Toon posts:

Internet valt om het minuut uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel ADSL internet, maar het valt om de minuut uit. Ik heb wel zojuist ServicePack 2 geinstalleerd, maar daarvoor speelde het probleem al. Wanneer in de PC in veilige modus met netwerkinstellingen opstart, dan heb ik geen enkel probleem.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn, is SpyWare een mogelijke oorzaak? wellicht een virus... ik hoop dat iemand me kan helpen, het ligt iig niet aan mijn modem, anders zou in veilige modus het internet ook niet werken. Alvast bedankt...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Natuurlijk kan een virus of spyware een oorzaak zijn. Als de verbinding het goed doet wanneer je in veilig modus opstart, weet je meteen al zeker dat het aan je pc ligt.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Wat heb je zelf al geprobeerd :?
Je hebt het over Spyware en een virus, maar dan installeer je toch een virusscanner en een anti-spyware proggie? Probeer zelf eens wat uit zou ik zeggen...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
dus... tips? NAV ziet niets, Ad-Aware ziet niets... internet knalt er iedere minuut uit... modem heb ik al 40x opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

Brakke firewall? Als je een FW hebt, zet deze dan eens uit.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Heb je maar 1 netwerkverbinding aanstaan? De rest moet je disablen.
Ingebouwde firewall uitzetten al geprobeerd?
Heb je het alleen in Internet Explorer of ook in andere software?

Nederlander in België

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

NAV... Tja... de firewall met de meeste problemen. Deinstalleer die maar eens en kijk eens of 't dan is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iets met spool32.exe.. wat kan ik er tegen gebruiken..

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

spool32 hoort gewoon bij Windows (tenzij het een geinfecteerde exe is). Haal eerst NAV er maar eens af.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Mooi opgelost, maar als je hiermee wilt aangeven dat wij niet zo helpend zijn als hij, dan komt dat omdat wij verwachten dat jij laat zien of je wel al veel hebt gedaan en een omschrijving met 6 regels hoort daar dus niet bij.

Helaas, maar zo gaat het te werk op GOT.

[ Voor 14% gewijzigd door mabarto op 15-09-2004 19:44 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet of die oplossing van jou is ofzo, want die is van 5 september, 10 dagen geleden dus. Wat wil je met die link zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
mabarto schreef op 15 september 2004 @ 19:43:
[...]

Mooi opgelost, maar als je hiermee wilt aangeven dat wij niet zo helpend zijn als hij, dan komt dat omdat wij verwachten dat jij laat zien of je wel al veel hebt gedaan en een omschrijving met 6 regels hoort daar dus niet bij.

Helaas, maar zo gaat het te werk op GOT.
Nee penis, wat ik ermee wil zeggen is dat daar aangegeven wordt dat het een virus is.. alleen die stappenplan werkt niet, aangezien mijn internet iedere keer uitvalt kon ik dit er niet bij vermelden.

Verwijderd

toevallig geen windows 95 pc in een netwerkje hangen o.i.d. ? Dit gaf bij mij probs. Uurtje internetten met win XP en die andere pc klapte d'r uit :?

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Euhm sorry hoor dat ik me er mee bemoei maar als we je proberen te helpen en je begint ook nog te schelden dan moet dit topic maar gauw op slot wat mij betreft :'(

ik doel dus op
Bovendien mag je wel wat meer info geven dan alleen een link die m.i. niets te maken heeft met jouw probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door Elektronicanet op 15-09-2004 19:56 ]

Nederlander in België

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 19:49:
[...]

Nee penis, wat ik ermee wil zeggen is dat daar aangegeven wordt dat het een virus is.. alleen die stappenplan werkt niet, aangezien mijn internet iedere keer uitvalt kon ik dit er niet bij vermelden.
Wie helpt hem, want ik houd mijzelf nu afzijdig. Normaal doen is toch niet zo moeilijk?

offtopic:
Je geeft weer een korte antwoord "stappenplan werkt niet". Wat gaat er fout dan?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

lol spool32.exe een virus? Ik vind dat 't tijd is dat je zelf even wat onderzoek gaat doen en iets uitgebreider van stof moet zijn. "Werkt niet" hebben we niets aan.

http://www.liutilities.co...o/processlibrary/spool32/

Verwijderd

Topicstarter
Pollone.exe, zegt iemand dat wat??.. of recall.exe...

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
http://www.trendmicro.com...?VName=TROJ_YAB.A&VSect=T

Volgens trendmicro kan spool32.exe anders wel degelijk misbruikt worden door een virus :O

Zie voor info over Pollone.exe:
http://spotlight.de/zforen/sec/m/sec-1095013119-11422.html

Zie voor info over Recall.exe:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=17395

Om spyware/adware te verwijderen:
Download van www.download.com

- Ad-aware
- Spybot
- Spysweeper
- HijackThis

[ Voor 54% gewijzigd door Lieuwe op 15-09-2004 20:22 ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

www.google.nl
Hoe kom je aan die filenames? Kun je misschien reageren op eerder gestelde vragen? Je roept maar wat en dan moeten wij het uitzoeken. Niet dus hè :)
Ik ben weg uit dit topic, succes ermee

Nederlander in België

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Lieuwe schreef op 15 september 2004 @ 20:14:
Volgens trendmicro kan spool32.exe anders wel degelijk misbruikt worden door een virus :O
Duh, ELKE .exe kan worden 'misbruikt'. Het enige wat een virus hoeft te doen is een stukje executable code aan het begin van een exe plakken.
Pagina: 1