Sims 2 `CD/DVD Emulatie software`

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44
Ik heb vanmiddag de sims 2 gekocht en geinstaleerd. Toen ik het spel voor het eerst wilde starten kwam er een bericht `CD/DVD Emulatie software`. Ik heb vervolgens Clone cd en alcohol 120% verwijderd en de virusscanner uitgeschakeld. Vervolgens heb ik het spel opnieuw geinstaleerd, maar nog steeds het zelfde probleem. Ik vind dit vreemd, er wordt toch niet van je verwacht dat je je hele pc leegmaakt om een spel te kunnen spelen?!
Heeft iemand hetzelfde probleem en misschien een oplossing?

Mijn hardware :
pentium 4 1800mhz
768mb ram
radeon 9800PRO
dat is geen probleem lijkt mij.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Errm Sims2 is nog niet uit volgens mij.

Sorry, carry on :)

[ Voor 29% gewijzigd door Venxir op 15-09-2004 17:57 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Venxir schreef op 15 september 2004 @ 17:49:
Errm Sims2 is nog niet uit volgens mij.
is wel delgelijk uit :) heb hem ook legaal.

back on topic

Kan je misschien iets duidelijker zijn wat die er mee bedoeld?! of bedoeld die er mee dat je "backup" software hebt draaien ofzow?!

• 3ddie
je loopt blijkbaar achter :)
hij is hier in Rijswijk en Den Haag al te koop

ik weet ook niet precies wat hij bedoelt, hij zegt dat er CD/DVD Emulatie software software draait en dat je dat uit moet zetten,
maar hoe kan ik uitvinden of er "backup" software draait en hoe ik dat dan kan uitzetten?

[ Voor 88% gewijzigd door 3ddie op 15-09-2004 17:55 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij zijn sommige spellen beveiligd met deze feature. Kan me herinneren dat ik het las op de frontpage. Pretty doelloos, want illegale versies hebben er geen last van... dus worden weer legale gebruikers gen**kt.

Back to the problem. Volgens mij moet/kun je wel weten wat er in je systeem loopt. Misschien nero's image drive ofzo... kijk eens bij je taskmanager oid. Ik hoop dat tijdelijk "uit" zetten genoeg is! :)

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Je moet effe vanuit Alcohol 120% (en eventueel ook CloneCD) je virtuele drives uitschakelen... dan werkt 't.. je hebt ze nu wel uitstaan, maar de virtuele drives bestaan nogsteeds vanwege de Alcohol 120% (en de eventuele CloneCD) drivers die zijn geladen.

Overigens, voor mensen die em 'backuppen'/'van de harddisk willen spelen'... Daemon Tools 3.47 kan wel blijven draaien zonder dat 'ie daar wat van zegt ;)

Overigens heb je dan natuurlijk wel een NO-CD patch nodig.. (dan blijven je orginele CD'tjes tenminste heel!)

[ Voor 30% gewijzigd door cappie op 15-09-2004 21:43 ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Ik kan wel uitleggen wat de topicstarter bedoelt, maar een oplossing heb ik niet 8)7

Wanneer je software hebt geïnstalleerd waarmee je virtuele CD/DVD drivers aan kunt maken, bv. Alcohol, CloneCD of Daemon Tools, dan wil The Sims 2 niet opstarten. Er wordt namelijk gecheckt op regkeys van deze programma's. Far Cry had hier ook 'last' van.

Het de-installeren van deze tools helpt misschien niet omdat er nog reg-keys achterblijven, maar dat weet ik niet zeker.

edit:
Wat Cappie zegt over Daemon Tools is waar, die draait hier ook zonder problemen :) Ook Far Cry zeurt niet bij die versie. Wel bij eerdere en/of een ander progsel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:00 ]

• 3ddie
Nou ik heb wel geprobeerd al die dinge af te zetten, maar helaas hielp het niet :|
dus nu heb ik tog maar (uit wanhoop) een crack gedownload. Daarmee blijkt hij het opeens wel te doen 8)7 naja het huizen bouwen werkt niet, maar ik kan tenminste spelen. het is nu maar wachten voor een goede oplossing van EA games

Toch bedankt voor alle reacties

Verwijderd

Als je met Alcohol 120% images van je cd's maakt en deze voor installatie gebruikt en daarna cd 1 mount, dan zou het moeten werken.

Althans, dat is de wijze waarop ik hem geinstalleerd op 2de PC. Ik ga niet 2x spel kopen, en vind cd-roms laden om cd te spelen beetje achterhaald eerlijk gezegd. Maar ik krijg geen melding van emulatie software.

Verwijderd

Je hebt dus CloneCD op je computer gehad dan heeft ie waarschijnlijk niet de registry files verwijderd.

HKEY_CURRENT_USER\Software\SlySoft\
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Elaborate Bytes\

die laatste weet ik niet helemaal zeker of het er nog staat en of het perse verwijderd moet worden maar als dit allemaal verwijderd is moet ie ophouden met jodelen :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cappie schreef op 15 september 2004 @ 21:42:
Overigens heb je dan natuurlijk wel een NO-CD patch nodig.. (dan blijven je orginele CD'tjes tenminste heel!)
Ik had er geen patch ofzo voor nodig. Het lijkt erop dat het makkelijker is om een gekopieerde game te spelen, dan het orgineel. Nou, mij best :P

🌞🍃

Verwijderd

Je hoeft alcohol niet te uninstallen.. schakel bij apparaatbeheer gewoon even je "nep" dvd/cd speler uit.

• 3ddie
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:53:
Je hebt dus CloneCD op je computer gehad dan heeft ie waarschijnlijk niet de registry files verwijderd.

HKEY_CURRENT_USER\Software\SlySoft\
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Elaborate Bytes\

die laatste weet ik niet helemaal zeker of het er nog staat en of het perse verwijderd moet worden maar als dit allemaal verwijderd is moet ie ophouden met jodelen :)
Heb ik gedaan EN HET WERKT _/-\o_ (ik ben blij)
Dankje wel _/-\o_

Verwijderd

Kopen dus

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 12:49 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

om eerlijk te zijn, kan je beter het spel kopen :)
Het spel is zodanig beveiligd, dat je een bepaalde crack nodig hebt.
Die moet je dus zelf zoeken, en daarmee mogen we jou niet helpen.

oftewel het staat hier uitgelegd waarom we jou niet 'helpen' met het probleem:
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden #copyright

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 12:49 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

chromeeh

the Gnome

Deamon Tool is ook 'CD/DVD Emulatie software'....
Far Cry had ook al 'last' van dit probleem

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Het is Daemontools ;)

Ik heb met far cry (en nu ook the sims 2) nooit last gehad dat ie ging jodelen (als in cd/dvd emulatie detected) door daemontools. Misschien dat je dan een nieuwere versie moet downloaden van daemontools omdat de makers ervan regelmatig de 'blacklist' updaten :)

http://www.daemon-tools.cc overigens en die link mag dacht ik wel aangezien het alleen bedoeld is voor een backup wat legaal is :P

• 3ddie
Ik had m juist gekocht... zie 1ste bericht
Als ik een kopie had zou ik hier niet gaan vragen naar hulp...

[ Voor 8% gewijzigd door 3ddie op 21-09-2004 13:25 ]

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
outerspace schreef op 21 september 2004 @ 11:33:
[...]

om eerlijk te zijn, kan je beter het spel kopen :)
Het spel is zodanig beveiligd, dat je een bepaalde crack nodig hebt.
Die moet je dus zelf zoeken, en daarmee mogen we jou niet helpen.

oftewel het staat hier uitgelegd waarom we jou niet 'helpen' met het probleem:
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden #copyright
Dit is niet helemaal zo, ik zelf heb een versie van sims 2 wat een clonecd image is, image mounten in daemon tools en gaan met die banaan. Geen cracks of wat dan ook.

Steam

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JeanLucPicard schreef op 21 september 2004 @ 17:56:
[...]

Dit is niet helemaal zo, ik zelf heb een versie van sims 2 wat een clonecd image is, image mounten in daemon tools en gaan met die banaan. Geen cracks of wat dan ook.
offtopic:
mijn reactie was gebaseerd op de reactie boven mij. Die had het over illegale praktijken, en toen heeft Terr het even veranderd naar 'kopen dus :)
Nu weet je waarom ik het er neerzette :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:44
Herkenbaar, SIMS2 netjes gekocht bij de D*x*ns. Na het installeren (4 cds :+ ) de melding: CD/DVD Emulatie software foutmelding. De tips van Lighteye hebben helaas niet geholpen. Eerst de viruele drives verwijderd, vervolgens het 'zware werk' en Alcohol en Nero verwijderd maar, helaas 8)7

Bale, nu maar een mailtje gezonden naar de serviceclub van EA.

• 3ddie
werkt het niet??
als je alles van clone cd en alcohol uit het register haalt zou het toch moeten werken?

tenminste bij mij dan

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Gebruik ook alcohol120% en nero6 maar bij mij werk the sims2 zonder probleem.
Pagina: 1