Antec Sonata, Asus K8N-E Dlx, Zalman CNPS7000ALCu, past dat?

Pagina: 1
Acties:

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:41
Als ik dit mobo in deze case plaats met de zalman 7000 alcu,komt dan die zalman niet tegen de voeding?Heeft iemand ongeveer hetzelfde?
De case is namelijk niet zo groot.

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 08:45

ATR

Dit wordt, als het al past, heel krap.

Ik heb namelijk een Gigabyte GA-7DX in deze behuizing met een Cooler Master X-DREAM en deze past ook niet met de gewone bevestiging.

Volgens mij kun je op de site van Zalman de afmetingen wel vinden, kun je daar niet iets mee?

• Ivan4you
Ook het moederbord speelt een rol.De plaats van de cpu verschilt ook al eens van mobo tot mobo.

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 08:45

ATR

Daar heb je gelijk in, maar als ik het zo bekijk zit de socket niet helemaal boven aan op het moederbord net als bij mij.

De koeler steekt maar amper buiten dat zwarte bevestigings ding uit, hij steekt dusniet buiten het moederbord uit.

Dus volgens mij moet het net kunnen.

Verwijderd

Als je even gaat kijken op de site van Zalman, vind je snel een duidelijke lijst met alle compatibele moederborden. Dit is meestal onafhankelijk van welke case je hebt. Voor de K8N-E Dlx vinden we dan:

http://www.zalman.co.kr/p...754-939-940MBlist_eng.htm

M.a.w. dit moet zeker passen ALS er in een straal van 55mm rond het midden van de CPU core geen dingen hoger dan 39mm zitten, dus moet je eens kijken of je Antec voeding voldoende verwijderd is van de socket.

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 02:04
Ik heb de Zalman CNPS7000-ALCu koeler in combinatie met een Antec Sonata en een MSI 875P Neo FIS2R (socket 478) moederbord. Dit past prima.
Als ik nu de foto van jouw Asus bord vergelijk met de layout van mijn MSI bord, zou jij volgens mij nog meer ruimte moeten hebben.

Gaat volgens mij prima passen.

Verwijderd

Ik heb exact deze configuratie draaiend: het past

Er blijft ongeveer 2cm over tussen de voeding en de zalman-koeler.

• Ivan4you
Hey,thanks guy,s.Ik ga mij morgen eentje aanschaffen.

Verwijderd

Iemand toevallig ook ervaring met een Asus K8V deluxe in de Sonata? Het mobo is compatible, en vermoed ook dat het wel zou moeten kunnen, maar geen betere bevestingen dan uit de praktijk ;)
Pagina: 1