Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Elektriciteitsvebruik van mijn PC

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Ik heb niet echt veel verstand van PC's, het is niet zo dat ik een probleem heb met mijn PC maar ik ben gewoon nieuwsgierig over hoeveel elektriciteit mijn PC verbruikt op bepaalde momenten. :Y) . Ik kon er niets over vinden op google of hier op GoT.

Mijn systeem bestaat uit:
Aopen ATX Kast met 300 watt voeding
Pentium 4-533fsb 2.4@2.6
1024MB DDR 266mhz werkgeheugen
Asus P4B533 Moederbord
Maxtor 60 GB 2 mb datacache
1 DVD ROM
1 CD/RW
Onboard geluidskaart
Leadtek geforce 4 TI4400
Philips 107T4 beeldscherm 17 inch (verbruik 80 watt)

Als ik een game zoals Doom3 of Farcry aan het spelen ben dan verbruikt mijn PC natuurlijk het meeste elektriciteit. ongeveer 380 WATT (300 systeem + 80 WAtt beeldscherm)

Maar nu komt mijn vraag: Ik laat heel vaak de PC aanstaan als ik aan het downloaden ben, dan schakel ik alleen de beeldscherm uit en er loopt op de achtergrond niets anders dan Bittor....... :X :?
Verbruikt mijn PC dan nog steeds de 300 watt of is dit juist minder:9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die 300 watt zul je nooit totaal gebruiken. Dat is gewoon wat je voeding maximaal kan leveren.
wil je het precies weten moet je er gewoon een watt meter tussen hangen, kun je precies zien hoeveel je verbruikt.
Of je zoekt het verbruik op van de verschllende onderdelen en tel je deze bij elkaar op.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Zelfs als je DOOM3 speelt gebruik je niet alles. Als het goed is zelfs niet als je tegelijkertijd al je schijven opstart. Die 300 Watt is het maximale vermogen dat je voeding kan leveren. Dit vermogen wordt ook nog eens verdeeld over de diverse voltages die het systeem verbruikt. De verdeelsleutel hangt af van de voeding.

Zo kan het gebeuren dat je te weinig 12V hebt voor je schijven, terwijl je veel over houdt op je 3 Volt.

Ik herinner me diverse topics binnen GoT over "hoeveel verbruikt dit". Je kunt daar natuurlijk altijd even uitzoeken hoe je het moet uitrekenen.

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-11 17:04
Leer de SEARCH fatsoenlijk gebruiken, hier zijn al veel topics over geweest...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Hier kun je een heleboel vinden over het verbruik van je systeem, etc. etc.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 6
Belangrijk om te weten is dat de 300W die op je voeding staat niet het daadwerkelijke verbruik is maar het maximum dat je voeding kan leveren.

Succes!

PS. Public_Enemy_#1: met dat soort replies word je vanzelf public enemy op GoT. Hou je aub aan de policy!

Dit topic is gesloten.