Nieuw project voor team ->stats+ easy to use client gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 49075

Topicstarter
Hey rundertjes van de DPC }:O

Sinds kort doe ik met mijn subteampje mee aan RC5-72. De kudde is redelijk fanatiek geworden, mede door de statistieken die op de website te zien zijn (ppstats). Tevens is er een discussie ontstaan over het nut van RC5-72 (ik kan ze geen ongelijk geven).

Dusssss ik ben op zoek gegaan naar alternatieven voor een "nobeler" project. Natuurlijk zat gevonden, maar aangezien mijn team uit niet alleen wizzkids bestaat zijn er natuurlijk een aantal eisen die ik moet stellen aan een client. (ik ben overigens zelf ook geen super- wizzkid)

- Gebruiksvriendelijk (makkelijk te installen)
- Niet al te heavy voor het systeem
- Statistieken (a la ppstats) voor het subteam moet mogelijk zijn. (eigen webserver beschikbaar)

Druk aan het testen met clients: D2OL en TSC willen op de een of andere manier niet echt aan de gang op mijn pc, deze vallen dus al af. (install wil niet verder dan uitpakken) Folding@home doet het prima, nu nog stats :? In die richting willen we dus: een nuttig project voor het team. (Seti of Boinc rekenen we daar niet onder)

Kortom, een heel gedoe om alles uit te zoeken maar ook vooral hoe de stats op de website te krijgen. Ik kan wel alles gaan testen/ uitzoeken, maar erg snel werkt dat niet.

Dus wilde ik aan jullie vragen of jullie ideeen hebben/ tips. OGR is natuurlijk een optie, maar ik wil meerdere projecten aan het team voorleggen en de bedoeling is dat we allemaal aan 1 project werken om enigszins vooruitgang boeken.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Je zou natuurlijk eens op SID kunnen kijken, maar eer ik die link gevonden heb heeft er al 10 man gereageerd. Ik hoop dus dat ik niet de eerste reactie heb.
Als je post zo lees valt er al de helft van de projecten af :? Het is niet omdat op jouw pc de client niet wil werken dat anderen je daarin moeten volgen :X.
Je kan natuurlijk ook even rondkijken in elke DPCH en verder klikken naar de desbetreffende faq en stats om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Over UD-Grid kan je in mijn sig een mini-mini-faq vinden die je mss al op weg helpt. Ook kan je tijdens de stampede tsc te vervoegen en nadien verder te beslissen.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 20:14

Tootoo

Folding extremist

Wat een nuttig project is, is iets wat jullie als team kunnen beslissen natuurlijk :)

Wat bedoel je eigenlijk met de stats?

Wil je subteam stats hebben? Want om maar even iets te noemen: bij F@H hebben we dat. Of wil je dat op een eigen servertje hebben, speciaal voor jullie team alleen? Want ik ben bang dat het dan vaak kan neerkomen op wat zelf maken (dit is echter het lastigste niet, gok ik...). Het enige is dat de statspagina van F@H wat langzamer is op het moment, dit vanwege een geheugen probleempje.

Maar ik verwacht wel dat er bij meerdere projecten subteamstats zijn :)

Succes er mee!

Folding@home

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:11

_WgV_

It's a magical world!

Aah jij bent vast de Max die in onze shoutbox heeft gereageerd :D
Je kan voor die stats het beste bij Silk_dude terecht (ik heb ze ook van hem gekregen).

#StopBurningStuff

Topicstarter
Tootoo schreef op 15 september 2004 @ 15:09:
Wat een nuttig project is, is iets wat jullie als team kunnen beslissen natuurlijk :)

Wat bedoel je eigenlijk met de stats?

Wil je subteam stats hebben? Want om maar even iets te noemen: bij F@H hebben we dat. Of wil je dat op een eigen servertje hebben, speciaal voor jullie team alleen? Want ik ben bang dat het dan vaak kan neerkomen op wat zelf maken (dit is echter het lastigste niet, gok ik...). Het enige is dat de statspagina van F@H wat langzamer is op het moment, dit vanwege een geheugen probleempje.

Maar ik verwacht wel dat er bij meerdere projecten subteamstats zijn :)

Succes er mee!
Ja voor de duidelijkheid: het gaat om subteamstats. Ik ben absoluut een mysql/ php n00b en ben er al trots op dat ik die ppstats aan de praat gekregen heb. :)

@ Blue Man: Als het installeren op mijn pc al problemen geeft vwb een client installeren, dan is het vrijwel ondenkbaar het hele team op een ander project te krijgen, aangezien 50% van het team uit niet al te handige computergebruikers bestaat :X Bij die 50% heb ik dan ook zelf de client moeten installeren of instructies gegeven a la: Dan klik je nu met de muis op de "start" knop (rechtsonderaan).

Vandaar dat ook maar enig probleem bij het installeren er mij van weerhoud om deze te gaan gebruiken voor de rest van het team.... Bij de distributed.net client heb ik een eigen installer gemaakt en kon men redelijk uit de voeten.
_WgV_ schreef op 15 september 2004 @ 15:12:
Je kan voor die stats het beste bij Silk_dude terecht (ik heb ze ook van hem gekregen).
Mijn dank is groot! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 49075 op 15-09-2004 15:18 ]

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 18:52
subteamstats voor Folding@home zijn gewoon mogelijk. Moet iedere user een eigen account aanmaken.
voorbeeld:
DPC de rundertjes0maximus
DPC de rundertjes0harry

Subteamnaam is DPC de rundertjes
en de beide leden Maximus en harry doen nu mee en hebben subteamstats.
De oude subteamaccount kun je hernoemen naar DPC de rundertjes0oud
op die manier behou je de punten maar begint iedereen eerlijk met een schone lei en niemand met een voorsprong.

De subteamstats maak je door de toevoeging nul 0 tussen subteamnaam en nickname.
Waarom wil je ppstats oid draaien? Kijk eens bijvoorbeeld naar de Los Alcoholicos subteamstats bij Folding@home en die van de Team_Pastis_51
Succes :)

[ Voor 25% gewijzigd door MarcyDarcy op 15-09-2004 15:26 ]

Anoniem: 47200

_WgV_ schreef op 15 september 2004 @ 15:12:
En bij ons :)

Topicstarter
@MarcyDarcy: Thanks! ik ga eens hobbieen.

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Ik las iets over link naar SID.
Zie mijn signature ;)

Daar staat inderdaad een overzicht van de meeste projecten met daaraan gekoppeld een FAQ. Let wel op dat die FAQ niet meer overal even up to date is, alhoewel dat bijna nooit voor grote problemen zal zorgen. In ieder geval krijg je er een goed idee van.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Topicstarter
Die SID site had ik reeds gevonden ja... En was er achter dat ie niet meer helemaal uptodate was. Daar haal ik ook mijn info vandaan vwb de verschillende projecten (en de DPC FAQ natuurlijk). Waar ik vooral benieuwd naar was is de client en de subteamstats, met name de gebruiksvriendelijkheid van de client. Heb nu even de Folding client draaien, en ik moet zeggen dat deze erg "userfriendly" is. Die subteamstats kan ik met een beetje hulp van die alcoholkoeien en anderen wel oplossen. :)

Anoniem: 41582

Mijn ervaring met easy to use clients:

Distributed Folding

TSC
D2OL

Hint:
Wat jij zegt over niet verder komen dan de installatie; je moet eerst een account aanmaken op de homepage van childhooddiseases.org en dan pas de client installeren omdat je een email adres moet opgeven tijdens de installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 15-09-2004 16:14 ]

Topicstarter
@AMDLover; Op mijn server draait D2OL gewoon.(reggen had ik reeds gedaan) Echter als ik het bestand op mijn pc aanklik, pakt ie m uit, en doet vervolgens niets meer (gaat niet door met installatie). (Blijft wel staan bij lopende processen)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 49075 op 15-09-2004 16:19 ]

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Misschien dat je in dit recente topic ook nog zinvolle info vind die de keuze vergemakkelijkt:
[rml][ Distributed Folding] Einde project nadert; wat nu[/rml]
Mooi lijstje met projecten overzicht: [rml]Jesse in "[ Distributed Folding] Einde project nade..."[/rml]

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

Anoniem: 49075 schreef op 15 september 2004 @ 16:19:
@AMDLover; Op mijn server draait D2OL gewoon.(reggen had ik reeds gedaan) Echter als ik het bestand op mijn pc aanklik, pakt ie m uit, en doet vervolgens niets meer (gaat niet door met installatie). (Blijft wel staan bij lopende processen)
Ja dit had ik ook op de pc van een vriend van me. Heel vaag, maar helaas niets aan te doen. (Ik heb in ieder geval nog niets kunnen vinden...)

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:02
Je zou ook eens kunnen kijken naar DPAD.
Makkelijk te installeren, en naar mijn mening niet te zwaar voor het systeem.
Stats voor subteam zijn er niet voor eigen webservers. (Tenminste niet dat ik weet.)
Maar bv @ dpad.qik.nl is het wel mogelijk om subteamstats te zien.
Ook op de NGS stats site is dit goed te zien. (benk het adres ff van kwijt)

Topicstarter
Wow, wat een hulp, ben dr erg blij mee! /superblufmodus: Hadden jullie dat nu maar nooit gedaan, aangezien we jullie allemaal gaan verslaan /Einde superblufmodus :+

Voorlopig ligt F@H aan kop van de gegadigden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 49075 op 15-09-2004 17:43 . Reden: spellen blijft lastig ]

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 23:33
Gijsh schreef op 15 september 2004 @ 17:07:
Je zou ook eens kunnen kijken naar DPAD.
Makkelijk te installeren, en naar mijn mening niet te zwaar voor het systeem.
Stats voor subteam zijn er niet voor eigen webservers. (Tenminste niet dat ik weet.)
Maar bv @ dpad.qik.nl is het wel mogelijk om subteamstats te zien.
Ook op de NGS stats site is dit goed te zien. (benk het adres ff van kwijt)
adres is: http://alliedcomputers.ath.cx/dpad/

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Anoniem: 49075 schreef op 15 september 2004 @ 17:43:
Wow, wat een hulp, ben dr erg blij mee! /superblufmodus: Hadden jullie dat nu maar nooit gedaan, aangezien we jullie allemaal gaan verslaan /Einde superblufmodus :+

Voorlopig ligt F@H aan kop van de gegadigden.
Stats site van Folding@home krijgt elke 6 of 3 uur update, moet weer eens checken wat het momenteel is.
Het is mij gelukt om er iets van uurstats voor te bakken. Van heel DPC werkt het nog niet maar per subteam gaat het al prima.
Subteams doe ik op aanvraag en als je je eigen voorkeur qua kleurencombinaties or whatever wilt is dat ook wel te regelen.

Folding@home client zelf is idd vrij gebruiksvriendelijk. Updates gaan bijv automatisch en worden vooraf door kleine 100 beta-testers (including me) uitvoerig getest.

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
FaD is vrij zuinig voor je systeem, zo'n 12 MB geheugen en 7 à 8 MB hd-ruimte.
Installatie is niet moeilijk.
Aan subteamstats wordt gewerkt :)

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 19:15
ColdRain schreef op 15 september 2004 @ 19:04:
FaD is vrij zuinig voor je systeem, zo'n 12 MB geheugen en 7 à 8 MB hd-ruimte.
Installatie is niet moeilijk.
Aan subteamstats wordt gewerkt :)
En een leuk detail is dat het project nog niet zo groot is bij DPC, dus je kunt vrij snel meedraaien in de top van DPC, en je pc'tje maakt echt het verschil :)

Topicstarter
Tsja, FaD heeft nog geen stats... En mijn team is erg veeleisend :O Ff serieus: ik merk dat stats een hele grote boost geven aan het team (bijvoorbeeld mijn vriendin, die dit allemaal erg grote onzin vindt, maar ondertussen haar PC wel de hele dag aan laat staan alleen voor de statistieken :D ). Voorlopig dus F@H en natuurlijk OGR, want daar kan ik de stats zo overzetten van RC5, met dezelfde client.
Pagina: 1