DVD speler rechtstreeks aan TFT

Pagina: 1
Acties:

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
Ok misschien een beetje een rare topic naam maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Huidige situatie

Ik heb nu mijn monitor en reciever aan de computer hangen. Als ik een DVD wil kijken dan doe ik dat via de computer. Maar voordat het zover is moet die eerst aan, inloggen, alles instellen en kijken maar.

Ik wil dus binnekort een TFT kopen en een DVD speler. Nu wil ik mijn tft dus gaan gebruiken als scherm. Ik wil dus niet iedere keer de computer aan hoeven zetten om een dvd te kijken ik wil gewoon dvd in de dvd speler en draaien maar. Maar nu zit ik dus met een probleem. Je DVD speler kan je natuurlijk niet rechtstreeks op je TFT aansluiten. Ik wil ook geen TFT/TV combi kopen. Dus tussen de DVD en TFT zal waarschijnlijk een kastje moeten komen. Weet iemand wat voor een kastje ?

Nu mijn vraag heeft iemand dit thuis al voor elkaar gekregen of een tip of een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door KraveN op 16-08-2006 21:17 ]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
Zinwell heeft zo'n kastje. Met ingebouwde TV tuner en dat diggie kost 149 euro.. Anderes bij e mediamarkt ook wel oplossing voor :( mediamarkt..

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:46
Waar wil je dan je geluid vandaan krijgen? Via een versterker neem ik aan?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KraveN schreef op 15 september 2004 @ 18:23:
..
Je DVD speler kan je natuurlijk niet rechtstreeks op je TFT aansluiten.
..
Jawel, indien je S-Video / Composite input op je TFT hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• KraveN
Nippletwister schreef op 16 september 2004 @ 13:04:
Waar wil je dan je geluid vandaan krijgen? Via een versterker neem ik aan?
Jah ik heb een Yamaha RX v450, met een surround set En daarop wil ik hem aansluiten.
blackd schreef op 16 september 2004 @ 13:05:
[...]

Jawel, indien je S-Video / Composite input op je TFT hebt.
Ik wil gewoon een strakke TFT, en tft met veel extra's erop zijn duur en zien we vaak niet uit (kwestie van persoonlijke smaak).

Ik heb zelf misschien een oplossing gevonden. maar weet niet of mensen daar ervaring mee hebben.

http://www.aver.com/products/tvtuner_AVerTV_box9.shtml

Hiermee kan je je TFT gebruiken volgens hun site zonder tussenkomst van PC.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

KraveN schreef op 16 september 2004 @ 14:26:
Ik heb zelf misschien een oplossing gevonden. maar weet niet of mensen daar ervaring mee hebben.

http://www.aver.com/products/tvtuner_AVerTV_box9.shtml

Hiermee kan je je TFT gebruiken volgens hun site zonder tussenkomst van PC.
Dit soort ongein is meestal net zo duur als een simpel 55cm TV'tje. En waarom wel hiervoor geld uitgeven en niet voor een TFT scherm met TV tuner erin? Die heb je ook al vanaf zo'n 600 euro . Kun je je huidige TFT verkopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KraveN schreef op 16 september 2004 @ 14:26:
... en tft met veel extra's erop zijn duur ...
Alsof zo'n TV tuner oid te geef is :?

Ik snap ook niet waarom je geen TFT/TV combi wilt, maar wel zodra dit een extern kastje is?

[ Voor 23% gewijzigd door blackd op 16-09-2004 15:08 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-08 15:03
Misschien een DVD speler met DVI out? Ik weet eigelijk niet of dat uberhaupt wel werkt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Domino schreef op 16 september 2004 @ 16:13:
Misschien een DVD speler met DVI out?
En dat bestaat volgens jou.....?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 21:37
Er zijn echt genoeg tft's met ingebouwde S-video ingang. Het lijkt me dat je dat gewoon moet overwegen bij je aankoop. Losse kastjes naast een strak beeldscherm is helemaal geen gezicht.
M'n ouders hebben een AG Neovo S-17. Een heel strak scherm met aan de achterkant allerlei aansluitingen. Er zijn echt wel mooie schermen met dit soort mogelijkheden hoor. Die losse tuners kosten alleen maar een hoop geld.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

als je per-se een appart kastje erbij wilt hebben zou ik eens gaan kijken naar een vga-box. wordt veel gebruikt om xbox/ps2 etc op monitoren aan te sluiten, imho zal een dvd speler dan ook wel werken...
reken er alleen niet op dat dit erg goedkoop is...

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 23:03

_PM

Exirion schreef op 16 september 2004 @ 16:15:
[...]

En dat bestaat volgens jou.....?
Die bestaan inderdaad, Arcam heeft een speler met DVI (zou ook HDMI kunnen zijn) uitgang. En Pioneer heeft ook 2 spelers met HDMI uit (668 en 868).

Maar het ging natuurlijk hier om DVI, bijvoorbeeld op Samsung DVD-HD935, Marantz DV-8400 en de Denon DVD A11.

Nu zijn dit niet allemaal echte budget spelers....

Het goedkoopste zal een losse TV of een TFT scherm met composite/s-video in zijn. Met een losse TV zal je waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit behalen (via RGB over Scart), composite signalen zijn kwalitatief behoorlijk slecht.

• KraveN
Exirion schreef op 16 september 2004 @ 14:38:
[...]

Dit soort ongein is meestal net zo duur als een simpel 55cm TV'tje. En waarom wel hiervoor geld uitgeven en niet voor een TFT scherm met TV tuner erin? Die heb je ook al vanaf zo'n 600 euro . Kun je je huidige TFT verkopen.
Ik wil niet twee beeldkanonnen op mijn kamer, want anders had ik inderdaad een tv gekocht. Maar ik wil mijn TFT daarvoor gebruiken.

Dan mag jij mij vertellen welke tft/tv je dan op doelt die een resolutie van 1280x1024 aankan en 17 of 19 inch groot is. Voor 600 euro.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

KraveN schreef op 16 september 2004 @ 16:41:
Dan mag jij mij vertellen welke tft/tv je dan op doelt die een resolutie van 1280x1024 aankan en 17 of 19 inch groot is. Voor 600 euro.
1280x768 breedbeeld 17":

http://silverapp1.mycom.n...uctID=53954&productType=1

1280x1024 17": Iiyama E430T-S die tussen de 500 en 600 te krijgen is.

• KraveN
Exirion schreef op 16 september 2004 @ 16:52:
[...]

1280x768 breedbeeld 17":

http://silverapp1.mycom.n...uctID=53954&productType=1

1280x1024 17": Iiyama E430T-S die tussen de 500 en 600 te krijgen is.
Klopt die had ik net ook gevonden, nou response van 25 ms dus gamen vergeet maar !!! En vind hem eigenlijk ook niet zo mooi. Als er andere oplossingen zijn hoor ik ze graag maar ik denk dat zo'n kastje ertussen toch de beste oplossing is tenzij iemand met een tv/tft combi komt die leuke response tijd heeft en er niet verkeerd uitziet. Iemand ervaringen met zo'n kastje

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39

flexje

got-father

Uhh waarom koop je niet zo'n barebone achtig systeem dan (van die mini pc's)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• KraveN
flexje schreef op 16 september 2004 @ 17:21:
Uhh waarom koop je niet zo'n barebone achtig systeem dan (van die mini pc's)
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar of ik dan zo'n barebone of mijn huidige pc aanzet dan zit ik met hetzelfde probleem. Kan zijn dat ik verkeerd denk maar volgens mij moet ik zo'n ding ook eerst aan zetten en dan mbv powerdvd (of ander programma) een dvd afspelen.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39

flexje

got-father

KraveN schreef op 16 september 2004 @ 17:30:
[...]

Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar of ik dan zo'n barebone of mijn huidige pc aanzet dan zit ik met hetzelfde probleem. Kan zijn dat ik verkeerd denk maar volgens mij moet ik zo'n ding ook eerst aan zetten en dan mbv powerdvd (of ander programma) een dvd afspelen.
Nee, correct me if i'm wrong maar volgens mij bestaan er ook barebone systemen die een functie hebben om het,of als pc te gebruiken, of als standalone home entertainment systeem...

(ik bedoel zo'n cube achtig ding he, XPC ofzo? )

[ Voor 7% gewijzigd door flexje op 16-09-2004 17:35 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• KraveN
flexje schreef op 16 september 2004 @ 17:33:
[...]

Nee, correct me if i'm wrong maar volgens mij bestaan er ook barebone systemen die een functie hebben om het,of als pc te gebruiken, of als standalone home entertainment systeem...
Ow dat wist ik niet, dat moet ik dan even op gaan zoeken.

Jah ik weet waar je op doelt, MSI en Epox hebben er ook.

[ Voor 11% gewijzigd door KraveN op 16-09-2004 17:41 ]

Pagina: 1