Toon posts:

zeer selectieve data stroom (alleen via google)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al redelijk wat rare netwerk problemen kunnen oplossen in mijn leven maar voor deze kan ik niks bedenken:
Ik heb een laptop (XP home) die via mijn PC (XP prof) internetverbinding heeft.
Nu heb ik laatst CISCO moeten installeren voor een VPN naar de universiteit, en toen had ik opeens een raar probleem:
De laptop wil pingen, google openen, searches uitvoeren, maar elke andere site anders dan google wil niet binnenkomen. Ik heb zonealarm en cisco eraf maar data wordt nog steeds tegengehouden door iets. pingen, tracen etc gaat allemaal goed.
Het lijkt dat iets als selectieve proxy fungeert op de PC, maar ik zou niet weten wat dat nog kan zijn.
iemand met een gouden tip op zak?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 18:00

Super_ik

haklust!

host files gechecked?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
niks dat ik niet verwacht in de host files. of is er een aparte file voor routing?

overigens: laptop doet het gewoon als ik hem direct aan de modem hang, dus de wil is er wel op dat ding.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je dat probleem hebt, ben je dan 'online' via VPN? Het klinkt namelijk alsof je internet-toegang is geblokkeerd als je die VPN-verbinding open hebt staan en dat men alleen Google door laat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
well, ik heb de VPN client er uit gedonderd omdat ik die meteen als boosdoener aanmerkte, en deze situatie is het resultaat. geen VPN aan dus.

edit: overigens, via VPN is er wel volledig toegang tot het internet (niet gecheckt of dat ook op laptop was)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 17:58 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 13:31

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je laptop het direct aan het modem wel doet, is het logisch dat het probleem zich op je pc bevind.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
hm, ik los het probleem net op door de CISCO VPN client ook op de laptop te installeren. ik heb er geen VPN verbinding mee gemaakt, het staat nu alleen geinstalleerd.

iemand die het snapt mag het zeggen

Verwijderd

Misschien toch nog een deeltje van die VPN software vergeten?

Verwijderd

Is het niet zo dat je dns verkeerd staat. Als je computer het ip nummer van google nog weet werkt die site prima. Ook pingen gaat dan nog goed en searchen in google natuurlijk ook zoals bij jou het geval is, maar zodra er een dns naam wordt opgezocht gaat het fout.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook een moment gedacht, maar ik kon alles op naam pingen, ook sites waar ik nooit geweest was, en daar vond hij altijd het ip adres bij. sites waar ik ook recentelijk was geweest, zoals google kwamen niet binnen.

ergens heb ik het vermoeden dat hij tot een aantal bytes aan data wilde ontvangen en dan geen zin meer had, want ook een ad-aware update liep tot 4% en toen vast. google is een low-load site, dus die kwam er zo nog door.
efin, nu kan ik daar niet meer naar kijken he, het werkt als een tiet :)
Pagina: 1