[XP] Installatie stopt bij checken harddisk*

Pagina: 1
Acties:

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb vorige week een nieuw systeempje in elkaar gezet:
AMD64 2800+, 512kb newcastle core met Zalman koeling
Epox 8HDA3+
Kingston 512MB PC2700
Sapphire Radeon 9800pro 128MB
Seagate 20GB (master)
Samsung 40GB (slave)
Enermax 460watt

Alles ging goed, tot vandaag. Ik was lekker bezig in Windows en moest mijn systeem opnieuw opstarten omdat ik Alcohol 120% had geinstalleerd. Opeens wilde Windows niet meer opstarten. Of hij liep vast bij het inlogscherm, of hij starte opeens opnieuw op net voor het inlogscherm of het beeld bleef gewoon zwart na het Windows logo.

Dus ik dacht: Niet zo'n probleem, reinstall! Maar als ik Windows XP nu wil installeren, loopt hij vas na het scherm waarop je Enter kan drukken om te installeren of R voor de reparatie console. Als ik op Enter druk zegt hij: Bezig met onderzoeken van schijf van 19093MB, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi). Als ik deze harde schijf eruit haal en alleen met mijn 40GB schijf boot zegt hij precies hetzelfde (alleen dan met de 40GB details enzo). Als ik voor repareren kies loopt hij vast bij: Onderzoeken van de schijvenconfiguraties...

De harde schijven zijn niet kapot, want ik kan nog wel bij de data komen met een Knoppix cd'tje (alleen die herkent mijn netwerkkaart niet, grrr!).

Wat ik al heb geprobeerd:
De Samsung 40GB als Master zetten <- hielp niet
Booten met maar 1 van de 2 harddisk aangesloten <- hielp niet
Andere IDE kabel <- hielp niet

Andere harde schijf zal ik morgen proberen, dan komt er een nieuwe 40GB binnen.
Heeft iemand nog een idee?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, uit alleen dat hij niet wil installeren is niet veel af te lezen :)

[XP] Wilt niet installeren ==> [XP] Installatie stopt bij checken harddisk

• Azer
  • Niet online
bump

UPDATE: Andere harddisk werkt ook niet

[ Voor 84% gewijzigd door Azer op 16-09-2004 16:16 ]

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 18:15
Probeer windows 98 of 2000 eens te installeren misschien werkt die wel.

• Azer
  • Niet online
Windows 98 is succesvol geïnstalleerd, WinXP en Windows 2000 werken echter allebij niet. Ik krijg bij beiden: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL blauw scherm (als ik al voorbij het partitiegedeelte kom.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
vaak als 98 wel werkt, en xp/2000 niet is het een geheugen probleem.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Azer
  • Niet online
Even memtest draaien dus

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Je gebruikt wel een 80 conducted cable?

Verwijderd

Azer schreef op 16 september 2004 @ 15:56:
bump

UPDATE: Andere harddisk werkt ook niet
Dat was de nieuwe disk? En als enige drive in je systeem aangesloten? Verwijder dan ff alle partities en maak een nieuwe aan met bijv fdisk vanaf een bootflop (www.bootdisk.com)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 17:31 ]

• Azer
  • Niet online
Xof schreef op 16 september 2004 @ 17:05:
Je gebruikt wel een 80 conducted cable?
Sorry, maar met conducted bedoel je dat er zo'n beveiliging opzit zodat je hem niet andersom erin kan doen? Die gebruik ik wel hoor ;)

gve: Ik heb al partities gemaakt met partition magic, dat helpt ook allemaal niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Azer op 16-09-2004 17:34 ]

Verwijderd

Azer schreef op 16 september 2004 @ 17:33:
[...]

Sorry, maar met conducted bedoel je dat er zo'n beveiliging opzit zodat je hem niet andersom erin kan doen? Die gebruik ik wel hoor ;)

gve: Ik heb al partities gemaakt met partition magic, dat helpt ook allemaal niet.
Dit was met 1 lege schijf aangesloten, dus de andere niet aangesloten? Het kan nl zijn dat de installer een probleem heeft met de oude schijf (waar je oude installatie op staat) heeft.

Heb je ook in de bios al gekeken of bootsector/virus protection (of iets met een soortgelijke benaming) aan staat?

• Azer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:44:
[...]

Dit was met 1 lege schijf aangesloten, dus de andere niet aangesloten? Het kan nl zijn dat de installer een probleem heeft met de oude schijf (waar je oude installatie op staat) heeft.

Heb je ook in de bios al gekeken of bootsector/virus protection (of iets met een soortgelijke benaming) aan staat?
Dit was inderdaad met alleen de nieuwe harde schijf aangesloten. Virus protection staat uit in het BIOS (Anders zou Linux/Win98 enzo ook niet kunnen booten)

Ik ben nu memtest aan het draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Azer op 16-09-2004 17:54 ]

• Azer
  • Niet online
Heb memtest 3 keer gedraaid, 0 errors

Verwijderd

Hmmz vaag probleem, heb ff voor je gegoogled:

gefixte url

Al eens een andere installatie CDrom gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 20:26 ]

• Azer
  • Niet online
Ja, 2 verschillende, zelfs 1 zo´n CD waar alle versies van Windows opstonden. Windows 2000 en Windows XP werken echt allebij niet. Ik heb het eigenlijk bijna opgegeven, ik heb alles geprobeerd nu.

Verwijderd

Heb je de pagina van MS wel kunnen lezen? (ik heb net ff de url gefixt)

Want dan moet je aan de hand van de gehele melding een behoorlijk duidelijk beeld hebben gekregen van wat er mis is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 20:28 ]

• Azer
  • Niet online
Dit zijn de error codes (2 verschillende):
STOP: 0x0000000A (0X40877B2C, 0X00000002, 0X00000000, 0X807CBA56)

Over deze kan ik niet echt veel vinden wat met de Windows XP installatie te maken kan hebben.

En de andere:
STOP: 0x0000008E (0XC000001D, 0X8082B106, 0XF89DD88, 0X00000000)

Deze duid op geheugen problemen volgens dit artikel:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;315335

Ik heb echter mijn geheugen getest met memtest en het werkt wel zonder errors. Ik heb geen onnodige apparaten aangesloten in mijn systeem (heb geen PCI kaarten). Ik heb alleen voeding, mobo, proc, geheugen, 1 DVD speler en een harde schijf erin hangen.

Verwijderd

Hmmz, ik vrees dat er toch een probleem in je hardware door de setup gevonden wordt. Ofwel het lijkt erop dat er hardware kapot is en hoofdverdachte is voor mij je mobo. Je systeem is niet overklokt? Kijk eens of je wellicht lekkende condensatoren op je mobo kan vinden want een dergelijk iets zal het wel zijn.
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk dus componenten wisselen totdat het installeren wel lukt en je dus een dader aan kan wijzen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Azer schreef op 16 september 2004 @ 17:33:
[...]

Sorry voor het late antwoord (moest werken :P) maar ik bedoel daarmee of je zo'n 80 ribbelige kabel hebt of met 40 ribbels..
Als je diegene met 40 ribbels gebruikt dan ligt het daaraan :)

• Azer
  • Niet online
Het is gemaakt. Ik heb het geheugen uit mijn vaders PC gepakt en Windows installeerde zonder problemen, jullie hadden dus toch gelijk. Gelukkig is het Kingston geheugen en heb ik levenslang garantie, want een AMD64 2800+ met 256MB geheugen (van me vaders PC) is best triest :p

Hartstikke bedankt voor de hulp gve en Xof

Verwijderd

Graag gedaan en mooi dat je het gevonden hebt. :)
Pagina: 1