Toon posts:

chello naar adsl ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hoop geleze door te zoeken op got, maar echte duidelijk heid over mijn vraag krijg ik inet omadt bij veel topics er ondertussen al een hele tijd over heen is gegaan.

de vraag(en) :
ik heb momenteel chello en haal heel af en toe de 300kb/s.. en betaal 49.95 de maand.

is het niet verstandig om een andere rovider te nemen ?
aangezien die voor t zelvde meestal meer bieden ?

vraag 2 : bij chello zeggen dat je 2560kb/s down hebt bij classic (download snelheid 2560 Kbps ) en ik heb classic, maar haal de 300kb/s maar af en toe

maar gezegd word is dat bij adsl je de 2560kb/s ook haalt als ze zeggen dat je dat moet kunnen halen (meschien niet helemaal, maar in verhouding met chello wel) klopt dat ?

dus :

- is het slim om van chello naar adsl te gaan ?

- haalt adsl ook echt wat ze zeggen ? (bij chello dus duidelijk niet)

alvast bedankt!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Je haalt prima snelheden zo te zien.

2560kilobit = rond de 320kilobyte, dus dat zit wel goed.

Neem je een ADSL 8Mbit abbo, dan haal je ong. snelheden van rond de 800-850kilobyte/s (download) , afhankelijk van de afstand tot de ADSL centrale.

Je haalt duidelijk wat dingen door elkaar :)

Een leuke ADSL provider kost ook wat, maar ik zou eerder ADSL nemen dan Chello.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 15-09-2004 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 15 september 2004 @ 13:32:
Je haalt prima snelheden zo te zien.

2560kilobit = rond de 320kilobyte, dus dat zit wel goed.

Neem je een ADSL 8Mbit abbo, dan haal je ong. snelheden van rond de 800-850kilobyte/s , afhankelijk van de afstand tot de ADSL centrale.

Je haalt duidelijk wat dingen door elkaar :)

Een leuke ADSL provider kost ook wat, maar ik zou eerder ADSL nemen dan Chello.
kbit en kbyte :D
gedeeld door 8 toch ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:34:
[...]

kbit en kbyte :D
gedeeld door 8 toch ?
Ok dan, ik dacht dat je het verkeerd begreep.

Ik ben weg van dit topic :)

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

welke providers heb je zelf al gevonden? welke komen voor jou in aanmerking, wat is de prijs en welke snelheid krijg je? Volgens mij zijn de prijs/snelheid verhoudingen van Chello Classic nog niet zo slecht.

Nederlander in België

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Ik zelf zit bij DutchWeb Services en ben zeer tevreden met ze. De storingen die ik heb gehad zijn niet hoger als toen ik bij xs4all zat, dus betrouwbaar voor prive gebruik.
Ik betaal voor een 8Mbit aansluiting 52,50 euro inclusief BTW het is iets duurder dan Chello maar wel een stuk sneller. Me ping ligt met speedtest op 14Ms ik download gemiddeld rond de 650KBps en de 850KBps (afhankelijk waar vandaan). Usenetserver bijvoorbeeld haal ik rond de 850KBps.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Hehe, ja 2560 kbps = 320 kBps, dus die 300 die je haalt is netjes; met chello haal je dus wel de snelheid die ze beloven. Als jij een provider kunt vinden die 2,5 MB/s kan leveren voor 49,95 ben ik erg geinteresseerd. :)

Heb je de topics over de volgende chello-snelheidsverhoging ook gezien trouwens? Als 't goed is gaat de snelheid binnenkort weer omhoog.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Bergen schreef op 15 september 2004 @ 19:35:
... gaat de snelheid binnenkort weer omhoog.
_/-\o_

Nederlander in België

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Bergen schreef op 15 september 2004 @ 19:35:
Hehe, ja 2560 kbps = 320 kBps, dus die 300 die je haalt is netjes; met chello haal je dus wel de snelheid die ze beloven. Als jij een provider kunt vinden die 2,5 MB/s kan leveren voor 49,95 ben ik erg geinteresseerd. :)

Heb je de topics over de volgende chello-snelheidsverhoging ook gezien trouwens? Als 't goed is gaat de snelheid binnenkort weer omhoog.
8 MB/s bij DWS in me post hier boven voor 52,50 euro inclusief BTW.
Ik zal er een speedtest bij doen dan weet je gelijk over welke snelheid we praten zonder dat KB, Kb, kB door elkaar gaan.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Sep 16 2004 om 10:06:26 UTC+0200)

Download : 794.5 KByte/sec
Upload : 74.7 KByte/sec
Connection : 1865.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

In deze test ben ik wel beig geweest met up en downloaden dus dit is niet het maximale snelheid. Upload is rond de 85 KByte/sec maar me modem kan niet hoger als dat.

Zoals je ziet kan DWS 8Mbit leveren voor 52,50 euro dus wel iets beter dan Chello

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Jah 8 Mb, niet MB.
Pagina: 1