Hallo lui 
Ik ben voor mijn werk bezig met een website waarin ze voor iedere werkgever (die ze overigens zelf invoegen in de mysql Dbase) aan kunnen geven of er uren voor een week zijn ingevoerd dmv een vakje aanklikken.
De huidige 'status' wordt uit de mysql database gelezen dmv een php script die een array vult (zie onder) om daarna met een ander php scriptje een table te bouwen vanuit deze array.
Array bouwen:
Table bouwen:
De site zelf:
http://dev.drake.nl/Projects/Urencontrole/
Bij een klik wordt een javascriptje geactiveert die kijkt of de this.style.background gelijk is aan blauw, zo niet dan maakt ie hem blauw, zo wel dan maakt ie hem wit (of als de change4thColor wordt aangeroepen oranje, omdat ieder 4e veld oranje is ivm 4 wekelijkse uitbetaling)
Nu kom ik dus bij het probleem dat ik graag de veranderingen terug wil sturen naar mijn dbase.. dus als iets blauw is dat het in de dbase een 1 wordt, als iets niet blauw is een 0.
Ik zat zelf te denken aan een array te maken dmv javascript en die daarna naar php te 'sturen' om daarna php hem terug te laten schrijven.. maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou kunnen doen..
Hopelijk heeft iemand suggesties
Ik ben voor mijn werk bezig met een website waarin ze voor iedere werkgever (die ze overigens zelf invoegen in de mysql Dbase) aan kunnen geven of er uren voor een week zijn ingevoerd dmv een vakje aanklikken.
De huidige 'status' wordt uit de mysql database gelezen dmv een php script die een array vult (zie onder) om daarna met een ander php scriptje een table te bouwen vanuit deze array.
Array bouwen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| //lees gegevens uit de database en bouw daarmee een array vol
//[n][0] = werkgever(0)/werknemer(1)
//[n][1] = id
//[n][2] = string naam
//[n][3 .. 55 (?)] = niet ingevuld(0)/ingevuld(1)
$jaar = date(Y);
$count = 0;
$wgresult = mysql_query("SELECT * FROM uren_werkgevers WHERE jaar = " . $jaar . " ORDER BY `naam`");
while ($werkgever = mysql_fetch_assoc($wgresult)) {
//vul een deel van nieuwe array, daarna gooi alle werknemers die hieronder hangen er ook echt onder.
$array[$count][0] = '0';
$array[$count][1] = $werkgever["id"];
$array[$count][2] = $werkgever["naam"];
for ($i = 0; $i < 52; $i++) {
//array om de ingevulde weken uit te lezen
$array[$count][$i+3] = $werkgever[$i+1];
}
$count++;
$wnresult = mysql_query("SELECT * FROM uren_werknemers WHERE jaar = " . $jaar . " AND gekoppelt_aan = " . $werkgever["id"] . " ORDER BY `naam`");
while ($werknemer = mysql_fetch_assoc($wnresult)) {
//zet alle werknemers die bij deze werkgever horen eronder
$array[$count][0] = '1';
$array[$count][1] = $werknemer["id"];
$array[$count][2] = $werknemer["naam"];
for ($i = 0; $i < 52; $i++) {
//array om de ingevulde weken uit te lezen
$array[$count][$i+3] = $werknemer[$i+1];
}
$count++;
}
} |
Table bouwen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| $row = 0;
$col = 0;
while ($row < count($array)) {
$count = 1;
?>
<tr bordercolor="#666666">
<td <?php if ($array[$row][0] == 1) { echo "style=\"background: #ababab;\""; } ?>><?php echo $array[$row][2]; ?></td>
<?php
while ($count <= 52) {
if (($count / 4) - round(($count / 4),0) != 0) {
?>
<td height="14" align="center" bordercolor="#0066CC" <?php if ($array[$row][$count+2] == 1) { echo "style=\"background: #0380b7;\""; } ?> onClick="changeColor(this)"><span class="style1"> </span></td>
<?php
}
else {
?>
<td height="14" align="center" bordercolor="#cc6600" <?php if ($array[$row][$count+2] == 1) { echo "style=\"background: #0380b7;\""; } else { echo "style=\"background: #cc6600;\""; } ?> onClick="change4thColor(this)"><span class="style1"> </span></td>
<?php
}
$count++;
}
?></tr><?php
$row++;
} |
De site zelf:
http://dev.drake.nl/Projects/Urencontrole/
Bij een klik wordt een javascriptje geactiveert die kijkt of de this.style.background gelijk is aan blauw, zo niet dan maakt ie hem blauw, zo wel dan maakt ie hem wit (of als de change4thColor wordt aangeroepen oranje, omdat ieder 4e veld oranje is ivm 4 wekelijkse uitbetaling)
Nu kom ik dus bij het probleem dat ik graag de veranderingen terug wil sturen naar mijn dbase.. dus als iets blauw is dat het in de dbase een 1 wordt, als iets niet blauw is een 0.
Ik zat zelf te denken aan een array te maken dmv javascript en die daarna naar php te 'sturen' om daarna php hem terug te laten schrijven.. maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou kunnen doen..
Hopelijk heeft iemand suggesties
[ Voor 21% gewijzigd door Drak0z op 15-09-2004 13:48 ]