[nview] nvidea FX 5200 | Geen correcte dual screen

Pagina: 1
Acties:

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een nvidia FX 5200 128mb videokaart en heb hierop 2 monitoren aangesloten (2x e-yama 17' TFT)

Echter kan ik alle instellingen gewoon correct veranderen maar windows lijkt beide monitoren als primairy te zien. Ik zie dus 2 keer hetzelfde maar kan wel dingen naar het andere scherm slepen maar de 2e monitor laat nog steeds het zelfde zien als op mijn eerste schermpje.

Om alles iets duidelijker te maken heb ik een clickable screenshot gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://www.sensson.nl/roy/no_dual_screen.jpg

1 zie ik dus 2 keer en 2 zie ik niet, de instellingen staat op de screen shot op horizontal span ... maar op dual view doen ze het zelfde.

ps: heb al gezocht via google, got search en in de FAQ :)

[ Voor 6% gewijzigd door Royal op 17-09-2004 11:57 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Installeer eerst eens de nieuwste drivers van www.nvidia.com

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Lijkt me gewoon een driver issue, want het is voor zover ik weet niet mogelijk om twee monitoren tegelijk op primairy te krijgen, hoogstens kan het tweede scherm een kloon zijn van het eerste, maar dat is hier blijkbaar niet het geval.

misschien gewoon ff de laatste forceware van de nvidia site trekken en installen?

• Royal
  • Niet online
De laatste drivers zijn al geinstaleerd nog steeds met dezelfde problemen. Ik zie dus op beide schermen het zelfde als op plaatje 1 ... maar als ik horizontal span of dual view kies dan kan ik wel naar 2 maar dan zie ik dat gewoon niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Royal op 16-09-2004 08:57 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

je bent de 99999999999999999999999999999ste tweaker die NVIDEA zegt inplaats van NVIDIA ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Royal
  • Niet online
Haha, ach na een hele dag kloten met dat ding boeit het me niet hoe die precies heet ;)

Maar ik ben er nog niet uit :(

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
er is toch een knop bureaublad uitbreiden naar 2de monitor ofzo??

• Royal
  • Niet online
Ja maar dan krijg ik alsnog 2 keer hetzelfde beeld .. wel groot maar op beide schermen hetzelfde

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer ultramon eens

• Royal
  • Niet online
Ookal gedaan ... ik vraag nu telkens af zou het kunnen dat de videokaart mss niet dual-head support ?

* Royal heeft geen boekje erbij :(

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
bij het dropdown menu'tje heb je meerdere opties. Probeer eens "Dual View" (ik weet niet zeker of het zo heette, iets in die trant)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

vingerfrits schreef op 16 september 2004 @ 17:17:
je bent de 99999999999999999999999999999ste tweaker die NVIDEA zegt inplaats van NVIDIA ;)
ja echt dom,
gelukkig heb ik een ati radion

• Royal
  • Niet online
Thuis heb ik ook een ati daar werkt alles perfect.

Dual view heb ik ookal geprobeerd, maar dat zeg ik ook in de eerste post dacht ik.

Verwijderd

Ik heb al heel wat uurtjes gegoogled en de search op GOT bezocht. Echter helaas tot op heden nog steeds zonder resultaat. Daarom leek het mij de moeite waard om mijn probleem eens te posten. Het is ongeveer hetzelfde als Royal hierboven beschrijft, vandaar dat ik het in deze topic post.

Ik heb net twee nieuwe 19 inch TFT schermen gekocht.

Ik had voorheen een Gforce3 Ti200, deze heb ik nu vervangen door een Gforce FX 5200 128 MB met als doel een dual screen configuratie. Ik heb één scherm op de analoge aansluiting gekoppeld en één scherm op de DVI uitgang middels een koppelstukje. Uiteraard de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd.

Werkt allemaal perfect alleen windows blijft beide schermen als 1 scherm zien. Bij herkennen komt er dus op beide schermen een 1 in beeld. Ik heb hieronder zelf een plaatje gemaakt hoe dit er op mijn twee schermen uitziet: (dus geen screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3top40.net/weergaveopscherm.jpg

Het vage is dat ik wel kan uitbrieden naar naar een tweede scherm en als ik dan een screenshot maak is er ook een tweede scherm. (zoals hieronder) Helaas blijven de beide schermen die op de videokaart aangesloten staan het primaire beeld weergeven :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3top40.net/screenshot.jpg

Bijkomend vaag feit is dat in apparaatbeheer m'n twee TFT schermen worden herkend maar óók twee standaard beeldschermen. De standaard beeldschermen heb ik uiteraard al proberen te verwijderen maar keren steeds terug. Hieronder een screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3top40.net/apparaatbeheer.jpg

Ik heb heel veel dingen geprobeerd maar niets heeft tot nu toe het probleem verholpen. Ik hoop echt dat er een tweaker is met een goeie suggestie die mij richting een oplossing kan wijzen _/-\o_

Bedankt!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-08 17:41
bij mij werkt dual view nu goed op een fx5200
Instellingen eerst op Kloon gezet en dat werkt meteen.
Toen DUAL view werkte pas na rebooten.

Dan met de muis op display properties het schermpje met de 2 aanklikken en dan het vinkje Extend my Windows desktop... aanzetten. apply klikken

Vervolgens de muis bewegen naar de kant waar monitor 2 in windows staat. De muis moet nu op dat beeldscherm terecht komen (default naar rechts bewegen)
Pagina: 1