[Outlook] Aparte Inbox voor emailaccounts

Pagina: 1
Acties:

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 19:53
Sinds een paar dagen heb ik een extra emailadres van school. Nu kun je die via webmail gebruiken, maar ook via pop, wat natuurlijk veel handiger leest/antwoord dan via webmail. Daarom wou ik deze account naast mijn andere emailaccount van m'n provider in Outlook 2002 gebruiken.

Zo gezegd zo gedaan :)
Emailaccounts, nieuwe emailaccount, mooi ingesteld. Maar het probleem was dat alle mail dan in 1 inbox kwam en dat was de bedoeling niet.

Dus wou ik deze constructie krijgen in de mappenlijst van Outlook :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/outlook.JPG

Na wat zoeken kwam ik erachter dat ik een extra gegevensbestand kon aanmaken, zo kon ik 2 keer alle office mappen onder elkaar krijgen. Klonk net als wat ik wou. Snel aangemaakt dus, met onderstaande als gevolg:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/outlook2.JPG

1 probleem nu echter, bij e-mailaccounts kun je wel instellen welk gegevensbestand je wil gebruiken, maar het probleem is dat hij dan beide accounts op dit gegevensbestand instelt, wat natuurlijk niet de bedoeling is aangezien alle mail dan nog steeds in 1 Inbox komt.

Dus om lang verhaal kort te maken: Hoe kan ik de mail van de ene server in de ene inbox laten toekomen, en de andere in de andere? :?

Werken met regels is ook een oplossing, maar ik zie het liever zo, kun je ook makkelijker mail versturen met andere account (ivm met postvak uit en verzonden emails)

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 14:53

Xe0n

^ Me

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een oplossing hiervoor

...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Het is niet echt een oplossing, meer een workaround, maar je kunt regels instellen die je mail die naar een bepaalde account zijn verstuurd, automatisch in een apart mapje laten dumpen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ik heb helaas geen oplossing voor je, ben onlangs zelf ook bezig geweest met een extra gegevensbestand, maar dit is geen werkbare oplossing.

Ik hou dit topic zeker in de gaten.

And The Only One

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 19:53
Na nog wat verder zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat het gewoon weg NIET kan met Outlook :) . Omdat ik zo tevreden ben over Mozilla heb ik Thunderbird geinstalled, en met deze mailclient kan ik gewoon 3 mail accounts onder verschillende servers instellen, en die krijgen ook mooi hun eigen inbox :)

Mijn raad: vergeet Outlook, install Thunderbird ;)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:59
Ik weet niet zeker of het kan in Outlook, je kunt daarin wel werken met meerdere identiteiten, waarbij elke identiteit zijn eigen inbox, uitbox en adressenboek heeft. Je ziet maar één identiteit tegelijk in beeld, dus als je je andere account wilt zien moet je eerst switchen naar je andere identiteit.

In Mozilla Thunderbird kan het wel, in hetzelfde scherm meerdere inboxen van meerdere accounts. Je kunt dan zelfs een adresboek delen, dacht ik.

Je kunt Thunderbird hier downloaden.

[edit] net te lang bezig geweest met dat adres opzoeken...

[ Voor 6% gewijzigd door migchiell op 18-09-2004 23:32 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:58
maak eerst een mapje aan voor een bepaald email adres

daarna ga je naar tools > message rules > mail

New.. > Where to line contains people > klik op contains people en voeg het e-mail adres in

Move it to the specified folder > klik op specified en selecteer mapje

paar keer op oke en nu worden je e-mail netjes in het mapje geplaatst het is wel in outlook expres gedaan dus kan in outlook iets anders zijn.

Verwijderd

Kun je voor het schoolaccount i.p.v. pop niet imappen gebruiken? Veel e-mail servers ondersteunen dit wel.

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08 09:50
Ik gebruik al jaren berichtregels om dit te doen. Gewoon de volgende bericht regels invoeren; "als het bericht aan mailacount1 bevat verplaatsen naar map mailacount1"
en de volgende regel; "als het bericht aan mailaccount2 bevat verplaatsen naar map mailacount2" Je vind deze opties onder extra.
Pagina: 1