Wat gebruiken jullie voor network management tools

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 16:18
Ik ben bezig voor ons een goeie netwerk monitoring/scanning tool te vinden die aan de volgende eisen moet voldoen.
- Indexering van het netwerk van printers t/m servers
- SNMP parameters / Netbios parameters / TCP scan van de index
- OS classering
- Service pack levels
- Draaiende services
- Live monitoring voor uptime e.d.
- Automatische MAC adres registratie voor WOL
- Remote Registry editing, indien mogelijk KEY distributie over meerdere PC's tegelijk.
- Hardware specs
- Remote control / VNC (zonder eerst VNC van te voren te hoeven installeren)
- Handige Hyena achtige funcions
- En overige beheers zaken

Ik vraag me af welke software jullie gebruiken, en of die aan deze specs voldoet?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Zelf gebruik ik Dameware

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

SNMPc van Castlerock als het budget beperkt is.

Als je écht 'the real shit' wilt.... Ciscoworks!!! (met alle mogelijke toeters en bellen).

Verwijderd

network scanner van gfi tools en dan kan die ook nog patches uitdelen!

Verwijderd

naar mijn weten bestaat er niks wat dit allemaal kan dus volgens mij moet je verschillende producten gaan gebruiken als je het echt allemaal wil.

bijv:
compaq insight manager als je compaq systemen hebt.
dell openmanage bij dell systemen.

monitoring uptime en services kan je bijv servers alive voor gebruiken.
mrtg voor bandbreedte monitoring en router status.
netprobe voor protocol en traffic analisys.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 15:18:
SNMPc van Castlerock als het budget beperkt is.

Als je écht 'the real shit' wilt.... Ciscoworks!!! (met alle mogelijke toeters en bellen).
Nou sorry...maar met Ciscoworks kan je best veel, maar bij lange niet alle zaken welke de TS opgeeft..... wij hebben hier Ciscoworks, Compaq Insight Manager, Concord, Dameware, Dell Open Manage, MRTG.....en zo nog een paar tools....en nog kan je niet echt alles zien.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Voor monitoring gebruik ik Nagios
Voor de grafieken Cacti (vele malen mooier dan MRGT)

Met Nagios kun je agents gebruiken en hiermee kun je ALLES monitoren. Je hebt
bv een Windows agent waarmee je dan VBS/WMI files kan starten en de output door laten sturen naar je Linux Nagion Server. Dus hiermee maak je een zeer uitgebreide monitoring mogelijk.
En voor Linux gebruik je dan PERL. Maar er is ook SNMP mogelijk.

Helaas is dat allemaal vanaf een Linux omgeving. Dus je moet wat Linux kennis hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door bolke op 16-09-2004 15:54 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

GFI LANguard Network Security Scanner 5.0

Niks blijft verborgen :)

Verwijderd

Kun je met die languard ook naar softwarelijsten scannen? Zo ja hoe? Zo nee, waar kan ik een progje vinden om softwarelijsten te scannen over een netwerk zonder bij clients iets te hoeven installeren? Deze moet de resultaten ook om kunnen zetten naar acces/sql...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:24:
[...]

Nou sorry...maar met Ciscoworks kan je best veel, maar bij lange niet alle zaken welke de TS opgeeft..... wij hebben hier Ciscoworks, Compaq Insight Manager, Concord, Dameware, Dell Open Manage, MRTG.....en zo nog een paar tools....en nog kan je niet echt alles zien.
Dan heb je gewoon niet de juiste modules voor Ciscoworks. Er zijn ruim honderd verschillende modules beschikbaar... dus wat wil je dat Ciscoworks doet?

enneh.... Castlerock kan bijna alle gevraagde functionaliteiten ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 08:48:
Kun je met die languard ook naar softwarelijsten scannen? Zo ja hoe? Zo nee, waar kan ik een progje vinden om softwarelijsten te scannen over een netwerk zonder bij clients iets te hoeven installeren? Deze moet de resultaten ook om kunnen zetten naar acces/sql...
Met de MBSA (Microsoft Baseline Security Analyzer) van Microsoft kan je al veel van dit soort info boven water krijgen. Gratis en werkt erg goed.

Verwijderd

Eeen vraagje voor jullie :P
Ik moet een goede service monitor tool hebben als er iets mis gaat met de server dat die dan een mailtje stuurt of een smsje naar je phone.
Bijv als de tempratuur van de server boven zoveel graden komt dat ik dan sms krijg of mailtje krijg.
Ik heb zelf geen evaring met zulke tools heb er wel 1 geprobeert maar daar zit geen funktie van het sturen van een mailtje of sms als er iets niet snor is.
De funktie die er eigenlijk perse in moet zitten is dat een sms kan sturen.
Dus als jullie me hiermee kunnen helpen zal ik weer erg blij zijn :D _/-\o_

Ps ik weet niet of ik dit topic nu in het goede forum gedeelte heb geplaats.
Als dat zo zou zijn mijn excuus hiervoor dan he ;)

Verwijderd

hhm ging wat fout moest een nieuw topic zijn :S sorry
Pagina: 1