[Kingston HyperX] Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0

Pagina: 1
Acties:

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
Ik heb een probleem met mijn pc, ik krijg mijn geheugen niet goed ingesteld in mijn BIOS. Ik snap er niets van wat ze nu bedoelen met al die getallen. Ik heb de FAQ gelezen en google geraadpleegd. Beide mocht niets baten.
Ik krijg op dit moment elke keer errors als ik bezig ben met de PC, mijn geheugen staat dus niet goed ingesteld op dit moment.

Ik kan instellen in mijn BIOS:
SDRAM Active Precharge Delay
SDRAM RAS to CAS Delay
SDRAM RAS Precharge Delay
SDRAM CAS Latency

Ik heb het volgende geheugen:
KHX3200AK2/1G 1GB 400MHz DDR Non-ECC CL2 (Kit of 2 - 512MB)
Datasheet: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200AK2_1G.pdf
Timing Reference: 2-3-2-6-1

Ze geven dus 5 dingen op en ik kan maar 4 dingen instellen.
De enige waardes die ik weet is de SDRAM CAS Latency, dit is CL2.

Wie kan mij helpen door de waardes te geven die ik moet invullen in mijn BIOS.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Het is niet alledaagse materie, maar als je de RAM FAQ van dit sub-forum nog even doorspit dan kom je verder. Misschien kun je het bios waarden uit de spd laten halen, het geheugen wordt dan automatisch goed gebruikt en het kost je verder geen hoofdbrekens/inspanning.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Heb je wel al nagekekn wat je precies kan instellen bij die 4 opties?

Ik bedoel, als je 2, 3 of 4 kan instellen bij een optie, dan zou het meest logische wel het laagste zijn. (dat is meestal de snelste timing, en tevens de bedoeling van eht geheugen waar jij het voor hetb gekocht, neem ik aan).

Ennuh, waarom gebruik je inderdaad geen automatic detection?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

In de volgorde van de instellingen die jij hebt gegeven moet je ze zo instellen:
11-2-2-2, dit zijn de snelste timings voor een nForce² bordje, heb je dan nog crashes of andere rariteiten, dan kan je de waarden beginnen te verhogen (dus losser zetten), verhoog dan enkel de 2'en, en laat de 11 staan.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Ja en als je pech hebt, start je systeem helemaal niet meer op.. moet je de biosinstellingen wissen met de clearcmos jumper. :P

Ik zou het eerst bij de "settings by spd" instelling houden. Dan hoef je zelf niks in te stellen en staan de instellingen automatisch goed. Tenminste, als het SPD van het RAM goed geprogrammeerd is door de fabrikant. Draait het stabiel, dan kun je altijd nog de settings wat agressiever zetten. Veel invloed hebben geheugensettings trouwens toch niet op de gemiddelde game / app. Alleen speciale memorytestprogs laten duidelijk een snelheidswinst zien, maar dat is nogal theoretisch dus.

_██_
(ಠ_ృ)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
Ik zal kijken of de 11-2-2-2 werkt, het systeem gaf nu een aantal blue screens met geheugen fouten, terwijl het geheugen goed is.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

en werkt het???

en waarom niet gewoon settings by SPD doen?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MRic3 schreef op 21 september 2004 @ 20:19:
en werkt het???

en waarom niet gewoon settings by SPD doen?
Kingston HyperX geheugen heeft problemen met dit bord, is een bekend probleem, normaal Kingston geheugen doet t wel goed. De oplossing zou idd alles handmatig instellen moeten zijn.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1