Toon posts:

[ADSL] Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er hier meerdere topics zijn, maar ik heb er meerdere gelezen en nog geen oplossing.......

Ik wil dus Remote Desktop draaien en vanaf mijn werk inloggen op mijn PC thuis.
Nu kan ik thuis via een andere PC via het interne IP-adres (192.168.1.104) inloggen maar niet via het externe IP-adres. Dit werkt ook niet vanaf mijn werkplek op het werk.

De Remote Desktop (PC) is dus goed ingesteld, dus moet het probleem dus in de router of modem zitten.

Hardware:
Speedtouch 510 R4.2 Modem (1 poort)
Linksys WRT54G (Wireless) Router/Accespoint

Instellingen die ik gedaan heb:
- op de Linksys Router poort 3389 geforward staan naar de PC (192.168.1.104)
- op de modem het NAT server adres (192.168.1.1) van de linksys router opgegeven zodat al het binnenkomende verkeer naar de Linksys Router gaat.

Nu heb ik nog iets gelezen over nieuwe software (ADSL_pptp.ini) voor het modem zodat hij geen NAT meer gebruikt, maar hier heb ik ook negatieve dingen over gelezen dus houd ik dat liever als laatste oplossing.

Maar zie ik nu niet gewoon iets over het hoofd? Is er geen instelling die ik vergeet?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien staat je werk geen verkeer over poort 3389 toe?

Zet RDP eens op bv poort 80, hoe dat moet vind je hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;306759

[ Voor 54% gewijzigd door ajhaverkamp op 15-09-2004 13:11 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Jawel want hier gebruik ik ook Terminal Service om op een andere vestiging van ons bedrijf in te loggen. Tevens kan ik dus ook niet thuis met een andere PC op het externe IP-adres inloggen.

Ik heb al nagekeken in de Windows Firewall staat netjes poort 3389 open.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 13:13 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je kunt thuis niet op je externe adres connecten... dat is logisch. Als je in je huis zit, kun je niet door je eigen ramen naar binnen kijken.

This footer is intentionally left blank

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm welke linksys heb je?

Ik heb het zelf ook gedraait en dat was geen probleem.
je linksys kan het beste gewoon als dhcp functioneren dan hoef je alleen die poort open te zetten naar je interne pc en gaan met die banaan :)
heb t nu op een draytek 2104p met poort 3389 geforward naar intern ip. je moet dus wel connecten vanaf de buitenkant naar je externe ip.
wat al gezegt was, van binnen naar je externe ip connecten gaat niet. je kan binnen gewoon op je interne op connecten.

[ Voor 15% gewijzigd door Hubert op 15-09-2004 13:20 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:06:
Ik weet dat er hier meerdere topics zijn, maar ik heb er meerdere gelezen en nog geen oplossing.......

Nu heb ik nog iets gelezen over nieuwe software (ADSL_pptp.ini) voor het modem zodat hij geen NAT meer gebruikt, maar hier heb ik ook negatieve dingen over gelezen dus houd ik dat liever als laatste oplossing.

Maar zie ik nu niet gewoon iets over het hoofd? Is er geen instelling die ik vergeet?
Hoe wil je forwarden zonder een NAT service? gewoon rechtsreeks aan je modem hangen met alle ports open?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij werkt het gewoon niet (dus ook niet vanaf mijn werkplek) omdat ik nu 2 routers gebruik, in het speedtouch modem zit ook een router.

Ik heb deze dus al het externe binnenkomende verkeer op het modem doorgelust staan naar het Ip-adres van de Linksys Router zodat deze de poort-forwarding doet maar het werkt nog steeds niet.

Heb ik iets verkeerd ingesteld, ben ik iets vergeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 13:29 ]

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Redbull, je kan het modem gewoon het beste in bridgemode laten werken en je linksys als router met dhcp waarvoor die normaal bedoelt is. dan zal je geen probleem meer hebben.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:27:
Volgens mij werkt het gewoon niet (dus ook niet vanaf mijn werkplek) omdat ik nu 2 routers gebruik, in het speedtouch modem zit ook een router.

Ik heb deze dus al het externe binnenkomende verkeer op het modem doorgelust staan naar het Ip-adres van de Linksys Router zodat deze de poort-forwarding doet maar het werkt nog steeds niet.

Heb ik iets verkeerd ingesteld, ben ik iets vergeten?
Port instellingen op je modem staan ook correct ingesteld?

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

:X :X Ik hou er niet van om die poorten open te zetten...

Ikzelf tunnel over SSH >> SSH thuis aan op de zaak SSH-en naar huis en in secureCRT tunneling aanzetten (bijv. poort 1234) en dan via remote desktop connecten naar 127.0.0.1:1234 (of 127.0.0.2:1234) et voila.... een stuk veiliger...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het best dat iemand betere/veiligere manieren heeft om Remote Desktop in te stellen, maar vertel dan even duidelijk hoe/waar ik dit allemaal in moet stellen.

Ik ben tot nu toe alleen met port forwarding bezig geweest, ik zou niet weten hoe ik het anders aan moet pakken.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

ajhaverkamp schreef op 15 september 2004 @ 13:09:
Misschien staat je werk geen verkeer over poort 3389 toe?

Zet RDP eens op bv poort 80, hoe dat moet vind je hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;306759
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:12:
Jawel want hier gebruik ik ook Terminal Service om op een andere vestiging van ons bedrijf in te loggen. Tevens kan ik dus ook niet thuis met een andere PC op het externe IP-adres inloggen.
Het feit dat je over je bedrijfsnetwerk naar een andere vestiging kan connecten met TS, wil niet zeggen dat dat ook naar buiten toe kan. Onze vestigingen liggen nl. mbv VPN tunnels aan elkaar waar elk verkeer over mogelijk is. Naar het internet toe is zo goed als geen verkeer mogelijk.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:51:
Ik vind het best dat iemand betere/veiligere manieren heeft om Remote Desktop in te stellen, maar vertel dan even duidelijk hoe/waar ik dit allemaal in moet stellen.

Ik ben tot nu toe alleen met port forwarding bezig geweest, ik zou niet weten hoe ik het anders aan moet pakken.
heb je me laatste opmerking gelezen?

modem in bridge mode zetten. en router het externe ip laten ontvangen.
die 2 routers die je nu hebt zijn gewoon het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu vanavond wat anders proberen:

Een Statisch IP-adres voor de WAN op de Linksys Router instellen en het modem hierna doorlussen.

Linksys Router onder WAN:
IP -adres 10.0.0.150 (standaard adres)
Subnet Mask 255.255.255.0
DNS 10.0.0.138
Gateway 10.0.0.138

Speedtouch modem:
Onder NAPT het interne server adres op 10.0.0.150

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Ik weet niet wat voor internet je hebt, maar Linksys WRT54g via PPTP door Speedtouch (dus modem only) richting KPN ADSL werkt niet goed (waarschijnlijk zijn dat de "negatieve dingen" die RedBull heeft gelezen). Toevallig gisteravond zelf tegenaan gelopen.

Een beter werkende oplossing zonder NAT op de alcatel en zonder PPTP op de linksys schijnt DHCP/SIP-spoofing te zijn. Hier staat beschreven hoe dit in te stellen. Komt erop neer dat de Speedtouch (home@pro of de nieuwere 510) de verbinding opzet maar geen NAT uitvoert. Het externe IP wordt via DHCP aan de 1e DHCP-client gegeven en dat wordt dan je WRT54g (met default config, dus internet via DHCP).

Er wordt via deze methode slechts 1 maal geNAT en dus zou je probleemloos je portmap voor remote desktop op de Linksys moeten kunnen instellen.

Bovenstaande is wat ik gisteravond heb gegoogled, maar moet het nog wel implementeren, dus als iemand het zo heeft draaien hoor ik graag de bevestiging!

[ Voor 6% gewijzigd door nOLoGIc op 15-09-2004 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat spoofing ook eens proberen, eindelijk een duidelijke uitleg over spoofing!

Bedankt!

Jullie horen het morgen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:39:
Ik ga nu vanavond wat anders proberen:

Een Statisch IP-adres voor de WAN op de Linksys Router instellen en het modem hierna doorlussen.

Linksys Router onder WAN:
IP -adres 10.0.0.150 (standaard adres)
Subnet Mask 255.255.255.0
DNS 10.0.0.138
Gateway 10.0.0.138

Speedtouch modem:
Onder NAPT het interne server adres op 10.0.0.150
Het Werkt! :9~

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
je moet niet je 3389 poort openzetten. zo kan iedereen rechtstreeks op je server terecht komen. beter is om een vpn op te zetten met je systeem thuis en daarover met rdp je systeem overnemen. dit is veel veiliger en heel makkelijk op te zetten als je XP als OS gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
MMAN schreef op 16 september 2004 @ 13:12:
je moet niet je 3389 poort openzetten. zo kan iedereen rechtstreeks op je server terecht komen. beter is om een vpn op te zetten met je systeem thuis en daarover met rdp je systeem overnemen. dit is veel veiliger en heel makkelijk op te zetten als je XP als OS gebruikt.
Ik zal eens kijken of dit mogelijk is aangezien ik hier op het werk geen admin rechten heb.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
MMAN schreef op 16 september 2004 @ 13:12:
Of je specificeert bij je portmap het IP-adres van je werk als enig toegestane source. Ik weet alleen niet of dat kan op de Linksys (in smoothwall iig wel).
Pagina: 1