Toon posts:

Computer restart steeds?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wist niet in welk forum ik dit moest plaatsen dus ik dacht misschien hier..

Het probleem is, dat ik de System Recovery heb gebruikt op mijn pc, alles ging goed maar als het windows xp logo tevoorschijn komt dat hij aan het laden is, restart ie hem automatisch.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert, oa:
Sytem Recovery opnieuw installeren.
Veilige modus ( dan kom ik wel in windows, maar dan moet ik hem activeren voordat ik windows kan gebruiken, dus in de normale modus maar dat lukt dus n iet.)

Weet iemand misschien wat het probleem is?

Mijn specs zijn:
AK73 Aopen Moederbord,
512 MB SDRAM 133 MhZ geheugen.
AMD Atlhon 2000+ (1.67 Ghz)
Sapphire Radeon 9600XT 256 MB.

Wie weet wat ik kan doen?

Greetz. Mick

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 18:45:
Hey, ik wist niet in welk forum ik dit moest plaatsen dus ik dacht misschien hier..

Het probleem is, dat ik de System Recovery heb gebruikt op mijn pc, alles ging goed maar als het windows xp logo tevoorschijn komt dat hij aan het laden is, restart ie hem automatisch.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert, oa:
Sytem Recovery opnieuw installeren.
Veilige modus ( dan kom ik wel in windows, maar dan moet ik hem activeren voordat ik windows kan gebruiken, dus in de normale modus maar dat lukt dus n iet.)

Weet iemand misschien wat het probleem is?

Mijn specs zijn:
AK73 Aopen Moederbord,
512 MB SDRAM 133 MhZ geheugen.
AMD Atlhon 2000+ (1.67 Ghz)
Sapphire Radeon 9600XT 256 MB.

Wie weet wat ik kan doen?

Greetz. Mick
Waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik heb met men computer.... Waarschijnlijk zijn het de condensators op je moederbord. Deze zitten bij de ATX voedings aansluiting op je moederbord.

Ik zou als eerste proberen of je windows nog kunt herinstalleren en daarna kijken hoe de computer zig gedraagt. Blijft het probleem zich nog steeds voordoen dan ben ik er toch bang voor dat de condensators op je mobo niet goed zijn...

Verwijderd

Ello....kan veel oorzaken hebben, maar heb je je geheugen al getest? :Y)
FF googlen op memtest86.....

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet nou helemaal niks meer :? ik hoor de piep van het opstarten, dan staat er checking memory 512 en nogwat getallen.

En dan staat er ook een regel met Press del. for setup (je weet wel voor in de bios) en als ik dan op del druk gebeurt er ook niks..

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 12:52
misschien iig ff bootrom resetten?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 22:27

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Klinkt inderdaad als een condensator probleem. Die grote groene/zwarte bussen die meestal in de buurt van je processor staan. Als daar aan de boven kant bij een of meerdere bruine prut uitkomt is het einde moederbord. Pas ook weer met een Epox gehad en dat is niet de eerste keer (ook al met MSI dus niet merk gebonden).

[ Voor 1% gewijzigd door bonus op 16-09-2004 09:05 . Reden: typo ]

Atari 4 ff'r 😊

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

BOnus schreef op 16 september 2004 @ 08:31:
Klinkt inderdaad als een condensator probleem. Die grote groene/zwarte bussen die meestal in de buurt van je processor staan. Als daar aan de boven kant bij een of meerdere bruine prut uitkomt is het einde moederbord. Pas ook weer met een Epox gehad en dat is niet de eerste keer (ook al met MSI dus nier merk gebonden).
Voor zover ik bekend ben heeft MSI er toch het meeste last van. Ik heb drie MSI moeder borden gehad in 1 jaar (zelfde type, soms een nieuwe revisie), maar bij alle 3 de mobo's gingen de condensatoren lekken. Ik heb nu al ruim 4 jaar ASUS mobo's en bij deze heb ik dit probleem nog nooit gehad. Maar goed, misschien heb ik natuurlijk wel gewoon heel veel pech gehad of zo ;).

Profile

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 22:27

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Met Asus en Asrock heb ik het inderdaad nog niet gehad en die heb ik de laatste 2 jaar ook regelmatig ingebouwd.

Maar toevallig had ik 2 weken geleden zoiets met een systeem dat ook steeds bleef opstarten en toe ik de kast open maakte zag ik al meteen op 4 van de in totaal 9 condesatoren van die bruine prut aan de bovenkant. 2 stonden er al een beetje bol dus die stonden op "knappen".

Meestal is een instabiel systeem een voorloper en dan sterft hij langzaam af. Op een gegeven moment doet hij gewoon niks meer :(

[ Voor 16% gewijzigd door bonus op 16-09-2004 09:07 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, ik zal zo even naar de prut kijken...

Maar ik kom nu wel weer in windows zelf! ik heb mijn moederbord ge-reset, en hij start nou gewoon op maar wat ik nou wel krijg, is het begin waar Welkom staat, dan krijg ik een vesntertje (1 sec) Windows activeren) en floep dan gaat ie weer.

Edit: ik zie geen bruine of andere dergelijke troep :S

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 11:24 ]

Verwijderd

Kun je wel booten vanaf een cd? Als je op F8 drukt tijdens het opstarten kom je in een menuutje waar je ook je veilige modus kunt kiezen. Bij XP sp2 is daar ook een mogelijkheid bijgezet waar je kunt kiezen voor de laatste configuratie waarop de machine nog draaide. Misschien kun je dan het probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 16:35:
Kun je wel booten vanaf een cd? Als je op F8 drukt tijdens het opstarten kom je in een menuutje waar je ook je veilige modus kunt kiezen. Bij XP sp2 is daar ook een mogelijkheid bijgezet waar je kunt kiezen voor de laatste configuratie waarop de machine nog draaide. Misschien kun je dan het probleem oplossen.
Ik heb een xp-cdrdom maar als ik daarvanaf boot staat er: INF-Bestand kon niet worden gevonden... en dan nog wat... :S

Verwijderd

Bij bootdisk.com kun je een bootdiskette maken, misschien kun je dan goed booten. Heb je nog geprobeerd om naar de laatste, goed werkende configuratie te gaan? Tijdens het booten kun je via F8 naar o.a. veilige modus gaan, maar ook naar de laatst goed werkende configuratie...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:48:
Bij bootdisk.com kun je een bootdiskette maken, misschien kun je dan goed booten. Heb je nog geprobeerd om naar de laatste, goed werkende configuratie te gaan? Tijdens het booten kun je via F8 naar o.a. veilige modus gaan, maar ook naar de laatst goed werkende configuratie...
Alles geprobeert, gebeurt steeds hetzelfde..

Ik had nog wel ergens een windows 98 cd-rom liggen, dus dat geinstalleerd.

Geen problemen mee, restart ook niet steeds.

Doe ik nu de windows cd rom erin dan krijg ik een foutmelding dat een inf bestande op de cd-rom is beschadigd.
Balen dus, maar mijn vader heeft nog een cd-rom van xp in zijn winkel liggen.
Dus het komt denk ik allemaal goed, en bedankt voor jullie hulp!!! ;)
Pagina: 1