Toon posts:

[XP] Computer geeft af en toe een disk boot failure*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alereerst wil ik zeggen dat het voor mij moeilijk is waar deze topic te plaatsen. Ik heb net een nieuwe pc gekocht:

AMD XP 2600+ (1,92 GHz) 333fsb 512kb BOX
Asus A7V8X-X LAN, DDR400 - AMD
Maxtor 80 GB 7200rpm 8mb Cache p/n 6Y080P0
Behuizing CL4 middletower 300W
512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen

Deze heb ik zelf in elkaar gezet. Als ik de computer opstart, dan krijg ik een grote plaat van het moederboard te zien. Onderaan staat:

[TAB] to show post screen. [alt + f2] to show EZ flash utility

Als ik niks doe, krijg ik een disk boot failure. Als ik tab druk ook. Als ik op alt + f2 druk, krijg ik de ene keer windows er gewoon voor, en een andere keer weer die disk boot failure. Ook gaat het laden van windows nogal traag vind ik. Ik zou graag dit weg willen en in één keer windows opstarten.

Waar ligt mijn probleem?

Verwijderd

Je zou haast gaan denken dat je harddsik niet helemaal in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em keurig geformatteerd, en hij zou volgens mij goed moeten zijn

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Je kan in ieder geval wel in je bios zetten dat je die plaat van je moederbord niet te zien krijgt. Vervolgens heb je ook nog wel eens een optie van quickboot. En save dan die settings een keer, misschien pakt ie um dan wel goed.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je bios zoekt naar een OS op je harde schijf, wat hij niet vindt. Daarom kan hij ook niet opstarten.

Stel in je BIOS je Boot Sequence even in. op "A, CDROM, HDD-0"

Dan gaat hij eerst je diskettestation doorzoeken, vervolgens je CDROM stations en dan pas je harde schijf. Zorg er dan wel dat je een bootable floppy of CD erin hebt steken!

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

volgens mij heeft ts windows al geinstaleerd

krijg ik de ene keer windows er gewoon voor, en een andere keer weer die disk boot failure

volgens mij is de hdd brak om een of andere reden,
heb je al dat de tool van maxtor geprobeerd

http://maxtor.com/portal/...rd%20Drives&downloadID=22

Verwijderd

Topicstarter
thx, zal het proberen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik twijfel een beetje of ik dit topic in "Windows Operating System's" moet laten, maar ik zal eerst even de uitkomst van de tool afwachten :).

Verder zal ik de topic titel even aanpassen zodat het os er ook bij in staat, zou je dit de volgende keer zelf willen doen?

Verwijderd

Kun je nog ergens een zgn IDE timeout waarde instellen? Sommige MB's hebben een dergelijke optie die je IDE schijven even de gelegenheid geven op te spinnen en te initialiseren.
Pagina: 1