Toon posts:

iBook G3 met 54Mbps wireless met behulp van AirPort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iBook G3 (dual usb 500Mhz) met een Airport slot (nog het oude model) - de officiele apple wireless kaartjes zijn alleen geschikt voor een 11mbps netwerk (en worden niet meer gemaakt) - nu heb ik gelezen dat met de nieuwste Airport driver het mogelijk is om een third-party kaartje te gebruiken en zo dus toch de mogelijkheid hebt om met een "snelheid" van 54Mbps te netwerken.
Weet iemand hier iets meer over? En waar zouden deze kaartjes te krijgen zijn?

Misschien een hele domme vraag; zijn pcmcia of pc card te gebruiken in een apple? (de pc in de naam doet me al vermoeden van niet, maar just to be sure :P)

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Volgens mij is het niet mogelijk om een third-party kaartje in te bouwen, i.v.m. de antenne. Voor mijn PowerMac G4 was dat in elk geval zo dat ik om die reden geen third-party kaartje kon inbouwen (aldus de verkoper).

Volgens mij heeft een PowerBook een PCMCIA slot en past daar een gewoon standaard PCMCIA kaartje in.

[ Voor 89% gewijzigd door MacWolf op 15-09-2004 17:32 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
het kan _wel_ maar je moet het kaartje een beetje modden :P

ik heb ook een dynalink kaartje in m'n iMac G3 gezet door de behuizig d'r af te halen..toen pastte die wel :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand meer informatie hierover?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Volgens mij is zo'n airport slot gewoon een PCMCIA (PC card) slot, want een Agere systems Wireless PC card past bij mij in de iMac adapter, alleen krijg ik hem niet in de iMac omdat die PC card een uitstekende antenne heeft, moet nog proberen of ik die er af krijg en de interne antenne van de iMac erop kan zetten...

Als dat lukt en het werkt, ga ik proberen om er ook een 54Mbs kaart erin te zetten...

Is voor jouw een Belkin 54Mbs Wireless USB adapter geen oplossing? Helaas wel extern...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat heb je daaraan als je 12mbps USB hebt? ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Een oud Airport slot is inderdaad gewoon een PCMCIA slot. Er zijn denk ik alleen weinig kaartjes die er goed inpassen omdat je erg weinig ruimte hebt onder het keyboard.

Misschien kan je met een beetje modden de antenne van zo'n kaartje afslopen en dan de Airport antenne er aan plakken? Wie weet? :P

kleurbleur.nl

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Heb de voorkant van die kaart eraf gehaald, een beetje proppen en toen paste het wel in de iMac, maar de kaart werd niet gevonden. Dus kaarten agere systems werken dan niet, ik weet niet op welk merk de airport kaarten gebasseerd zijn, maar misschien dat kaarten van dat merk wel werken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Airport kaarten zijn op orinoco's gebaseerd. Dat gaat zelfs zover dat m'n (non-airport capable) powerbook een orinoco kaart als Airport Kaart aanstuurde in os9.

De Orinoco kaarten zijn onder verschillende namen het leven doorgegaan, waaronder afaik Agere.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Er is iemand die de Sony Vaio PCWA-C150s wireless card heeft ingebouwd in zn airport... ziet er simpel uit!
Iemand een ID waar/of deze in NL te krijgen zijn?
http://homepage.mac.com/macinside/PhotoAlbum36.html

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:04:
Er is iemand die de Sony Vaio PCWA-C150s wireless card heeft ingebouwd in zn airport... ziet er simpel uit!
Iemand een ID waar/of deze in NL te krijgen zijn?
http://homepage.mac.com/macinside/PhotoAlbum36.html
Nou ik wil niet vervelend zijn ofzo....
Maar staat daar niet aardig groot op de doos 11 Mbps? :P

Je schiet er dus geen meter mee op... ;)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke (had ik ook ff moeten vermelden) - maar het is een goede vervanging voor mensen die geen Airport kaartje meer kunnen verkrijgen.
Verder was het ook bedoeld als gegeven dat kennelijk sommige PCMCIA kaartjes wel in de airport kunnen.... weet iemand of de airport qua bandbreedte uberhaubt een 54mbps netwerk aan zou kunnen?

Verwijderd

heb je nog een oplossing gevonden voor je probleem? ik zit namelijk momenteel met hetzelfde probleem ..

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Je kunt iig de Aiport nog bij Mailamac kopen, kijk in de opruiming sectie.
Het blijft 11mbit, maar sla je slag voor dat ze echt uitverkocht.

Verwijderd

is het nu echt duidelijk merkbaar het verschil tussen 11 en 54 voor dagelijks internet gebruik??
en een usb oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 11:57 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:55:
is het nu echt duidelijk merkbaar het verschil tussen 11 en 54 voor dagelijks internet gebruik??
en een usb oplossing?
Ik heb voor mijn PowerMac een 11 Mbps AirPort kaartje gekocht en ik kan in elk geval draadloos met een snelheid van 190 Kbps downloaden (logisch natuurlijk, maar dat is ongeveer het maximale van mijn internet verbinding). Ik heb geen problemen in mijn dagelijks gebruik...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

dan ga ik eens kijken naar een usb oplossing, ik heb het namelijk alleen nodig voor als ik soms bij mijn ouders ben, en ik denk dat een usb oplossing wel voor 40e te krijgen is?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:57:
dan ga ik eens kijken naar een usb oplossing, ik heb het namelijk alleen nodig voor als ik soms bij mijn ouders ben, en ik denk dat een usb oplossing wel voor 40e te krijgen is?
Ik heb een Sitecom Wireless USB geval, kost iets van 30 euro ofzo,
heb alleen geen tijd om te testen of het ook op mn iBook werkt.

Verwijderd

Kvn schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:22:
[...]

Ik heb een Sitecom Wireless USB geval, kost iets van 30 euro ofzo,
heb alleen geen tijd om te testen of het ook op mn iBook werkt.
heb je inmiddels wel al tyd gehad? ;)
Pagina: 1