Toon posts:

Sapphire Ati Radeon 9500 PRO gaat supertraag, HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb gisteren via de post een Sapphire Ati Radeon 9500 Pro binnengekregen en ben natuurlijk direct aan het installeren gegaan. Mijn systeem is een

pentium 4 1,5 ghz op een intel 478 socket (SDRAM only)
oude videokaart was een geforce 2 mx 100/200
256 mb sdram

Ik heb de nieuwste direct x 9c, ik heb windows service pack 1 erop staan, en ik heb nog een programmaatje dat verplicht was om de nieuwste cataclyst 4.9 te kunnen gebruiken! Tevens heb ik detonator destroyer gebruikt!

Maar nu loopt mijn computer 3x zo traag als voorheen en alles schokt? Heeft iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? of hier een oplossing voor is?

Ik heb al met veel verschillende zoekopties door het forum gezocht, maar niet een goed antwoord gevonden!

kan iemand me aub helpen??

Verwijderd

Mmmm het zou kunnen zijn doordat je van nvidia naar ati bent gegaan, je windows niet goed meer werkt. Zou windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Ik sluit me aan bij japje, ik kreeg ontegenzeggelijke problemen bij de overgang van mijn Geforce MX 400 naar ATi radeon 9600 xt zoals spontane reboots enz.

Helemaal opnieuw installeren, .... toen waren bij mij alle problemen voorbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 14:45 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 19:26
misschien chipset drivers van je moederbord?
Sowiso alle drivers geinstalleerd?
Ik heb namelijk zelf al eens gehad dat ik geen goede chipset driver had geinstalleerd, waarbij m'n geforce2 mx het prima deed, alleen m'n ati dus niet. Het zal wel niet als het niet alleen tijdens spellen is, maar het valt te proberen toch? :D

[ Voor 19% gewijzigd door Pkunk op 15-09-2004 14:48 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

enne, wat bedoel jemet errug langzaam ?? Heb je toevallig wat 3dmarks liggen ofzow ??? Kijk dat alles (bijv Doom3) opeens supervloeiend gaat draaien zal wel niet, daar is he systeem veels te gelimiteerd voor...

Verwijderd

Topicstarter
Erg langzaam is echt een minuut of 3 wachten op opstarten spel! MAAR, het is gefixed! ik heb windows opnieuw geinstalled, en hij draait werkelijk als een zonnetje! thnxx!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:44:
Ik sluit me aan bij japje, ik kreeg ontegenzeggelijke problemen bij de overgang van mijn Geforce MX 400 naar ATi radeon 9600 xt zoals spontane reboots enz.

Helemaal opnieuw installeren, .... toen waren bij mij alle problemen voorbij.
wat doe ik goed wat iedereen fout doet ??

9700pro --> GF4 MX440 --> TNT2 --> GF4 MX440 --> 9600XT --> GF4 MX440

alleen ff drivert uninstallen (soms niet gedaan) en me win werkt nog steeds als een zonnetje :D

verwacht ook geen problemen als ik weer een 9600XT of een 2dehands 9800pro dr inzet strax :D

De wijzen komen uit het Oosten!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ja inderdaad, ik heb daar ook nooit problemen mee gehad, je uninstalled je Forceware drivers, zet je pc uit, haalt je GeForce eruit, steekt je Radeon erin en start terug op. Dan installeer je de Catalysts en 't is in orde... Althans zo werkt het bij mij altijd.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Waarom zou je je 9700p wegdoen voor een MX440 :? :? :?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:35

DaWaN

'r you wicked ??

Pakjebakmeel schreef op 16 september 2004 @ 18:40:
Waarom zou je je 9700p wegdoen voor een MX440 :? :? :?
Geld ;)

Maar ontopic: Ik ben ook een keer van een Ti4200 naar een Radeon 9800SE@PRO gegaan zonder driver uninstal en dat ging ook gewoon goed :D

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik ben ook onder Win XP pro zonder problemen van een Geforce4 Ti 4200 naar een ATi 9600 XT overgegaan zonder re-install of gebruik van detonator-destroyer ofso.
Pagina: 1