[XP][Campus] Delen & Netwerken koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
Ok, ik zit met t volgende probleem en kom er echt niet uit. Situatie:

Ik bevind me op de campus van de univ. twente. Daar heb ik mn eigen pc met campus aansluiting en een laptop met een draadloze netwerkaansluiting, ook door Utwente verzorgd. Ze beginnen allebij met hetzelfde Ip adres: 130.89.xx.xx. Ip adressen zijn DHCP toegewezen. Echter hebben ze ieder een ander subnetmasker. Mn laptop heeft 255.255.252.0 en mn pc heeft 255.255.224.0

Nu wil ik een aantal schijfen delen en beveiligen. Ik kan mn hdds op mn pc wel delen en benaderen via mn laptop door gewoon t ipadres in te vullen en een netwerkverbinding ermee te maken, maar dan kan de hele campus meekijken (is 1 groot netwerk). Voor mp3s enzo is dit niet zo'n probleem, maar k heb ook nog persoonlijke info.

Hoe kan ik alleen vanaf mn laptop mn harde schijfen op mn pc benaderen, zonder dat de hele campus meekijkt?

Ik ben al een paar uur aan t rommelen geweest met rechten en beveiliging. Ik krijg t alleen niet voor elkaar. Want volgens mij kan je binnen een netwerk wel rechten uitdelen aan compuers/users, maar ik krijg mn laptop niet in t netwerk van mn pc...

* alles NTFS
* delen enzo staat op geavanceerd

[ Voor 7% gewijzigd door Rein_stein op 15-09-2004 20:05 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05

BCC

1) De user waarmee je op je notebook inlogt ook op je PC aan maken.
2) De user waarmee je op je PC inlogt ook op je Notebook aan maken.
3) Folder op de PC delen en als toegestane gebruiker alleen je notebook user toevoegen.
4) Folder op je notebook delen en als toegestane gebruiker alleen je PC user toevoegen.
5) Werk :)

Ps. dit had je ook prima even op utwente.os.microsoft kunnen posten hoor :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rein_stein
mja..maar als je een gebruiker toevoegt, kan je alleen de gebruikers die op je pc staan selecteren, je kan toch niet naar je laptop browsen oid en daar een user selecteren? Of is t al goed als de usernames op laptop & pc tzelfde zijn (beide R.Nagtegaal)

wat is trouwens de complete url van die site, ik hoor m voor t eerst (1e jaars he..)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05

BCC

Stap 1 en 2 : Voeg de gebruikers toe! :) Maar je mag ook op beide system dezelfde gebruiker hebben met hetzelfde wachtwoord. Dan moet het ook prima werken. En utwente.os.microsoft is de nieuwsgroep van de ut (news.utwente.nl).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rein_stein
mmchilll..danke