[PHP newb] header klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
hey mensen nou heb ik een klein probleempje met de hier onderstaande code

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wirdum/domains/wirdum.smartserv.nl/public_html/wistjedat.php:5) in /home/wirdum/domains/wirdum.smartserv.nl/public_html/wistjedat.php on line 119

ik weet dat het aan dit:

header("Location: wistjedat.php?pagina=wistjedat");

stukje ligt.

en het gaat om deze site : http://wirdum.smartserv.nl/wistjedat.php
als ik een berichtje wil plaatsen dan krijg ik die code te zien maar dan is het berichtje wel geplaatst..als hij is geplaatst zie je alleen zon schrijfvak.

ik heb wel eens die location veranderd maar dan wil het nog niet
weet een beetje php kenner dit probleem op te lossen?
bvd!

Verwijderd

Je hebt al output naar de browser verstuurd. Eén enkele spatie is al voldoende...

PHP:
1
2
3
4
5
6
// Blaat
<?php

header("Location: ...");

?>

Dat mag dus niet... Dit is trouwens wel een flinke zoeker hoor! Type die foutmelding maar eens in bij Google. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 17:15 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat Jorgen zegt gaat trouwens ook op voor een spatie buiten de PHP tags, niet alleen voor wat je echot in PHP zelf. Overigens kan je probleem ook opgelost worden met output buffering.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Je stuurt al een header (HTTP) naar de browser als je tekst voor die regel met "header" zet, en twee verschillende headers pikt ie niet.

Wat je kan doen is alle output via ob_start() bovenaan en ob_end_flush() onderaan, zo spaar je alle andere output op, en stuurt ie die in 1x...hierdoor krijg je geen problemen met je header("location: ...").

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:07
Het kan ook zijn dat php een warning laat zien voordat de header verzonden wordt en warnings genereren ook output wanneer dat in je php.ini is ingesteld. (bijvoorbeeld niet geinitialiseerde variabelen)

Wanneer je nog met een site aan het ontwikkelen bent is dat handig om je fouten eruit te halen. Zodra ze in productie gaan kan je error reporting to screen (php.ini) beter uit zetten.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
tip: disable dingen als <script> tags. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
bedankt mensen,

nu is het wel mooi dat dat gefixt is met de header maar als je daadwerkelijk een bericht stuurd, gaat hij niet terug naar de index van wistjedat.

en het vage is, als die wistjedat in een lege pagina doe, doet hij het wel.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

PHP hoort in Programming & Webscripting, maar dit is zo basic dat hij daar waarschijnlijk ook zo op slot gaat...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.