[XP][ADSL]Geen download, wel upload.....

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 00:09
Dit is echt vreemd:
Het wil weleens gebeuren dat mijn vpn verbinding (volgens de eigenschappen) alleen nog maar data verstuurd, en niets meer ontvangt. Pingen doet ie nie. Maar de verbinding is er dus nog wel, alleen doet ie niets meer.

Waar kan dit aan liggen, en hoe los ik het op? Een workaround in de trant van: 1 maal per dag verbinding verbreken en opnieuw maken zou ook al goed zijn. Kan hier helaas niets over vinden.

Het is best belangrijk, aangezien ik er een website op draai die ik vanaf zaterdag wil gaan updaten vanuit australië, 3 maanden lang. En m`n kennissen moeten erop kunnen kijken.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Ik zou toch even je ISP bellen om te kijken wat zij zien op jouw lijn. Maybe dat je modem verrot is.

• MrJT
Mja, alleen los ik daar op korte termijn niets mee op. Iemand een idee hoe die work around te realiseren is? Rebooten van die bak is geen optie (er moet dan namelijk nog F2 gedrukt worden tijdens opstarten.... :( )

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Schakel je firewall eens uit (welke heb je?)

• MrJT
Staat uit, standaard xp firewall.

[ Voor 57% gewijzigd door MrJT op 16-09-2004 14:49 ]

• MrJT
Als ik een manier heb om de verbinding automatisch af te sluiten, ben ik al een heel eind. Want automatisch opstarten van de verbinding is niet zo`n probleem.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wel upload en geen download bestaat niet echt. Je kan nl wel versturen maar dan komt dat niet aan. Om een verbinding tot stand brengen moet je download nl ook functioneren. Je kunt er dus rustig vanuit gaan dat je upload ook niet werkt!?

Verder zul je denkw at meer info moeten geven over je hard en software. Verder kun je VPN ook eens vervangen door SSH, vind ik persoonlijk wat makkelijker en betrouwbaarder.

• MrJT
Ik zeg ook, hij stuurt requests (probeert te sturen), maar ontvangt nix. Ik snap ook wel dat je dan niets kan uploaden, omdat een verbinding 2weg verkeer nodig heeft om op te starten.

Het is de VPN verbinding van MXstream, dus daar doe je weinig aan. Tweaken is ook geen optie, want dan moet je het modem uit en weer aanzetten, als dit zich voor doet. En ik wil hem geautomatiseerd goed hebben.

Ik draai XP pro op een compaq PIII700 desktoppie, al heb je weinig aan die info.....

• MrJT
Heeft echt niemand een idee, hoe ik de verbinding automatisch kan afsluiten?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien is het wel handig om nog wat extra info te vermelden. Welke VPN client gebruik je? Kun je je ipconfig dumpen wanneer het wel en niet werkt?

• MrJT
Het gebeurd maar heeeel zelden, maar als het gebeurt, en ik zit in australie, en wil iets uploaden...je snapt t. En de settings zijn niet echt van belang, en ik maak gewoon gebruik van de standaard win xp pro client. Het is gewoon een adsl inbel verbinding.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Is je netwerkkaart niet gaar?

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Welk modem heb je?

Mijn SpeedTouch Home ethernet modem ging kuren (vergelijkbaar aan wat jij omschrijft) vertonen vanaf het moment dat KPN de bandbreedte verhoogde naar 1Mb. Nieuw Tomson modem aangeschaft en problemen waren verholpen.

Die kuren kwamen pas wanneer er echt van de bandbreedte gebruik gemaakt werd :-) Browsen en mail was geen probleem.

edit:
gebruik

[ Voor 24% gewijzigd door Holybuck op 18-09-2004 21:39 ]

Pagina: 1