Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
ik weet dat er een celeron 466 in zit, voltage is volgens mij 1,7v voor zover ik gevonden heb, en slot weet ik niet, fsb kan tot 100 mhzBalusC schreef op 15 september 2004 @ 19:13:
Da's slechts kwestie van kijken welk socket/slot erop zit, welke CPU momenteel erin zit, tot welke FSB je het mobo kunt instellen, welke voltages je de CPU kunt geven
maar ik weet echt niet welke cpu er nou wel of niet in kan
http://h200001.www2.hp.co...n/TPM_11mr-1299a-wwen.pdf
En dan zou het dus max 533 zijn ??
Whatever
Waaruit leid je trouwens af dat de CPU op 1,7V draait? De standaardvoltage van een Celeron 466 is 2,0V.
[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 15-09-2004 19:25 ]
hmm dat dacht ik dus te lezen hebben op de site van intel, maar als jullie het cker weten dat max 533 isBalusC schreef op 15 september 2004 @ 19:24:
De Celeron 466 is een PPGA CPU, dus er zit een PPGA Socket370 op het moederbord. De snelste CPU die je er dan op kunt prikken is dus een Celeron 533. Niet echt een upgrade waard
Waaruit leid je trouwens af dat de CPU op 1,7V draait? De standaardvoltage van een Celeron 466 is 2,0V.
[ Voor 6% gewijzigd door AMD 64 op 15-09-2004 19:38 ]
sondeBalusC schreef op 15 september 2004 @ 19:46:
Een PPGA socket is niet compatibel met FCPGA/FCPGA2 Pentium!!! CPU's
Verwijderd
Slot 1 p3 past prima... t/m 600 Mhz..AMD 64 schreef op 15 september 2004 @ 19:38:
maar kan er ook een pIII op??
kunnen geen E of EB proc's in....
[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 15-09-2004 20:04 ]
Whatever
Als het een socket is dan kan het volgens mij niet als je het hieronder staande leest:AMD 64 schreef op 15 september 2004 @ 22:24:
hmm dus dan zijn "we" er nog niet uit? en het is een socket 370
BalusC schreef op 15 september 2004 @ 19:46:
Een PPGA socket is niet compatibel met FCPGA/FCPGA2 Pentium!!! CPU's
En je zegt dus net dat er een socket in zit dus het zit er jammer genoeg niet in om een nuttige upgrade te kunnen doen.BalusC schreef op 15 september 2004 @ 20:04:
Áls er een slot ipv socket in zit. Maar dat heeft de TS niet aangegeven (als in: weet niet).
No signature found
De i810 in prima snellere processoren aan, maar chipset is niet het enige wat telt.
Wat BalusC ook al zegt: Als er een PPGA socket in zit, kun je maximaal tot een celeron 533 gaan. Zou er een FCPGA socket in zitten, dan kun je zomaar door tot de celeron 1100MHz (qua socket dan).
Maar dan zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden: Wat voor voltage regulator zit erin? De celeron 466 draait inderdaad op 2V. De nieuwere processoren (533 en sneller) draaien op een lagere spanning. Het moederbord moet dit kunnen detecteren en moet de gewenste spanning kunnen leveren.
Verder zit je met die oem systemen ook nog eens met de bios-update. Vaak zijn die gemaakt voor een bepaalde processor, en gaan niet zoals bij de losse moederbord fabrikanten uit van processor-upgrades. Dus ook geen bios-upgrades daarvoor..
Met een hoop tweakwerk zou het misschien mogelijk moeten zijn om daar een snellere processor in te krijgen (sockets zijn te verbouwen, voltage regulatoren zijn aan te passen etc) maar of dat nou echt de moeite waard is?
En anders zou je hier nog effe kunnen kijken: http://www.powerleap.com/
edit: op die site die twynn me gaf zag ik dit staan:
"The PL-Neo S370 is a patented upgrade adapter for Socket 370 PPGA based computers. The PowerLeap brand of powered upgrade adapters is far superior in both performance and quality. With the PL-NEO S370, you can obtain significantly faster performance (up to 1.1GHz) from your Socket 370 system, without the hassle of replacing the entire motherboard. The top speed is dependent upon the front side bus of your system, as shown below.
( http://www.powerleap.com/NeoS370.html )"
66 MHz fsb: Top speed 766 MHz
100 MHz fsb: Top speed 1.1 Ghz
maar op hun site staat laat je pc scannen en dan kijken of hij upgegrade kan worden of niet. alleen heb ik mijn systeem dus niet aangesloten, kan ik dit ook op een andere manier zien?
dit staat er ook nog bij
"upports Intel FC-PGA processors.
What is FC-PGA
* From 533 MHz to 1.1 GHz"
dit zou dan nog wel kloppen, want het maximum van mijn mobo zou zijn 533.
dus met deze upgrade zou ik hem naar 1,1 ghz kunnen brengen niet?.
[ Voor 78% gewijzigd door AMD 64 op 16-09-2004 11:33 ]