Ik ehb hier een cisco 836, die met ISDN inbelt naar internet. Er hangen 4 pc's aan. Het vervelende is dat ik dagelijks de router moet uit en aanzetetn voor hij werkt. Anders kan ik gewoon niet inbellen. Iemand een idee. Het lijkt alsof er iets van een idle op zit ofzo. De dialer heeft een idle-timeout, maar de hele dag belt hij gewoon in zonder problemen. Pas de volgende dag komt het probleem terug. Iemand ideeen?
geen idee, het gaat om een router in belgie, ik kan er op afstand wel bij via telnet, maar dan moet er natuurlijk wel een verbinding zijn .Ik kan geen logs bekijken als de router niet werkt. En voor zover ik weet worden die logs niet opgeslagen zodat ik er in terug kan zoeken of wel?
er draait geen dhcp, alle adressen zijn statisch.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 13:27 ]
Doen loggen intern naar een pc / server door middel van syslog.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 13:26:
geen idee, het gaat om een router in belgie, ik kan er op afstand wel bij via telnet, maar dan moet er natuurlijk wel een verbinding zijn .Ik kan geen logs bekijken als de router niet werkt. En voor zover ik weet worden die logs niet opgeslagen zodat ik er in terug kan zoeken of wel?
Anders de console poort aansluiten naar een pc en open zetten dan zie je de errors ook.
Waarschijnlijk zit je met een lijnprobleem en wordt er ergens een waarde te laag.
Post eens een "sh dsl int atm 0" hier.
Al contact gehad met je ISP om Belgacom je lijn te laten checken ?
Over wat voor een abbo hebben we het ? Adsl office/go/pro ...
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
het is een ISDN verbinding. Ik zal eens kijken naar dat syslog, kijken of ik dat voor elkaar krijg. Dan kan ik dat laten opsturen per mail..Tomsworld schreef op 15 september 2004 @ 13:31:
[...]
Doen loggen intern naar een pc / server door middel van syslog.
Anders de console poort aansluiten naar een pc en open zetten dan zie je de errors ook.
Waarschijnlijk zit je met een lijnprobleem en wordt er ergens een waarde te laag.
Post eens een "sh dsl int atm 0" hier.
Al contact gehad met je ISP om Belgacom je lijn te laten checken ?
Over wat voor een abbo hebben we het ? Adsl office/go/pro ...
ik kan nergens een optie syslog vinden..maar ik heb ook geen consolekabel op een pc aangesloten zitten, dus ik denk neit dat dat gaat werken.
Verwijderd
Tja als je niet kan diagnotiseren dan kunnen wij ook weinig.... Mijn glazen bol ligt nog bij me vriendinVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 12:10:
ik kan nergens een optie syslog vinden..maar ik heb ook geen consolekabel op een pc aangesloten zitten, dus ik denk neit dat dat gaat werken.
Dan wordt het vrees ik toch een tripje er naartoe om daar een pc aan het ding te hangen en zo te kunnen loggen.
hehe het bekende glazen bol verhaal
om te beginnen kan ik syslog nergens vinden..
om te beginnen kan ik syslog nergens vinden..
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 12:37 ]
Verwijderd
voor zover ik het begrijp (ben zelf ook met een 836 aan 't stoeien) moet je in de router aangeven dat de logfiles op een syslogserver moeten worden opgeslagen.
Ik weet het, 't is vaag maar zodra ik meer weet (dus zodra ik 't bij mezelf aan de gang heb
) zal 'k wat meer laten weten...
Hier kan je heel veel vinden:
http://www.dslreports.com/forum/equip,cis~mode=shut~days=30
code:
1
2
| router(config)#logging host X.X.X.X Hostname or A.B.C.D IP address of the syslog server |
Ik weet het, 't is vaag maar zodra ik meer weet (dus zodra ik 't bij mezelf aan de gang heb
Hier kan je heel veel vinden:
http://www.dslreports.com/forum/equip,cis~mode=shut~days=30
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 16:49 ]
bastard oplossing. tijdschakelaar.
voordeel is dat je hem ook snachts uit kan hebben (als het alleen clients betreft)
voordeel is dat je hem ook snachts uit kan hebben (als het alleen clients betreft)
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Pagina: 1