Toon posts:

Mobo / CPU dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, m'n pc hielt er een week geleden mee op. Toen ik hem aanzette werkte niets meer. Dus heb ik getest met een andere 3d-kaart, maar toen bootte die nog niet. Ik heb jammer genoeg geen ander moederboard om te testen.

Ik heb al veel dingen geprobeert, waaronder :

- Cpu eruit er weer in
- Mem eruit er weer in
- Alle overbodige zooi eraf
- Bios Clear
- Geheugen snelheid omlaag ( dmv jumper ).
- CPU eruit, en booten ( dan geeft hij aan no cpu installed ).
- Mem eruit, en booten ( hij geeft dan neits aan, terwijl hij normaal dan begint te piepen ).

Ik neem aan dat m'n mobo dan kapot is, alleen ik moet het zeker weten voordat ik een ander moederboard ga kopen. Ik heb verder geen brandlucht geroken oid. Alleen het lijkt wel of m'n cpu net een heeeeeeeeeeeeeeeel klein hoekje van de core mist.

Kan iemand me uit de brand helpen ? Ik ben atm nog druk bezig een mobo te lenen van iemand zodat ik kan testen wat het nou pcies is.

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Kun je wel zien of je stroom krijgt van je voeding?

Wellicht dat het daaraan ligt, dat er misschien te veel stof erin is gekomen .... spreek uit ervaring namelijk :P

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
Srry dat ik het vergeten bij te vertellen, maar m'n fans / hd's spinnen wel op.

Met speech poster hoor ik voor de rest ook helemaal niets, maakt niet uit wat er ontbreekt. Op de cpu na dan, als ik die eruit haal begint ze te brullen dat er geen cpu installed is.

Maar m'n 9600 pro is wel dood, misch dat hij m'n mobo mee heeft genomen in het graf ?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 16:23 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

met niet booten bedoel je dat je niet kunt zien of ie boot? Beeldscherm blijft dus zwart?

Want je zegt dat je hdd's wel opspinnen... misschien is je monitor wel kaduuk....

update: net je post aangepast toen ik m'n bericht aan het typen was. :+

[ Voor 20% gewijzigd door nowell op 15-09-2004 16:24 ]

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik had het zelfde van de week met compleet nieuwe pc. Het was lastig traceren waar het probleem lag want hij heeft een uur goed gewerkt.

Uiteindelijk heeft het me 2 moederboards(2x ASUS K8N-E Delux á 2x 139Euro), 1 beschadigd moederboard (ASUS A7N8X-X á 70Euro) en 1 CPU test (50Euro) gekost voordat ik er achter kwam waar het aan lag. De nieuwe videokaart (ASUS V99999/TD) zei "POEFFFF". Kwam nieuw uit de MyCom. Het enige wat ik nieuw heb gekregen van de MyCom is de videokaart, uiteraard. Maar wel erg zuur geld allemaal.
Ik wist niet dat een videokaart zo rigoreus schade aan kon richten.

De problemen zijn nu opgelost met de nieuwe videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Bram77 op 15-09-2004 16:25 ]

Verwijderd

nowell schreef op 15 september 2004 @ 16:23:
met niet booten bedoel je dat je niet kunt zien of ie boot? Beeldscherm blijft dus zwart?

Want je zegt dat je hdd's wel opspinnen... misschien is je monitor wel kaduuk....

update: net je post aangepast toen ik m'n bericht aan het typen was. :+

Vind ik knap, of heeft die een LCD voorop ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:25:
[...]

Vind ik knap, of heeft die een LCD voorop ? ;)
Speech poster :) Je weet wel zo'n vrouwtje door de boxen.
Pagina: 1