Toon posts:

[.NET] connection naar AS/400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf een pc moet ik connectie zoeken met de DB/400 op de AS/400.
Dit met de programmeertaal c#. Op de AS/400 draait het ERP programma Maphics.

Hier heb ik de volgende vragen over:
1. Kan iemand ons iets vertellen over transacties met Maphics?
2. Hoe je het beste een connectie legt met de AS/400.
Moet ik client access gebruiken?

Andere informatie of handigheden altijd welkom!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

wat voor connectie ? Database, terminal ? Database kun je met een ODBC connector doen (of hetgeen wat je in .net daarvoor gebruikt), de terminal is een 5250, en daar zijn kant-en-klare stukken code voor te vinden.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Client access installeren, die komt met een OLEDB driver en dan via de oledb driver verbinding maken. IBM's .NET provider is nog niet klaar (maar je kunt via de laatste client access de beta ophalen).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week kunnen we beginnen om de connectie met de AS/400 te leggen.
Hoogstwaarschijnlijk gaat dat nu wel lukken.

Nu zittten we met het probleem dat we niet weten hoe we gegevens vanaf c# moeten aanleveren naar Mapics. Mapics werkt met batch-verwerking en transacties.

Heeft iemand ervaring of voorbeelden van het werken met transacties in Mapics?
Hoe moeten we onze gegevens aanleveren?

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:49
Ongetwijfeld kan de leverancier van Maphics jou documentatie geven m.b.t. interfacing naar hun pakket!? Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een AS/400 pakket is waarbij dit niet beschikbaar is...

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is het probleem nou net, de documentatie hebben we wel op cd staan. Tig PDF documentjes maar er staat nergens een voorbeeld of iets dergelijks...

We zijn nu ook wel bezig documentatie door te spitten maar tot dusver nog weinig bruikbaars kunnen vinden.

We zoeken eigenlijk voorbeelden voor het invoeren van batch bestanden in Mapics, door Mapics ook wel Offline Files genoemd.
Pagina: 1