Shared videogeheugen... ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben bezig om voor een kennis een laptop samen te stellen waarmee de man weer een paar jaartjes voort kan. Zijn P2 350 Compaq apparaatje was voor z'n tijd helemaal hip, maar helaas wordt het ding trager en trager en draait veel software niet meer gebruiksvriendelijk.

Bij het speuren kom ik een aantal modellen tegen van verschillende fabrikanten waar shared videogeheugen in zit. Nou heb ik zelf expliciet gekozen voor een laptop met een 'normale' videokaart, aangezien ik nogal eens een spelletje wil spelen. Hij echter wil alleen mailen, briefjes tikken en digitale foto's opslaan.

Mijn vraag is aan mensen die een laptop hebben met shared videogeheugen of hier ervaringen mee hebben. Is dit alleen nadelig bij het gamen, of merk je dit echt overal? En dan uiteraard de vraag of jullie mij dit aan- of afraden. Het scheelt nogal in de kosten namelijk :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Tja, Als je vga kaart 64mb gebruikt ben je 64mb kwijt van je ram :+

Maar als je niet gaat gamen en dus je kaart bv 8mb geeft (zoals ik heb gedaan) is alles gewoon snel en merk je er niks van.

En als hij toch alleen maar desktop zooi gaat draaien vraag ik me af waarom je je druk maakt :P dan maakt 32mb meer of minder al helemaal niet uit :)

Succes ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 15-09-2004 19:24 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf en laptop met een Intel Extreme Graphics 2 er in. en die pakt 64mb van me geheugen (heb er 1GB inzitten) dus dat maakt niet zoveel uit. Maar kan er gewoon alles mee doen waar ik hem voor nodig heb. PHotoshop en noem maarop. Hitman Contracts draait trouwens ook prima verder

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29
shared is geen probleem voor gewone briefjes typen en een beetje surfen :)

edit: ik heb nu ook een gewone PC met shared geheugen, en heb er ook geen last van. Maar ik doe er ook geen spelletjes mee :P

[ Voor 47% gewijzigd door Suffie op 15-09-2004 19:26 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat maakt idd bij desktop applicaties geen fluiten kruit uit :) alleen bij games zul je er meschien wat van merken, dus ik raad je idd aan dan om er 1 met shared video geheugen te kopen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vrolijkheid :) Dan wordt namelijk het geschikte assortiment een stuk groter. Anders ben je gebonden aan laptops met een aparte videokaart, en laten dat in veel gevallen nou precies de van zichzelf al prijzige modellen zijn. Dank voor de info :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb een notebook met een 64 mb Intel Extreme Grafics erin (specs). Hiervan is 32 mb shared. Voor office doeleinden voldoet het perfect en zelf vice city draait er nog redelijk soepel op :P
Dus voor het doel waar hij hem voor gebruikt is het prima :)

Last.fm

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:49
Mijn Compaq (Evo N1020V) heeft ook shared videogeheugen, ik heb hem na aankoop gelijk uitgebreid naar 512 mb geheugen. Ik moet de kaart minimaal op 16 mb zetten, hier merk ik niets van in Windows. Als ik een spel wil spelen (GTA VC bv) draait t lekkerder met 64 mb (Max). Op mn werk heeft iemand pas een hele dure laptop gekocht (1900 euro ofzo) met een GForce kaart erin, die gebruikt m ook alleen voor Windows/Internet/Office etc en speelt amper spelletjes... Hoe bedoel je, geld teveel ;)

Whoop!

Pagina: 1