Toon posts:

Filmpjes afspelen gaat niet helemaal lekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet waar ik het neer moet zetten aangezien het met video/filmpjes te maken heeft heb ik het maar hier neer gezet.

Sinds een tijdje heb ik problemen met filmpjes afspelen, maakt niet uit wat voor soort, ik speel ze af met Windows Media player(heel soms met winamp).
Als ik een filmpje afspeel, dan blijft op begeven moment de balk staan waaraan je kan zien hoever het filmpje is en telt ie ook niet meer zodat je niet meer kan zien hoelang hij bezig is. Daarna blijft het beeld staan van het filmpje, geluid gaat gewoon verder. Soms blijft hij lang stil staan, lijkt dan net of de computer vastloopt maar het geluid gaat gewoon verder. Vervolgens knippert het hele beeldscherm een keer en dan gaat ie weer gewoon verder, en dit krijg ik dan heel vaak tijdens een filmpje. Ik zou echt niet weten wat ik gedaan heb. Dacht eerst dat het kwam omdat ik media player had geupdate maar die heb ik al 3 keer opnieuw geuninstalleerd.
Voorheen deden de filmpjes het altijd goed

Wat kan het probleem zijn ?

misschien zijn de specs handig:

intel pentium 4
2,4 Ghz
geforce 4 ti 4200 128 mb ddr
512 mb

Verwijderd

Lijkt me een buffer-underrun, probeer de driver van je grafische kaart eens te herinstalleren.

Voor de rest zou het wel handig zijn om te weten welke versie van windows je hebt.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Andere videokaart drivers misschien (Klik)?
Of de codecs opnieuw installeren?

Heb je dat al geprobeert... kan wel eens helpen...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Topicstarter
Windows Xp
die driver heb ik ook al 2 keer geinstalleerd, codecs ? welke moeten dat zijn

Verwijderd

divx bijvoorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
heb ik net naar gezocht, moet ik dan de Divx player downlaoden ofzo ? want ik speel liever filmpjes af met Media Player, vind dat namelijk erg handig

Verwijderd

Divx is een codec, geen player. Dat betekent dat je divx filmpjes gewoon met media player afspeelt. Als de divx codec gaar is, kun je dit soort problemen krijgen, dus is het opnieuw installeren ervan een goede optie. Ga naar www.divx.com en download + installeer de free ad-supported versie.

edit:
Bij divx zit wel een player, genaamd playa, maar die heb je niet nodig, met windows media player kan het ook

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft nog niet geholpen

Verwijderd

Mmm... Hoe lang staat je xp-installatie er al op? Heb je goede virusscanner en firewall? Gebruik je een adware-removal-tool (bijv. ad-aware, spybot)?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Ik ga ervan uit dat het een *.avi filmpje is. Dan kan je het betse XviD proberen. Deze codec is niet alleen de op dit moment meest gebruikte, maar kan ook nog eens met DivX video overweg.
Welke media player gebruik je overigens? Je kan ook veries 6.4 eens proberen, als je dat niet al doet. Deze kan je in de zelfde map vinden als de nieuwere Media Player.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Yes, virusscanner van sophos, zonealarm firewall, xp staat er al een jaartje op ofzo en heb ad aware\

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik media player 9

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Probeer Media Player Classic. Dit lijkt een simpel spelertje, maar deze heeft veel meer BRUIKBARE opties dan andere spelers. Voor decoder kan je ffdshow eens proberen. Alle andere divx codecs eerst uninstallen

Verwijderd

De miserie met divx PC's is dat ze na een tijdje gewoon beginnen flippen. Ongeveer elke PC waar ik regelmatig Divx op kijk heeft na een tijdje problemen vlot af te spelen. Zowel mijn P4 3.0 als mijn Athlon 1400 (die als HTPC dient) zijn toch beide meer dan krachtig genoeg om zelfs de moeilijkst gecodeerde films af te spelen.

Zwier er alles van divx spul eens af, laat een ad-aware lopen en kuis alle rommel grondig op. Zet er dan zo weinig mogelijke codecs op. Vergeet niet dat FFdshow niet kan coderen, enkel decoderen.

bij mij zorgt FFdshow vooral voor vastlopers. Gebruik op beide PC's al een tijdje enkel K-lite codec pack. Enkel DivX, Xvid, en een Licos mpeg. Werkt als een droom (wel een tijdelijke, maar dat kan ook aan mijn gepruts liggen ;) )

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
En inmiddels kan je dus dat hele DivX achterwegen laten. De huidige XviD codec kan het, zoals ik al aangaf, net zo goed afspelen.
Codecpacks raad ik overigens sowieso af. Bij mij is het namelijk nog nooit voorgekomen dat de codec uit één codacpack géén conflicten met elkaar hadden. Installer dus alles handmatig. Dan weet je ook zeker dat je alleen het broodnodige hebt (XviD en AC3 filter).

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-09-2004 22:53 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:41:
De miserie met divx PC's is dat ze na een tijdje gewoon beginnen flippen.
Nou, ik heb al 2 jaar divx codec op me comp staan, maar die van mij is nog nooit gaan 'flippen'.

Verwijderd

Ik heb er ook bijvermeld dat het aan mij kan liggen ;). Het hangt allemaal van zoveel factoren af. En ja, ook ik heb een hekel aan codecpacks. Maar aangezien ik met beide PC's regelmatig van een TV kaart realtime naar divx codeer (minder CPU belasting als Xvid), en K-lite heeft hier nog nooit problemen opgeleverd.
Pagina: 1