&cat=&name=NBLUE.zip een rustige style met niet al te veel gekke kleuren, maar zonder de kiddy look van het standaard Luna theme en zonder dat lelijke donkergrijze kleurtje dat daar bij hoort.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Bedankt.
Maar ik was meer op zoek naar de vraag in hoeverre de vergelijkbare programma's elkaar bijten. (bv zoals object dock en sammurize)
Hoe ik een theme moet toepassen zal niet zo moeilijk zijn. Maar bv. een theme met object docks erop, werkt dat zonder dat het op die pc geinstalleerd is?

let the past be the past.