[Access] barcode genereren middels EAN code in tabel.

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 86259

Topicstarter
Hallo!

Ik heb even het volgende. Voor een bedrijf heb ik een Access database gemaakt waaruit geheel automatisch de catalogus van het bedrijf gegenereerd wordt.

Met afbeelding en al komen alle artikelen in de database.
Nu wil de eigenaar van het bedrijf dat er in de tabel een xtra kolom komt met EAN codes, geen probleem. Maar nu zoek ik iets wat aan de hand van die codes barcodes genereert en in de catalogus zet.

Ik zag laatst op internet een php script die zo'n code omzet in een gifje.
Zou iets in dat straatje in Access werken?

BVD!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat het niet eenvoudig wordt om PHP in access te gebruiken. Je kunt beter op zoek gaan naar fonts voor barcode-weergaven; en die gebruiken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Topicstarter
Dat is wel een goed idee. Maar die EAN codes zijn niet gewoon karakters aan elkaar maar moeten eerst door zo'n script oid.

Dus wie iets weet...

Anoniem: 50683

Zie hier: http://www.google.nl/sear...&q=ean+barcode+access&lr=

Je kan zo'n barcode ook zelf "tekenen" in principe moet je ff de specs downloaden (heb het linkje thuis, anders zou ik 't wel ff melden).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 86259 schreef op 15 september 2004 @ 13:01:
Dat is wel een goed idee. Maar die EAN codes zijn niet gewoon karakters aan elkaar maar moeten eerst door zo'n script oid.

Dus wie iets weet...
Dat lijkt niet het geval te zijn; zie hier bijvoorbeeld een site die fonts aanbiedt: http://www.bizfonts.com/upc-ean/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Spider.007 schreef op 15 september 2004 @ 13:09:
[...]

Dat lijkt niet het geval te zijn; zie hier bijvoorbeeld een site die fonts aanbiedt: http://www.bizfonts.com/upc-ean/
[edit: dit klopt niet, zie hieronder]

[ Voor 53% gewijzigd door P_de_B op 15-09-2004 13:37 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Om EAN te printen kan je niet zomaar het font gebruiken dacht ik, je moet nog ff de code omrekenen zodat een en ander goed komt te staan.
Zie hier en dan ff bij ENCODING kijken : http://www.barcodeisland.com/ean13.phtml

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 15-09-2004 13:23 ]

• P_de_B
  • Niet online
Anoniem: 50683 schreef op 15 september 2004 @ 13:22:
Om EAN te printen kan je niet zomaar het font gebruiken dacht ik, je moet nog ff de code omrekenen zodat een en ander goed komt te staan.
Ja, maar als je de EAN code hebt kun je eenvoudig een barcode printen. Ik ging er dus vanuit dat de EAN code bekend was.

[ Voor 8% gewijzigd door P_de_B op 15-09-2004 13:24 ]

P_de_B schreef op 15 september 2004 @ 13:23:
[...]

Ja, maar als je de EAN code hebt kun je eenvoudig een barcode printen. Ik ging er dus vanuit dat de EAN code bekend was.
Je hebt natuurlijk de EANCODE (zoals ie onder de barcode's staat), maar ik dacht toch echt dat om te printen je ff die berekening er op los moet laten om een leesbare barcode te printen. Zo heb ik dit tenminste ooit eens in excel opgelost. (moet het eens ff allemaal opzoeken)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 15-09-2004 13:34 ]

• P_de_B
  • Niet online
Anoniem: 50683 schreef op 15 september 2004 @ 13:26:
[...]

Je hebt natuurlijk de EANCODE (zoals ie onder de barcode's staat), maar ik dacht toch echt dat om te printen je ff die berekening er op los moet laten om een leesbare barcode te printen. Zo heb ik dit tenminste ooit eens in excel opgelost. (moet het eens ff allemaal opzoeken)
Mea Culpa.
Je hebt gelijk, ik ben een beetje in de war. Voor EAN 13 heb je idd een berekening nodig. hier kun je een font vinden met -bij de geregistreerde versie- een Visual Basic module die je denk ik in Access kunt gebruiken

Topicstarter
Jep, je zit idd met dat de code nog door left- en right hand encoding heen moet.
Moet ik die vent maar overwegen om zo'n pakketje te kopen.

Maar misschien dat ik nog ergens anders zo'n VB scriptje voor in Access gratis kan downloaden.

Tot nu toe bedankt mensen!!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86259 op 15-09-2004 14:02 ]

Pagina: 1