Toon posts:

[Access] Bestand importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een collega op 't werk moet een bestand van 2.3 Gbytes importeren als tabel in Access 2002. Wanneer hij de file selecteert in de wizard, zegt Access dat er geen data in de file zit.

Heeft iemand al een soortelijk probleem gehad en hoe valt dat op te lossen ?
Ik dacht eerst aan het splitten van de file maar er is geen tool hier die dat kan trekken.

Alle raad is welkom ^^

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

over wat voor een bestand hebben we het?

db? excel?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

je zult toch ff iets meer info moeten geven. Waaruit wil je de gegevens importeren (is het ASCII, Excel....?).
Verder doet de Access wizard het in het algemeen prima. Je moet natuurlijk wel de juiste zaken aangeven, als: heb je een header row, naamgeving en type van je velden etc....
wat betreft de limieten van Access heb ik geen idee, al lijkt 2.3 GB me wel groot :?

Verwijderd

Topicstarter
Oei... totaal vergeten.
Het gaat om een doodnormale Ascii file en er staan headers in. de file is delimited.
Er zouden ongeveer 2.300.000 records in steken.

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

http://www.fuckinggoogleit.com :P

Maar om je toch even een handje te helpen:
http://www.google.nl/sear...ss&btnG=Google+zoeken&lr=

Wat leidt tot:
http://www.experts-exchan...MS_Access/Q_21006818.html

Waarin oa staat dat:
Acces has unlimited number of rows, the max file size is 1GB for a97, or 2GB for access 2000/2002- you may not have reached your max row amount, but at 7m rows, the maximum filesize for your database

Oftewel. Opsplitsen die boel. Ik hoop je zo voldoende geholpen te hebben? Kijk eens of je de helft kan importeren. Dan compressen en dan de rest. Misschien dat dat werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door LordAlderaan op 15-09-2004 14:59 ]

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is duidelijk :p
Idd, google...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:29

Boss

+1 Overgewaardeerd

Toch denk ik dat het hier om een ander probleem gaat. Haal met een text editor eens een stuk of 100 regels uit het bestand en zet die in een nieuw bestand. Probeer dat te importeren. Dat zou dan dus wel moeten werken?

Werkt dat ook niet, dan is het bestand niet helemaal goed in te lezen door Access. Dan kan je evt met search en replace het bestand zo aanpassen dat het een normale csv wordt?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
M'n collega heeft een oplossing gevonden. Eén of ander tooltje dat de file split.
Hij moet wel nog manueel een verbroken record terug opbouwen, maar dat neemt ie erbij.
Pagina: 1