iPod leeg na syncen met nieuwe iBook

Pagina: 1
Acties:

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:07
Zojuist heb ik mijn iBook G4 ontvangen. Hierop wilde ik mijn iPod aansluiten. Alles ging prima en ik heb lekker wat muziek kunnen luisteren. Toen ik mijn iPod loskoppelde wilde iTunes de meuk gaan syncen met de lokale library waar natuurlijk nog niks in aanwezig was. Nu is dus de meuk gesynced, en zijn nu beide apparaten vrij van muziek. Dat er op de iBook nu niks staat is helemaal niet erg, maar mijn iPod is nu wel helemaal leeg. Zijn er ook restoreprogsels voor de iPod???

Lekker!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, blijkbaar heeft 'ie gesynched met een LEGE database. Dat doet de iPod wel 's en daarom hou ikzelf altijd een database op de HD achter de hand.
Je zou het ergens kunnen afvinken, maar vaak is iTunes of iPod eigenwijs en sneller.

• Napsju
Daar zat ik dus zelf ook al aan te denken maar zijn daar restore progsels voor?
Ik neem namelijk aan dat ik niet de eerste ben die dit overkomt.

Lekker!

Verwijderd

nee reaf is eraf he, je zou hem moeten syncen met de oude computer waar nog wel muziek op staat!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik vind het altijd wel jammer dat iedereen die dit meemaakt altijd schrijft alsof het spontaan gebeurt, want je krijgt altijd een waarschuwing, waarin wordt gevraagd of de iPod moet gaan synchroniseren met deze nieuwe library of niet... Lees dus altijd eerst wat er in dat venster staat voor je op "Ja" klikt mensen !

[ Voor 3% gewijzigd door unSOUND op 15-09-2004 20:41 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18
unSOUND schreef op 15 september 2004 @ 20:41:
Ik vind het altijd wel jammer dat iedereen die dit meemaakt altijd schrijft alsof het spontaan gebeurt, want je krijgt altijd een waarschuwing, waarin wordt gevraagd of de iPod moet gaan synchroniseren met deze nieuwe library of niet... Lees dus altijd eerst wat er in dat venster staat voor je op "Ja" klikt mensen !
Het begrip Synchen is rekbaar. Als je er standaard vanuit gaat is het synchen het 1 op 1 maken van beide kanten. Ik moet zeggen dat ik toch ook geluk gehad heb na de eerste format van mijn g5

Ze konden misschien ala Microsoft 3 keer de vraag stellen ;)
Are you sure ?
Are you realy sure ?
Are you realy realy realy sure ?

This space intentionally left blank.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

dot.K schreef op 15 september 2004 @ 22:11:
[...]

Het begrip Synchen is rekbaar.
in dit geval niet: Apple zou zich de wraak van de platenbonzen op zich halen als ze het overzetten van MP3 collectie zo makkelijk zou maken.
Hierdoor is het niet mogelijk de MP3's "makkelijk" te rippen van een iPod.

Niet dat dát iemand tegenhoudt...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• unSOUND
dot.K schreef op 15 september 2004 @ 22:11:
Het begrip Synchen is rekbaar.
Sorry, maar die gaat er bij mij dit keer niet in. Als er wordt gevraagd:

"Wilt u de muziek op uw iPod vervangen door de muziek in deze iTunes library ?"
< ja > < nee >

Ik kan een heel eind rekken, maar dit is gewoon weer een
typisch gevalletje van "klakkeloos op yes gedrukt"

[ Voor 9% gewijzigd door unSOUND op 16-09-2004 16:15 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Volgens mij was het erger zelfs, zodra je je nieuwe iTunes opstart en ook een verse iPod aanbied (omdat 'ie met Xplay oid is gevuld) zal 'ie automatisch die connectie maken en dus leegflikkeren. Da's geen bug maar een feature zullen we maar zeggen.

* Delerium is er ook ingestonken.

Moraal dus, altijd een mirror-dir op je HD achter de hand houden. (en stiekum dus geen DRM-nummer ergens vandaan halen)

• unSOUND
Ecteinascidin schreef op 16 september 2004 @ 17:54:
Volgens mij was het erger zelfs, zodra je je nieuwe iTunes opstart en ook een verse iPod aanbied (omdat 'ie met Xplay oid is gevuld)
Wat ik dan hier even niet snap: waarom zou je een iPod vullen met een ander programma, als je hem ook op iTunes aan sluit ? Als je beide hebt, is de officiele, en dus beter ondersteunde manier verstandiger...

[ Voor 4% gewijzigd door unSOUND op 16-09-2004 18:49 ]

• Napsju
Het lijkt dus op het Weg = Pech principe.

Niks aan te doen dan, kan ik dus weer alles van cd gaan rippen. Jammer maar helaas.

Lekker!

Verwijderd

en je oude computer dan???

• Napsju
Na een dagen lange reanimatie zit er weer leven in, heb de pc wel zes keer moeten formatteren voordat windows er op wilde. Wat een kl*te systeem is dat. Gelukkig heb ik nu mijn iBook en dat bevalt me wel... :Y) _/-\o_ :+

Lekker!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

unSOUND schreef op donderdag 16 september 2004 @ 18:48:
[...]

Wat ik dan hier even niet snap: waarom zou je een iPod vullen met een ander programma, als je hem ook op iTunes aan sluit ? Als je beide hebt, is de officiele, en dus beter ondersteunde manier verstandiger...
Nou bijvoorbeeld omdat iTunes niet op Win98 draait?? Of je geen zin hebt om iTunes te installeren aangezien je graag bij winamp blijft? Legio redenen me dunkt. Of het verstandiger is is natuurlijk ook maar de vraag....als iTunes je volle ipod leeghaald lijkt dat mij ook niet aantrekkelijk.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb dit ook meegemaakt maar ben slechts paar nummers kwijt want heb ze gewoon weer geïmporteerd. Beetje tijd verloren maar dat vindt ik nu niet zo heel erg.
Pagina: 1