Toon posts:

LAN via de kabel is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wij zitten hier in een appartementen complex waar we eigen coaxbekabeling voor kabeltv op de appartementen hebben aangelegd. We hebben twee-weg signaal versterkers gebruikt om het tv-signaal te versterken.

Nu is mijn vraag, kunnen we deze infrastructuur (coax tv-kabels) op een of andere manier gebruiken om een LAN op te zetten? Dat LAN heeft dan uiteindelijk als doel om via een router naar het internet te gaan.

Kun je daar bijvoorbeeld kabelmodems voor gebruiken die je zelf met elkaar laat babbelen?

Alvast bedankt voor jullie suggesties !

Björn

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan via coaxkabels wel een LAN opzetten (al heeft dat veel last van storing), maar ik weet niet of je dat op dezelfde kabel als die voor de tv kan doen. Waarschijnlijk niet. En ik vermoed dat je ook met een kabelmodem per kamer niet ver komt, dan zul je hooguit een VPN aan kunnen leggen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Voor zover ik weet kan dit niet met kabelmodems. Ik ben bang dat je daarvoor dan ook een controller nodig hebt, en die gaat niet binnen je budget vallen ;)

Wat je natuurlijk wel kunt doen is allemaal een Kabel internet abonnementje nemen, dan kun je wel (tegen de max uploadsnelheid van je isp) lannen. Maar echt super is dat ook niet ;)

Overigens is het met SDSL modems wel mogelijk om modem <> modem te laten communiceren. Maar die zijn helaas ook niet echt goedkoop ;) (~ 250 euro/stuk)

Mishcien is zo'n setje om je netwerk via het stroomnet te laten lopen een idee?
NMe84 schreef op 15 september 2004 @ 16:57:
Je kan via coaxkabels wel een LAN opzetten (al heeft dat veel last van storing), maar ik weet niet of je dat op dezelfde kabel als die voor de tv kan doen. Waarschijnlijk niet. En ik vermoed dat je ook met een kabelmodem per kamer niet ver komt, dan zul je hooguit een VPN aan kunnen leggen.
Inderdaad, je kunt niet een gewone coax netwerkkaart gebruiken ;) Die kabel heeft al 'n andere impedantie...plus dat die netwerkkaart over alle frequenties heenblaast. Er blijft niets van je TVsignaal over ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Xandrios op 15-09-2004 16:59 ]

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 11:14
De BNC netwerken gebruiken ook coaxkabels. Je hebt dan wel de beperking dat de kabels totaal max iets van 128 meter mag zijn en dat het met max 10mbit gaat. Heb geen idee of je die zomaar langs je tv signaal kan gebruiken.

Voor precieze layout moet je maar ff google

Met een routerje kun je daar zo internet aanhangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Scout77 op 15-09-2004 16:59 ]

Lekker belangrijk

Verwijderd

Volgends mij kan dit niet ivm een andere Ohm waarde van de coax kabel
E\en rol 100M utp netwerk kabel kost je rond de 25 euro ex connectors.
Mischien is dit een oplossing voor jou

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Mischien is het internet via elektriciteits net wel eits dan?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Scout77 schreef op 15 september 2004 @ 16:58:
De BNC netwerken gebruiken ook coaxkabels. Je hebt dan wel de beperking dat de kabels totaal max iets van 128 meter mag zijn en dat het met max 10mbit gaat. Heb geen idee of je die zomaar langs je tv signaal kan gebruiken.

Voor precieze layout moet je maar ff google

Met een routerje kun je daar zo internet aanhangen.
Kan echt niet over je TV signaalkabel idd, gaat echt helemaal fout.

Zeg, waarom pak je niet gewoon wifi? Goedkoop, snel en makkelijk :)

Overigens is dit toch meet netwerken dan internet, ik schuif dit topic dus naar Network Troubleshooting :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik denk dat een WiFi misschien nog handigger is. Gezamelijk AP's aanschaffen met goeie antennes en ieder voor zich een WiFi netwerk kaartje.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 22:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Nou dat gaat dus mooi niet door denk ik.

Een Coax kabel kan je gebruiken voor 10mbit bnc netwerk maar dan moet deze wel 50 ohm impedantie hebben. Natuurlijk heb je aan beide kanten Afsluitweerstanden nodig en als 1 pc niet goed aangesloten is of kortsluiting maakt ligt heel het netwerk plat. Kortom een kompleet drama begin er niet aan!

Het gaat al helemaal niet werken als je de kabel van de tv gebruikt deze Coaxkabel is 75 ohm. Als je deze kabel gaat gebruiken icm de lankaartjes die afgestemt zijn op een impedantie van 50 ohm ga je vreemde dingen meemaken! Tevens zullen beide signalen elkaar waarschijnlijk storen waardoor de kwaliteit te wensen overlaat.

Zijn er wel PCI BNC 10mbit LAN kaartjes te koop eigenlijk?

Als je gewoon geen gezeik wil hebben met bereik en stabiliteit etc en gewoon vette bandbreedte tot je beschikking wilt hebben, investeer dan gewoon in een rol CAT5 of zelfs CAT6 kabel. Altijd stabiel en bandbreedte genoeg. Ja je moet ff investeren maar dan heb je ook wat!

[ Voor 38% gewijzigd door WeaZuL op 15-09-2004 17:15 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Verwijderd

Gaat niet werken, tv coax is verkeerde weerstand werkt nooit. Daarnaast kun je bijna niet meer aan coax kaarten komen.

Doe gewoon wireless. Is tegenwoordig voorzien van goede handleidingen dus voor een beetje knutselaar best op gang te krijgen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WeaZuL schreef op 15 september 2004 @ 17:03:
Zijn er wel PCI BNC 10mbit LAN kaartjes te koop eigenlijk?
tuurlijk :)
althans, ik heb er hier een paar :P (wel combi kaartjes, maar toch)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Vraag eens aan UPC of je hun oude COM21 spullen voor n prikkie kan krijgen :)
(inclusief COMcontroller dus)
Deze worden allemaal weggedaan namelijk

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1