heb nu sinds ong 2 weken last van random crashes, het ene moment draait alles perfect, daarna bevriest het systeem zonder waarschuwing, beeld bevriest, geluid stopt, downloaden stopt. soms gebeurt het als de pc al uren aanstaat, soms na enkele minuten.
ik draai dit systeem een aantal maanden probleemloos, heb ook geen virussen / spyware / adware / andere troep. ik heb niet vlak voor het begin van de problemen dingen veranderd, hardware config is hetzelfde gebleven, geen nieuwe drivers of programma's geinstalleerd. het lijkt ook niet te liggen aan welke programma's ik aan het draaien op het moment, zwaar spel of net na reboot maakt niks uit. er zijn gen hardware conflicten, dxdiag geeft ook geen opmerkelijkheden. alle drivers zijn up-to-date, register is schoon
het enige opmerekelijke is dat de crashes vaker lijken te gebeuren als het koud is, vlak voor het weekend toen het warmer weer was, was m'n pc totaal niet vastgelopen, daarvoor en daarna wel.
mijn config is als volgt:
amd athlon xp 3000 (@2100mhz) 400 mhz fsb
asus a7v600 mobo (laatste bios versie)
2x 512 mb pc3200 ram
2x 120 gb maxtor sata 8mb cache op raid0
windows xp sp1 met alle updates
ati radeon 9800 xt 256 mb
ik draai dit systeem een aantal maanden probleemloos, heb ook geen virussen / spyware / adware / andere troep. ik heb niet vlak voor het begin van de problemen dingen veranderd, hardware config is hetzelfde gebleven, geen nieuwe drivers of programma's geinstalleerd. het lijkt ook niet te liggen aan welke programma's ik aan het draaien op het moment, zwaar spel of net na reboot maakt niks uit. er zijn gen hardware conflicten, dxdiag geeft ook geen opmerkelijkheden. alle drivers zijn up-to-date, register is schoon
het enige opmerekelijke is dat de crashes vaker lijken te gebeuren als het koud is, vlak voor het weekend toen het warmer weer was, was m'n pc totaal niet vastgelopen, daarvoor en daarna wel.
mijn config is als volgt:
amd athlon xp 3000 (@2100mhz) 400 mhz fsb
asus a7v600 mobo (laatste bios versie)
2x 512 mb pc3200 ram
2x 120 gb maxtor sata 8mb cache op raid0
windows xp sp1 met alle updates
ati radeon 9800 xt 256 mb