Sweex PCMCIA netwerkkaartje wordt niet herkend door laptop

Pagina: 1
Acties:

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb niet zoveel ervaring met laptops, dus ook niet met PCMCIA/PC cards. Ik ben bezig voor iemand ADSL te delen over een pc en twee laptops, en één daarvan is een oudere Toshiba Satellite 2180 CDT (AMD K6-2 475) laptop zonder ingebouwde NIC. Ik heb dus een Sweex 10/100 Mbits pc card gekocht en die past zonder problemen in het slot, alleen gaan er geen lichtjes branden en wordt er door Windows 98SE niets herkend. Bij het configuratiescherm zegt hij dat beide sloten leeg zijn. Ik heb geprobeerd 'handmatig' een driver te installeren maar zonder succes. Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het kaartje herkend wordt?

In de andere modernere (P3) laptop wordt het kaartje wel herkend dus er het werkt wel goed.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Blijkbaar heeft die laptop nog het oude type slot (16bits? PCMCIA ipv Cardbus? Ik weet de precieze verschillen niet), dat gaat niet werken.

Vrijwel zeker ander kaartje nemen dus.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Aham brahmasmi
Volgens de specs passen er gewoon PC Card type II kaartjes in. Zelfde type als van de Sweex dus.

http://209.167.114.38/ISG...tellite_2180CDT_spec.html

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
De dikte van het kaartje zegt niets over 16 of 32-bits en 3,3 of 5 Volt... (alhoewel ik wel zou verwachten dat een 475MHz laptop over 32-bits PCMCIA-sloten zou beschikken).

Ik weet dat vaak bijv. 150 of 166MHz (Pentium I) laptop er nog geen raad mee weten, maar Pentium II-laptops meestal wel (en de betreffende laptop is van na die tijd).

Als ik wat zoekopdrachten loslaat kom ik verhalen tegen mbt problemen om Linux werkend te krijgen, waarvoor ze in het BIOS de slot moeten omschakelen naar 16-bits, omdat (op moment van uitkomen van de laptop) niet alle distributies overweg konden met 32-bits PCMCIA sloten.

Het lijkt er dus op dat het zou moeten kunnen werken, maar mogelijk staat er in het BIOS nog een optie verkeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door martinr op 15-09-2004 19:10 ]

• Aham brahmasmi
Ik zal het BIOS even checken of er niet iets uitgeschakeld is wat aan moet staan.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
We wachten nog in spanning af wat het resultaat is...

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-05 19:43
Toshiba's hebben vanaf de p100 al wel een cardbus (32bits) aansluiting. Alleen moet je wel opletten dat dat ook in het bios enabled staat en er niet pcic-mode staat. Dan werkt je kaartje inderdaad niet.

Ik heb hier een oude Tecra 500CS met een p120 en daar werken die cardbus sloten ook op. (Helaas vind win98 mijn 54mbit wireless kaartje niet zo leuk en is win2000 niet echt snel op dit ding :D)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Aham brahmasmi
Ok dat geeft hoop. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om naar de laptop te kijken want hij is niet van mijzelf (volgende week za. weer). Bedankt voor de info.

• Aham brahmasmi
Vorlon schreef op 19 september 2004 @ 23:30:
Toshiba's hebben vanaf de p100 al wel een cardbus (32bits) aansluiting. Alleen moet je wel opletten dat dat ook in het bios enabled staat en er niet pcic-mode staat. Dan werkt je kaartje inderdaad niet.
Bedankt, dat was het idd; hij stond op PCIC en hij moest op auto-select staan.
Pagina: 1