1x toetsenbord/muis/monitor op twee pc's aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hier twee pc's. De ene is mijn werk pc en de andere gaat als webserver functioneren.
Nu heb ik maar 1 goed toestenbord en muis. Deze wilde ik eigenlijk indien mogelijk op twee pc's aansluiten als het kan.
Nu heb ik wel rondgekeken en gezocht op google naar pc-switch. maar ik zie alleen maar apparaten die 2/3 toetsenborden/muizen/monitor op 1 pc kunnen aansluiten. Dit wil ik het dus andersom.

Maar wat voor apparaat of iets dergelijks kan ik er dan tussen zetten?

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/H2QS45JT4RKC/picserver.png

Kan iemand mij helpen?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Ik werk hier met een switchbox :) Afbeeldingslocatie: http://www.computerplug.com/switchboxes/dcs12.jpg

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Zoek in de winkels voor een KVM-switch

http://www.tweakers.net/p...=&DB=Pricewatch&Query=kvm

[ Voor 49% gewijzigd door guanpedro op 15-09-2004 15:45 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• nodiras
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Zerora schreef op 15 september 2004 @ 15:39:
Ik heb hier twee pc's. De ene is mijn werk pc en de andere gaat als webserver functioneren.
Nu heb ik maar 1 goed toestenbord en muis. Deze wilde ik eigenlijk indien mogelijk op twee pc's aansluiten als het kan.
Nu heb ik wel rondgekeken en gezocht op google naar pc-switch. maar ik zie alleen maar apparaten die 2/3 toetsenborden/muizen/monitor op 1 pc kunnen aansluiten. Dit wil ik het dus andersom.

Maar wat voor apparaat of iets dergelijks kan ik er dan tussen zetten?

Zie afbeelding:
[afbeelding]

Kan iemand mij helpen?
Toch nog ff google gebruiken. Er is zat van dat spul te krijgen. Zoek eens op KVM switch (K=keyboard, V=video, M=muis)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Yep hier zelfde situatie met switchbox (Cybex Switchview). Neem wel een goede die ook je video signaal in hogere reso's goed doorgeeft. Zijn vaak wel wat prijziger.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
BN schreef op 15 september 2004 @ 15:45:
Yep hier zelfde situatie met switchbox (Cybex Switchview). Neem wel een goede die ook je video signaal in hogere reso's goed doorgeeft. Zijn vaak wel wat prijziger.....
Ik gebruik ook de Cybex.. Heb een 4-poorts variant en heb voor dit apparaat nog 350 gulden neer moeten tellen.. Maar ja dan heb je ook wat..

Hij gaat moeiteloos tot 72Hz en soms ook hoger.. En je kunt je pc altijd aanzetten want je keyboard en muis worden altijd automatisch gedetecteerd..

Geweldig apparaat..

Misschien wel handig om te weten, ik ken ze NIET met USB aansluiting dus je zult je muis ps2 moeten aansluiten..

[ Voor 10% gewijzigd door Bart© op 15-09-2004 15:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BN schreef op 15 september 2004 @ 15:45:
idd niet onverstandig, anders krijg je gigantisch last van ghosting :P

Verwijderd

Zerora schreef op 15 september 2004 @ 15:39:
...
...

Kan iemand mij helpen?
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk... Wat zou het nut zijn van meerdere keyboards/muizen op 1 pc???
Je hebt hoogstwaarschijnlijk de achterkant van een kvm switch verkeerd geinterpreteerd; daar zitten meerdere KVM aansluitingen (4 - 32) op voor meerdere pc's plus een aansluiting voor je keyboard/muis/monitor.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Waarschijnlijk heb je de mogelijkheid zelf ook overwogen, maar het kan ook prima softwarematig met remote desktop.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:59
Ik gebruik zelf het programma TightVNC (www.tightvnc.com) om zo vanaf mijn desktop mijn server te besturen. Het programma werkt foutloos en eenvoudig, alleen zit er enige vertraging tussen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

(Real- of Ultra-) VNC lijkt ook mij de beste optie. Tenzij je natuurlijk een reden hebt om het hardwarematig te willen doen. Voordeel van VNC is wel dat je dan je webserver ook via internet kan beheren.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie dat die dingen vrij prijzig zijn voor mij. Dus ik denk dat ik dan toch maar softwarematig ga doen. Dan hoef ik toetsenbord alleen maar aan te sluiten als ik als de webserver aan het booten is.
bedankt voor jullie hulp.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
of je zet in de bios van je servertje uit dat hij niet "hangt" op "no keyboard found"... dan heb je helemaal nix meer nodig ;) :Y)

Verwijderd

Sierra-NL schreef op 15 september 2004 @ 15:47:
[...]

Ik gebruik ook de Cybex.. Heb een 4-poorts variant en heb voor dit apparaat nog 350 gulden neer moeten tellen.. Maar ja dan heb je ook wat..

Hij gaat moeiteloos tot 72Hz en soms ook hoger.. En je kunt je pc altijd aanzetten want je keyboard en muis worden altijd automatisch gedetecteerd..

Geweldig apparaat..

Misschien wel handig om te weten, ik ken ze NIET met USB aansluiting dus je zult je muis ps2 moeten aansluiten..
ik heb hier dezelfde versie maar 2 poorts. voor de usb is een oplossing, bij elke usb muis krijg je wel een verloopje van ps2 naar usb ( zo een groene) die er tussen en usb muis werkt ook :) zo werken me toetsenbord en muis beide op de switch

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Is remote desktop of terminal services in dit geval geen goeie oplossing?

stp - PSN ID: stp_4

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 15 september 2004 @ 17:35:
of je zet in de bios van je servertje uit dat hij niet "hangt" op "no keyboard found"... dan heb je helemaal nix meer nodig ;) :Y)
Maar hoe kan ik dan inloggen bij windows. Ik kan dan toch met remote progje er dan nog niet bijkomen?

Verwijderd

Zerora schreef op 15 september 2004 @ 22:24:
[...]

Maar hoe kan ik dan inloggen bij windows. Ik kan dan toch met remote progje er dan nog niet bijkomen?
inloggen uitzetten/standaard inloggen onder vaste gebruiker...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Nakebod

Nope.

Is als het goed is niet eens nodig, vnc had ik ook op w2k server, en ik kreeg gewoon het inlog scherm te zien.
Moet vnc wel als service draaien (Wat eigenlijk standaard na install wel het geval is)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 17:37:
[...]

ik heb hier dezelfde versie maar 2 poorts. voor de usb is een oplossing, bij elke usb muis krijg je wel een verloopje van ps2 naar usb ( zo een groene) die er tussen en usb muis werkt ook :) zo werken me toetsenbord en muis beide op de switch
Het is alleen niet een ideale oplossing.

Ik heb het wel zo in gebruik maar op die manier kan mijn optical muis misschien niet op 800dpi werken.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/usbmuis.gif

Psychisch dus onaanvaardbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 15-09-2004 23:32 ]

Pagina: 1