zelf maken van een rescue disc (raid, ntfs, netwerk)

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
ik heb een 40GB 5400rpm op mijn onboard IDE controller, 2x 15GB in RAID1 op een promise fasttrack TX2 en 2x 120GB in RAID0 ook op mijn promise fasttrack TX2

nu denk ik dat ofwel mijn IDE kabel van de 40GB HD ofwel de 40GB HD zelf zwaar stuk is...

ik heb nl vorig jaar plots na wat te kopieren ZWARE problemen gehad met verneukte partities
na letterlijk weken kloten, prullen, HDs testen, low level formatten, etc heb ik alle HDs en partities gefixed gekregen (en alle HDs doorstonden toen ook de full test van de maxtor tools en alle partities waren correct volgens partition magic)

nu, ongeveer een klein jaar later, zit ik met dezelfde shit... (na wat te extracten op die 40GB HD)

een deel van mijn partities zijn zwaar verneukt, en een deel is ook nog intact...

nu mijn vraag:
ik zou graag al de belangrijkste data backuppen op een andere pc, en doordat ik die raidcontroller gebruik is dat niet echt gemakkelijk

nu heb ik al een ntfs bootdiskette gevonden en een verschillende netwerkbootdiskettes (van www.bootdisk.com), maar met de ntfs bootdisc kan ik enkel files in het 8.1 formaat backuppen op een diskette :/, en met de netwerkbootdiscs geraak ik niet op mijn ntfs HDs (heb geen fat meer)
vreemd genoeg ondersteund die ntfs bootdisc wel standaard al mijn raidcontroller...

nu is mijn vraag of iemand toevallig tutorials weet voor zelf een bootdisc te maken (of een andere te editen) zodat ie dit alles wel ondersteund..?

het ideale zou zijn dat ik gewoon in verkenner op deze werkende pc (xp), via netwerk de ntfs HDs van de andere pc kan bereiken
dit dmv een bootdiskette of cdrom