Toon posts:

Problemen met Pendrive in Windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een USB Pendrive gekocht, zo te zien van het merk Pendrive.
Op mijn laptop (Windows XP) wordt het ding probleemloos herkend, maar ik zou het ook graag gebruiken op een Windows-98 computer.
Volgens de verpakking en de "user manual" kan dat, mits het installeren van de driver die op de CD-ROM wordt meegeleverd. Er staat duidelijk vermeld dat de driver eerst geïnstalleerd moet worden, het systeem vervolgens herstart moet worden, en daarna de Pendrive ingeplugd moet worden. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Het vreemde is: ook nadat de driver geïnstalleerd is, begint het OS bij het inpluggen van de Pendrive nog te zoeken naar een stuurprogramma. Op de megeleverde CD-Rom is zo 'n stuurprogramma niet te vinden.
Vervolgens heb ik de driver gedownload van de website van de fabrikant, en het OS de volgende keer laten zoeken in de folder waarin ik dat had opgeslagen, maar opnieuw werd er niks gevonden.

Weet er iemand waaraan dat zou kunnen liggen, en belangrijker, of het opgelost kan worden?

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:34

De Nelis

en anders maar niet...

Wat is het merk van de pendrive ?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

Topicstarter
Het merk is Pen Drive. Ik dacht ook eerst dat dat niet kon, maar ik heb wel degelijk de website van de fabrikant gevonden onder de naam Pendrive.com

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ik kan me vergissen maar moeten de drivers niet geinstalleerd worden dmv een setup?

Btw is het Windows 98 SE of gewoon windows 98?
SE heeft namelijk meer ondersteuning voor USB, dus het kan zo zijn dat het met gewoon Windows 98 niet werkt.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
Yep, de driver moet geïnstalleerd worden dmv een .exe file, en dat heb ik ook gedaan. Alleen wordt het stuurprogramma vervolgens niet herkend, en wordt er gezocht naar een .inf file.
Niet zeker dat het Windows SE is, zal dat eens controleren.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

PSIES screamteam....

om het simpeler te vertellen staat er windows 98 of windows 95 op de verpakking?
zo niet... mss werkt het dan wel niet onder windows 98 of 95 ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Een USB-pendrive werkt alleen onder Win98SE! (en dan moet je inderdaad ff de drivers van de cd installeren... ;) )

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
En jawel, wel degelijk Windows 98 Tweede Editie

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Windows 95 is al helemaal een "ramp" mbt USB devices!
Kan alleen met 95 c of 95 b met speciale patch, en eigelijk is windows 98 daar weer net tussenin, heel raar allemaal :S
Verder zou je even kunnen kijken of je het niet af kunt dwingen dat je je stickie als een "USB apparaat voor massaopslag" kunt installeren :)

Succes!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

heb je misschien iets aan een universal driver?
Heb ook driver van zo'n ding gehad om onder win98 te werken.

Verwijderd

Die .exe file extract zijn bestanden naar een directory. Als je die directory weet te vinden daar staat dan weer die .inf file. Het is een kwestie van even zoeken. ('even' kan ook heel lang duren overigens.) maar ik had vaak dat bij drivers installeren ik de windows system en dan drivers aan moest geven.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-03 17:37
je kan met winrar ook proberen die exe te openen, waardoor je ook gewoon de *.inf bestanden te zien krijgt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal! Straks eens uitproberen, eerst was ophangen ;)

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09-2025
Is het een USB 1 of USB 2 Pen Drive?

Dat kan namelijk uitmaken als het USB 2.0 is en je USB kaart/connector geen 2.0 ondesteund.
Of als de Pen Drive niet downwards compatible is.

Ook kun je even een search for files doen op je CD-rom naar *.inf

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de verpakking is hij 1.0 én 2.0 compatible.
Het zoeken naar .inf files heb ik al geprobeerd, het leverde niets op. Maar toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 18:29:
heb je misschien iets aan een universal driver?
Heb ook driver van zo'n ding gehad om onder win98 te werken.
Heb je die driver nog? Misschien kan ik het daar eens mee proberen...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

OK, ik ga er vanuit dat je windows update kent he?
Er is een niet kritieke update die zorgt dat je beter met USB devices kan omgaan
De update staat bij de opties... download en installeer hem eens...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1