Wat voor internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
We gaan verhuizen met ons bedrijfje en moeten dus opnieuw internet aanvragen.
momenteel hebben we
1x casema internet (snelste kabel verbinding)
1x planet (snelste adsl mogelijkheid)

We zijn een internet bedrijf, zitten dus veel online en er wordt regelmatig met VPN op ons netwerk gewerkt.

Zijn er geen andere mogelijkheden dan die adsl verbindingen? dus een andere lijn met internet die gewoon sneller is, een goede upload stream heeft, en ongeveer evenveel kost als 2 adsl lijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door egev op 15-09-2004 15:22 ]

Verwijderd

Snelste ADSL is momenteel 8/1mbit. Wil je snellere upload, dan moet je al gaan denken aan SDSL, wat bv 2/2mbit kan zijn, alhoewel dat al een stuk duurder wordt. (169 euro per maand zag ik ergens staan)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Misschien handig om aan te geven waar je heengaat, en in welke branche je werkt.

Waarom zou je trouwens heel veel bandbreedte nodig hebben? Als je linux servers hebt staan, waar ik vanuit ga als je een internetbedrijf bent. Heb je toch helemaal niet zoveel bandbreedte nodig, tenminste, geen xMBit verbindingen?

Verwijderd

Als jij regelmatig vpn verbindingen gebruikt, en remote wil werken oid, dan is het wel handig om een beetje redelijke verbinding te hebben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je bedrijf ervan afhankelijk is, zou ik een verbinding nemen waarbij je afspraken maakt over service (en geen best efford hebt dus zoals bij planet en casema en zomaar 4 dagen offline zou kunnen zijn) en dus eisen kan stellen.

Ik zou eens gaan bellen met dsl leveranciers voor bedrijven. XS4all heeft business dsl, kpn heeft office dsl, maar er zijn een heleboel zakelijke leveranciers (demon, cambrium) die via bbned leveren bijvoorbeeld.

De site van kpn ken ik. Daar heb je bijvoorbeeld dit:
SDSL 2048/2048 € 189,-

storingsgaranties:
Uitgebreid
openingstijden voor het melden van storingen van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur
een beschikbaarheid van Office DSL van 99,9%
een storing wordt binnen maximaal 24 uur verholpen
Dat kost 15 euro per maand extra en zou ik er (in bedrijfskritische situaties) voor over hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 15-09-2004 15:30 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je bent een internetbedrijf en je weet niet welke internetverbindingen er bestaan ??
Hmm, vind je het erg als ik dat op zijn zachtst gezegd curieus vind ?!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
@egev,

er zijn genoeg mogelijkheden om met één lijn uit de voeten te kunnen welke sneller is en welke ook een up garantie heeft, zoals JvS al opperde.
Het ligt er alleen aan hoeveel je ervoor over hebt.
De prijzen hiervoor variëren nogal.
Het bedrijf waar ik werk (een MBO school) maakt gebruik van een Kennisnet verbinding 2x 2 Mbit up en down. Dit kost je al gauw rond de 1000 euro per maand, alleen je hebt de garantie dat het gewoon up blijft.
Je hebt ze zeker wel goedkoper, dus daar kun je je eens in gaan verdiepen. Je zit hierbij dan niet meer aan de ADSL, maar DSL oid.

@mistered,

voor zijn bedrijfje is het waarschijnlijk niet nodig om te weten wat voor verbindingen er bestaan. Een internetbedrijfje kan van alles voor stellen.
Van ISP tot simpel webdesign. Voor het eerste is dit wel nodig om te weten wat je levert, maar voor het laatste ligt dit weer wat anders, zolang het internet maar werkt hoef je niet meer te weten.
Beetje nutteloos om dit curieus te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 15-09-2004 15:44 ]

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
bedankt voor de info! ik zal eens gaan kijken naar sdsl

met planet hebben we gemerkt dat je geen 100% vast ip krijgt. zodra er een netwerk storing is geweest, heb je ineens een nieuw vast-ip nummer. dat geklooi willen we niet meer, omdat we met VPN vaste ip nr's gebruiken.

En inderdaad, als bedrijfje dat vooral met webdesign en software ontwikkeling bezig is, weet ik niet wat er allemaal precies voor internet verbindingen op de markt zijn.
Pagina: 1